Ďalšia Tesla Model 3 s nájazdom 160 000 km: Pokles dojazdu, údržba, náklady či spotreba

8

Dán Jesper Berggreen sa prostredníctvom portálu Cleantechnica podelil o skúsenosti so svojím vozidlom Tesla Model 3, ktoré má za sebou nájazd 160 000 km. Venoval sa pritom aj poklesu dojazdu, prevádzkovým nákladom, celkovým nákladom na vlastníctvo, spotrebe či celkovému dojmu z vozidla.

Tesla Model 3 bola najpredávanejším elektromobilom histórie, kým ju nepredbehol súrodenecký Model Y. A v časoch jej najväčšej slávy, v roku 2019, si ju kúpil aj Dán Jesper Berggreen. Konkrétne verziu Long Range RWD, ktorá aktuálne nie je v oficiálnej ponuke.

Spotreba a dojazd

Pán Berggreen informoval, že počas cca 5 rokoch používania primárne v Dánsku bola spotreba jeho Tesly Model 3 v priemere 17,6 kWh na 100 km, resp. že vozidlo prešlo na 1 kWh energiu v priemere 5,68 km. Čo sa týka dojazdu, palubný systém v prípade nového vozidla ukazoval predpokladaný dojazd 516 km a aktuálne to je 462 km. To znamená teoretický pokles o 10,6 %.

Celkové náklady na vlastníctvo

Tesla Model 3 LR RWD s príplatkovým systémom FSD stála v júni 2019 v rámci dánskeho trhu 463 000 DKK (61 760 €). Na držbu/servis svojho vozidla Jesper Berggreen doteraz minul 33 312 DKK (4 443 €). Tretina z tejto sumy išla podľa neho na niekoľko dielov zavesenia kolies, ktoré vydávali zvuk vŕzgania (niektoré boli vymenené v rámci záruky, iné mimo záruky).

Zvyšok nákladov na údržbu zhltli 2 výmeny čelného skla, 2 sady pneumatík, kabínové filtre, kvapalina do ostrekovačov a „niektoré práce súvisiace s odhlučnením“. Na nabíjanie pán Berggreen minul 20 324 DKK (2 711 €), pričom spočiatku využíval aj bonusové bezplatné nabíjanie (16 000 km) na Superchargeroch. 93 % nabíjacích relácií však majiteľ vozidla realizoval doma. Ďalšími nákladmi boli poistenie (35 380 DKK/4 719 €), výdavky na prémiovú konektivitu (2 400 DKK/320 €) a daňové výdavky (2 955 DKK/394 €).

Na základe rôznych stránok s ponukami jazdených vozidiel odhadol pán Berggreen amortizáciu svojej Tesly Model 3 na 263 000 DKK (cca 35 000 €), ktorá sa zvýšila najmä kvôli mnohým vlnám zlacňovania spoločnosti Tesla v rámci tzv. „cenovej vojny“.

Bežné celkové náklady pán Berggreen vyčíslil na 94 369 DKK (12 588 €) a celkové náklady na vlastníctvo (tzv. TCO) na 2,23 DKK (0,30 €) na km.

Ďalšie poznatky

Dánky majiteľ Tesly Model 3 s nájazdom 160 000 km tiež uviedol, že okrem spomínaných vŕzgajúcich prvkov zavesenia kolies, ktoré boli pre istotu vymenené, nevykazujú mechanické časti vozidla žiadne známky opotrebenia.

Kontroly vozidla po stránke korózie neodhalili „nič výnimočné“. Vozidlo sa pritom celoročne parkuje vonku a zhruba polovicu roka má byť vystavené množstvu soli. Dánske podnebie a používanie rekuperácie v max. miere však podľa Berggreena neprajú brzdám. Aby predišiel ich hrdzaveniu a nerovnomernému opotrebeniu začal po rokoch používať nízku úroveň rekuperácie. Po prvých 4 rokoch pritom brzdy prešli technickou kontrolou „len tesne“.

Celkový dojem

Jesper Berggreen aktuálne po 160 000 km hovorí, že si stále užíva jazdu vo svojej Tesle Model 3 Long Range RWD. Podľa neho je vozidlo šialene rýchle, jednoducho sa používa, reakcie volantu sú „ostré“ a interiér sa drží dobre. A vozidlo má byť vyhovujúce aj z hľadiska komfortu, aj keď si pán Berggreen uvedomuje, že sa v tomto smere nepribližuje konkurencii a už vôbec nie modernizovanému Modelu 3.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 320 000 km. Ako je na tom batéria a čo prevádzkové náklady?
Česká Tesla s Guinnessovým rekordom má za sebou 500 000 km. V akom je stave?
Mýty ohľadom zdravia a životnosti batérií elektromobilov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Mam EV6 77kWh bateriou
    V prvom rade by som chcel podotknúť ze keď niekto píše ze počítač ukazoval dojazd pri novom aute 516km a momentálne má auto dojazd 460km degradacia baterky teoreticky je 10% keď.som kupoval novú EV6 počítač ukazoval 500km dojazd a boli dni keď som mal dojazd 560km to som mal o 10% nárast/gradaciu baterky? Alebo to bolo spôsobom jazdy ?

    • Počítadlo vyhodnocuje „povolené dostupne“ údaje. Práve u nového auta bývajú tie prvé km len o postrku hore-dole, a preto dojazd veľmi skresľujú.

      Ak je zverejnené hodnotenie seriózne, malo by byť priemerov viacerých hodnôt nabitia na začiatku, nie len jedného, a to práve toho úplne prvého. Podobne je to aj u ukazovateľov dojazdu áut so spaľovacím motorom.

      Všetko je teda o dôverihodnosti hodnotenia pána Dána Jespera Berggreena …….

  2. ta posladna veta ma znamenat, ze modernizovana tesla3 je najkomfortnejsim autom vo vseobecnosti? Ci to je len domnienka pana Bergreena?

    • Posledna veta: „A vozidlo má byť vyhovujúce aj z hľadiska komfortu, aj keď si pán Berggreen uvedomuje, že sa v tomto smere nepribližuje konkurencii a už vôbec nie modernizovanému Modelu 3.“
      Je tam spomenute že to je najkonfortnejšie auto na svete?
      Ved čitajme s porozumenim.
      Vozidlo vyhovuje z hladiska komfortu, toto je jednoznačne.
      Zaroven si uvedomuje že konkurencia je komfortnejšia. Konkurencia je konfortnejšia, človek keď si sadne do Audi A6 a potom do TM3 alebo TMY tak to sa neda ani porovnat, oblačik vs uskakany kon ktory sa splašil :D.
      A porovnal ešte aj z modernizovanou verziou TM3H, a konštatuje že sa komfortom nemožu rovnať.
      Naozaj tam nevidim nikde spomenute že TM3H je najkomfortnejšie auto na svete. Vymyšľať a domyšlať si kazdy može čo chce ale v samotnej poslednej vete to nie je.

      • Presne tak, strucnejsie povedane pan B vravi ze stara TM3 v komforte zaostava za konkurenciou aj novou TM3. Vobec neporovnava novu TM3 s konkurenciou.

        • Nemám ambície kúpiť TESLU, u ktorej na o.i. zaráža viacerými spomínaný sparťanský interiér, a ako nám to pán Berggreen veľmi eufemisticky naznačil, nie je ani dosť komfortný! 🙂

Pridajte komentár