Tesla Model 3 otestovaná s 9 rôznymi sadami pneumatík. Aký bol vplyv na spotrebu?

1

V minulosti sa objavilo viacero testov, ktoré porovnávali spotrebu a dojazd elektromobilov v závislosti od veľkosti kolies. A aktuálne sa objavil veľký porovnávací test, ktorý sa zameral priamo na vplyv 9 rôznych sád pneumatík nielen na spotrebu Tesly Model 3. Rozdiely sú pritom zaujímavé.

Dojazd elektromobilov závisí od mnohých vecí a faktorov. Patrí medzi ne aj aerodynamika a valivý odpor kolies. Aktuálny test predajcu pneumatík Tire Rack, na ktorý upozornil web Electrek, pritom potvrdil, že na spotrebu elektromobilu, a teda aj jeho dojazd, môžu mať podstatný vplyv už len samotné pneumatiky.

Aj preto sa čoraz viac výrobcov pneumatík zameriava na špecializované produkty navrhované s ohľadom na špecifiká elektrických vozidiel, ktoré sú vo všeobecnosti ťažšie a z hľadiska efektivity citlivejšie na aerodynamiku a valivý odpor kolies.

Spoločnosť Tire Rack sa pritom v rámci svojho testu rozhodla porovnať pneumatiky rôznych druhov. Celoročné, letné, pre vyšší výkon či špeciálne pre elektromobily. Test prebiehal na elektrickom sedane strednej triedy Tesla Model 3 v rámci 6-míľovej slučky (cca 9,7 km) okolo centrály spoločnosti, ktorá zahŕňala cesty s rôznou kvalitou povrchu, vrátane „rozbitých“ ciest. Na každých pneumatikách sa pritom najazdilo cca 160 km.

Rozdiel môže byť značný

Test ukázal, že pneumatiky môžu mať pomerne významný vplyv na spotrebu elektromobilu, a teda aj jeho dojazd. Veď na celoročných pneumatikách Hankook iON evo AS navrhnutých špeciálne pre elektromobily bola zaznamená spotreba 163 Wh/km, zatiaľ čo v prípade celoročných pneumatík Michelin Pilot Sports All Season navrhnutých na športovejšou jazdu, bola spotreba 181 Wh/km.

A to predstavuje rozdiel 11 %. Takže čisto teoreticky, ak by Tesla Model 3 obutá do prvých pneumatík najazdila v rámci danej testovacej slučky 400 km na jedno nabitie, v prípade druhých pneumatík by to mohlo byť 356 km.

A čo ďalšie dôležité vlastnosti?

Pneumatiky samozrejme nie sú primárne o vplyve na efektivitu elektromobilov. Preto spoločnosť Tire Rack porovnala testované pneumatiky aj z hľadiska výkonu, bezpečnosti a životnosti. V rebríčku na tejto báze sa výsledky do značnej miery otočili. Takže sa zdá, že efektivita pneumatík môže ísť do určitej miery na úkor ostatných vlastností. Najlepšie hodnotená pneumatika z hľadiska výkonu, bezpečnosti a životnosti Michelin Pilot Sports 4S pritom dosiahla 7,84 boda z 10 a najhoršia Bridgestone Turanza EV 6,92 boda z 10.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Test spotreby Tesiel Model Y na 19″ a 21″ kolesách ukázal, že záleží aj na veľkosti
Aký vplyv na spotrebu elektromobilu môže mať strešný box, nosič s bicyklami či karavan?
Hyundai si dal patentovať aktívnu vzduchovú clonu. Má zvýšiť dojazd
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Onedlho budem kupovat nove pneu na svo elektricky Jaguar I-pace, a veru predlženie dojazdu vďaka pneumatikam znie lákavo. Zatial som však ziadne z pneu uvedenych na prvych troch priečkach nenašiel v ponuke našich predajcov. Dufam že ich čoskoro zaradia do ponuky 🙂

Pridajte komentár