Tesla Model 3: Vyladenie podvozka za pomoci NASA a špeciálne pneumatiky

1

Inžinieri Tesly prezradili, že vývoj pneumatík pre Model 3 trval neuveriteľné 3 roky a že jeho odpruženie bolo vyladené na základe poznatkov vesmírnej agentúry NASA.

Magazín Autocar vyspovedal viacerých inžinierov Tesly, pričom tí prezradili množstvo zaujímavosti z vývoja elektromobilu Tesla Model 3. Tie sa pritom týkajú najmä pneumatík a odpruženia.

Väčšina automobiliek stavia svoje vozidlá na pomerne univerzálnych platformách, na ktorých vznikajú viaceré modely. Tesla zvolila v prípade Modelu 3 prístup „nepopísaného listu“, a tak podvozok a odpruženie bolo vyvinuté špeciálne pre tento elektrický sedan strednej triedy.

Pneumatiky ako východiskový bod

Východiskovým bodom pritom boli pneumatiky, ktoré sú podľa inžinierov Tesly veľmi dôležité z hľadiska „feelingu“ a jazdných vlastných. Aj preto ich vývoj trval v spolupráci s výrobcom až 3 roky. Tzn. dlhšie, ako v prípade pneumatík pre „vlajkový“ Model S.

Tesla tvrdí, že vývoj pneumatík pre vysokovýkonné elektromobily je veľkou výzvou. Tesla Model 3 Dual Motor Long Range váži 1 700 kg, takže pneumatiky sa musia vyrovnať s veľkou záťažou, vysokými rýchlosťami (až 261 km/h – verzia Performance) či neustále dostupným maximálnym krútiacim momentom, a to buď pri zrýchľovaní, alebo regeneratívnom brzdení.

Prispôsobenie rozloženiu hmoty

Prevažná časť hmoty Tesly Model 3 a ďalších elektromobilov je lokalizovaná nižšie ako v prípade konvenčných spaľovacích vozidiel, a to dôsledkom ťažkej batérie umiestnenej pod podlahou vozidla. A to znamená, že na pneumatiky pôsobia súvisiace sily inak.

Z tomu bola prispôsobená tuhosť behúňa a zmesi pneumatiky, čím sa zabezpečila požadovaná kombinácia priľnavosti v zákrutách a nízkeho valivého odporu. Špeciálne pneumatiky Tesly Model 3 obsahujú navyše penu, ktorá pohlcuje hluk.

Využitie poznatkov NASA

Pri ladení zavesenia kolies Modelu 3, využila Tesla poznatky vesmírnej agentúry NASA. A to kvôli zabezpečeniu pohodlia. Inžinieri pritom použili štúdiu NASA o limitoch ľudských schopností, ktorá zahŕňa aj výskum toho, ako dlho môže byť telo vystavené určitej frekvencii bez toho, aby sa cítilo nekomfortne.

ZAJAZDI SI NA TESLE MODEL 3!

Tesla pritom tvrdí, že odpruženie Modelu 3 je nastavené tak, aby vertikálna frekvencia dosahovala takú úroveň ako pri svižnej chôdzi alebo pomalom behu. A to s cieľom zabezpečenia komfortu a zároveň tuhosti potrebnej k športovej jazde za využitia vysokovýkonného hnacieho ústrojenstva.

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Ktorý elektromobil si vybrať?
Patent odhaľuje, ako chce Tesla využívať „tajuplnú“ interiérovú kameru
Top Gear: Teslu Model 3 chcete, pretože je lepšia vo všetkých smeroch

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár