Tesla Model 3 má dostať novú „tvár“. Vysvetľuje to maskovaný model?

2

Pri dizajnérskom štúdiu spoločnosti Tesla bolo nedávno zaznamenané „záhadné“ maskované vozidlo. A aktuálne neoficiálne správy ponúkajú možné vysvetlenie. Nové senzory totiž majú pozmeniť predok Tesly Model 3.

Zdá sa, že Tesla chystá ďalší upgrade svojich elektromobilov. Tentokrát sa má týkať senzorov, vrátane nového radarového systému, ktoré by mohli zmeniť prednú časť (minimálne) Modelu 3. Podľa portálu Electrek o tom môžu svedčiť hneď dve rôzne indície.

S tou prvou prichádza známy „Tesla hacker“ Green, ktorý objavil v zdrojovom kóde nedávnej softvérovej aktualizácie novú možnosť radaru s názvom Phoenix. Radar s takýmto názvom pritom ponúka izraelský startup Arbe Robotics, pričom jeho technológia zapadá do plánov Tesly ohľadom plne autonómneho systému FSD.

Spomínaný radar má podľa popisu výrobcu v reálnom čase generovať úplný 4D obraz pri frekvencii 30 snímok za sekundu, pričom jeho „priepustnosť“ má byť ekvivalentom 3 Tb/s. A úplný 4D obraz spomenul Elon Musk, keď hovoril o prepísaní zdrojového kódu Autopilota. Štvrtou dimenziou pritom má byť čas.

Nová „maska“?

Druhou indíciou má byť neoficiálna informácia, že Tesla chystá aktualizáciu „masky“ Modelu 3, pričom jej súčasťou by mali byť nové senzory. Táto informácia pochádza od „zdroja“ portálu Electrek.

A to by mohlo byť aj vysvetlením nedávno zaznamenaného „záhadného“ elektromobilu Tesla. Ten bol spozorovaný pri dizajnérskom štúdiu spoločnosti Tesla v kalifornskom Hawthorne, pričom bol zakamuflovaný špeciálnou fóliou.

Nuž, sme zvedaví, čo sa z týchto neoficiálnych noviniek vyvinie. Zatiaľ však vyvolávajú zrejme viac otázok ako odpovedí. A to aj v súvislosti s ďalšími modelmi a aktuálne zavádzaným plne autonómnym systémom riadenia Tesla Full Self-Driving v beta verzii, ktorý už má možnosť vyskúšať prvá hŕstka vodičov. Ich vozidlá pritom s najväčšou pravdepodobnosťou nedisponujú novým radarom, ktorý ponúka takmer 2-násobne väčší dosah (300 m) ako pôvodné riešenie od spoločnosti Continental (160 m).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský riaditeľ divízie Tesla AI vysvetlil rozdiely medzi Autopilotom a konkurenciou
Tesla Model 3 je najlepšia aj najhoršia v rámci „asistovanej jazdy“ podľa Euro NCAP
Hodnota Tesla Autopilot FSD sa môže vyšplhať nad 100 000 $, tvrdí Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár