Policajné oddelenie mesta Bargersville (štát Indiana / USA) minulý rok kúpilo prvé elektromobily Tesla Model 3, aby ušetrilo v rámci nákladov na prevádzku a údržbu. A aktuálne sa šéf bargersvillesklej polície podelil o čísla za prvých 13 mesiacov.
Spomínané policajné oddelenie kúpilo elektromobily Tesla Model 3 s tým, že v priebehu 6-ročnej prevádzky má jedno vozidlo ušetriť viac ako 20 000 $. A to v porovnaní s ďalším používaným služobným vozidlom Dodge Charger, ktoré stojí o 14 500 $ menej ako obstaraný Model 3 (39 500 $ bez DPH).
Šéf bargersvillesklej polície Todd Bertram aktuálne zverejnil porovnanie nákladov na prevádzku a údržbu svojho služobného Modelu 3 a ďalšieho služobného vozidla Dodge Charger za ostatných 13 mesiacov, upozornil portál Teslarati. Z neho vyplýva, že Tesla priniesla úspory vo výške 6 755 $. Pri podobnom vývoji by sa teda vyššie obstarávacie náklady „zmazali“ za niečo vyše 2 roky.
Actual numbers for 1 year of Tesla model 3 police car pic.twitter.com/lGESk0LgIR
— Todd Bertram (@ToddBertram1) September 29, 2020
Zatiaľ nulové náklady na údržbu
Bertram pozitívne hodnotí aj výkon a spoľahlivosť vozidla. Ako máme možnosť vidieť v rámci zverejnených výpočtov, náklady na údržbu Tesly Model 3 boli nulové. V prípade benzínového modelu Dodge Charger sa náklady na údržbu týkali pneumatík, vodného a palivového čerpadla, svetlometov a výmeny oleja. Nevieme však, či išlo o úplne nové vozidlo.
Šéf bargersvilleskej polície priznal, že čakal väčšiu úsporu v porovnaní so spomínaným spaľovákom. Dôvodom nenaplnenia očakávaní je podľa neho pokles cien benzínu. A to zrejme vplyvom koronakrízy. Každopádne, používanie služobnej Tesly Model 3 počas prvých 13 mesiacov stálo len 825 $.
Bertram dodáva, že peniaze, ktoré im majú ušetriť služobné Tesly Model 3, sa použijú na platy nových policajtov, ktorých nasadenie bude potrebné. Aj z tohto dôvodu chcú pokračovať v elektrifikácii svojej flotily a nahradzovaní spaľovacích modelov Dodge Charger. Tesla Model 3 sa pritom osvedčila a ďalšie kusy môžu byť kúpené budúci rok. A to aj kvôli tichej prevádzke a okamžite dostupnému krútiacemu momentu, čo sú vítané vlastnosti pri policajnej práci.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 po 160 000 km: Čo prevádzkové a servisné náklady či degradácia batérie?
Taxi služba kupuje 50 Tesiel, aby ušetrila na prevádzkových nákladoch
„Slovenské“ elektro-dodávky sa osvedčili v rámci londýnskeho e-mobility projektu
8 komentárov
Ano, auto je pred rodinnym domom , nema policajnu vybavu…. ah jaj
ODKIAL SA ASI TAK BERIE ELEKTRIKA LIDIČKY,,
Z RITI NIÉ xD
Čitavam obcas sem tam tieto clanky a neverym ze to funguje tato tesla trash can
Elektricke auta su preukazatelne 1000x horsie pre enviroment ale ok
tak holy kkt 1000x sa preber zadubenec
Tak to preukáž. Daj výpočty, argumenty. Také však nemáš, tak tu nevypisuj hlúposti.
Ak nevieš odkiaľ sa berie elektrina, tak ti prezradím, že u nás je viac ako 90% elektriny vyrábaných bez emisií (v jadrových, vodných, solárnych a veterných elektrárňach). Iba hlupák tvojho typu môže ešte dnes veriť, že elektrické autá sú enviromentálne horšie ako spaľováky. Vráť sa preto do hrobu, kde so svojimi názormi patríš.
Autickar s ojazdenou octaviou z bazaru sem prisiel picovat 🙂 si naozaj myslis, ze spalujeme benzin aby sme vyrabali elektriku?
Ale hosani, nebudde taki kruti na MIKE7-a. Proste sa myli, ako mnohi dalsi, ktori to pocase priznaju.
Inak k tomu vypisu pana policajta len tolko, ze je to velmi zavadzajuce.. neudava ani najazdene km, ani ci ide o stare auto.. a napokon, je zvlastne, ze mesacne do neho leje olej za 37 dolacov..
Som absolutne za EV a viem, ze su absoluntym prinosom pre:
– ludi, co nemusia umierat na rakovinu pluc v mestach
– ziv.prostredie – a ani nebudem vysvetlovat preco – sikovny MIKE7 si to lahko vygugli
– a napokon aj pre vlastnikov pre ich ekonomiku prevadzky.
I ked v tomto pripade to pan policajt prehana…resp.: evidentne pri benzinaku pocital naklady na 10r starom aute, lebo nie je mozne, aby zaplatil za opravy a olej tolko penazi, ak by neslo o stare auto (s 200tis km na tacho) = bez zaruky.
Podľa ceny benzínu v USA a priemernej spotreby sprittmonitoru pre charger najazdili na chargeri cca 5000 km mesačne +- (orientačne pre 400-450dolárov, cena benzínu 60 centov/l, spotreba okolo 13-14l/100km), čiže výmena oleja po 10000 km, na tom by som nevidel nič zvláštne, a možno ho celkom aj zaťažujú, asi s ním nejazdia jak dedko v nedeľu na cmiter. Kto má rád svoje auto, a chce aby najazdilo čo najviac km bez zásahu do motora, tak interval výmeny oleja nepredlžuje, skôr skracuje, hlavne ak leje nejaký lacnejší olej…
Tých 50000-60000 asi nedávajú na nejakej starej hajtre.
50000-60000 ročne, som zabudol, ale počítal som to len tak od oka….
Ahojte, táto diskusia nemá administrátora, kvôli vulgarizmom prvých dvoch inteligentov sa mi zhnusila celá diskusia.