Súboj vykurovacích systémov pri -12 °C: Model 3 vs. Civic (ICE) vs. Leaf

0

Youtuberi z Now You Know porovnali rýchlosť vyhriatia interiéru nového elektromobilu Tesla Model 3, starého elektromobilu Nissan Leaf a bežného spaľováku Honda Civic. A to pri veľmi nízkej teplote -12 °C. Do “vychladených” áut nabehli len v krátkom tričku a celý proces zaznamenali na kameru. Pomohli si pritom infračervenými teplomermi.

To, že zima a chlad uberá elektromobilom z dojazdu, je známy fakt. Je to spôsobené najmä nutnosťou vyhriatia batérie vozidla na optimálnu prevádzkovú teplotu a vykurovaním interiéru. A to si samozrejme vyžaduje energiu navyše, ktorá sa čerpá z batérie. Yutuberi z Now You Know sa však tentokrát nesústredili na pokles dojazdu elektromobilov pri nízkych teplotách, ako býva zvykom. Zamerali sa na schopnosť, resp. rýchlosť vykúrenia kabíny na komfortnú teplotu pri vonkajšej teplote -12 °C. Porovnali pritom Teslu Model 3, 1. generáciu Nissanu Leaf a Hondu Civic so spaľovacím motorom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla rozširuje servisné služby až k vám domov
Tesla Model 3 sa chystá na turné po Európe! Príde aj na Slovensko?
Prehľad najzaujímavejších noviniek z kuchyne Tesly. Týkajú sa aj modelov 3, Y a Semi

Výsledky testu

Testované vozidlá neboli samozrejme vopred vyhriate. Vykurovací a ventilačný systém boli nastavené na maximálnu úroveň, pričom aktívne bolo aj vyhrievanie sedadiel, pokiaľ bolo k  dispozícii. Vo všeobecnosti prišli Youtuberi na to, že každé z vozidiel potrebuje ku komfortnému vyhriatiu kabíny okolo 10 minút. Pripomíname, že testéri mali oblečené tričká s krátkym rukávom. Ale rozdiely sa našli.

Spaľovacej Honde Civic to trvalo dlhšie ako elektromobilu Tesla Model 3. Pre objektivitu treba dodať, že Honda nebola vybavená vyhrievanými sedačkami. Avšak teplota vychádzajúca z ventilačného systému Modelu 3 bola vyššia ako v prípade Hondy. Takže “Japoncovi” by zrejme nepomohli ani vyhrievané sedačky.

Zo súboja elektromobilov vyšiel o čosi lepšie ten starší, teda Nissan Leaf 1. generácie. Avšak krutou daňou je pomerne výrazná strata kapacity batérie v krátkom čase. Takže v prípade elektromobilov s nižším dojazdom sa určite oplatí vyhriať kabínu vopred, keď sú napojené na nabíjačku.

Zdroj: Insideevs

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

O NÁS / REKLAMA / SPOLUPRÁCA / KONTAKT / PODMIENKY POUŽÍVANIA    Copyright © 2016 - 2017 TeslaMagazín.sk     Sledujte nás aj cez sociálne siete  

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!