Policajné oddelenia amerického mesta Bargersville (štát Indiana) kúpilo minulý rok prvých 5 elektromobilov Tesla Model 3. Ich obstarávacia cena bola značne vyššia ako v prípade ich dovtedajších áut, avšak v priebehu 6-ročnej prevádzky má jedno vozidlo ušetriť viac ako 20 000 $. Podľa doterajších skúseností sa pritom zdá, že by to mohlo byť viac ako očakávali.
Elektromobily prenikajú do všetkých oblasti života. A siahajú po nich aj policajné oddelenia. Jedným z nich je policajné oddelenie mesta Bargersville. To začalo nahrádzať svoje výkonné benzínové sedany Dodge Charger vozidlami Tesla Model 3 Standard Range Plus.
Šéf bargersvillesklej polície Todd Bertram v tejto súvislosti uviedol, že pri výbere vozidiel zohľadňovali najmä cenu a výkon. Povedal pritom, že kvôli cene je mnohokrát nutné obetovať výkon. Tesla Model 3 však splnila ich cenové požiadavky a zároveň ponúkla lepší výkon, ako tomu bolo u áut, ktoré používali.
Dodal, že jazda na Tesle Model 3 je úžasná a hladká, pričom vozidlo ponúka vysoký výkon a skvelú ovládateľnosť. Teraz, po roku používania, Bertram odhaduje, že v rámci nákladov na vlastníctvo Model 3 „dorovná“ podstatne lacnejší spaľovák Dodge Charger skôr, ako očakávali.
Možno už za 19 mesiacov
Policajné oddelenia Bargersville rátalo v tomto smere s 24 mesiacmi, aktuálny odhad na základe doterajších skúseností je však 19 mesiacov. To by znamenalo, že prevádzkové náklady Tesly Model 3 sú nižšie ako čakali, čo by mohlo znamenať ešte väčší celkový ekonomický prínos. Počítali pritom, že počas 6 rokov prevádzky im jedna Tesla Model 3 SR+ s cenou 39 500 $ bez DPH prinesie celkové úspory vo výške 20 628 $.
A to v porovnaní s bežne používaným benzínovým modelom Dodge Charger s 8-valcovým motorom, ktorého obstarávacia cena je 25 000 $ (bez DPH). Do výpočtov pritom boli zahrnuté náklady na pohonné hmoty, elektrinu, poistenie, výmenu oleja a inštaláciu nabíjacej stanice. Rátalo sa tiež s ročným priemerným nájazdom 30 000 km a cenou elektriny 0,12 $ za 1 kWh.
this was the estimate and comparison with a Dodge Charger pic.twitter.com/FQ92ViHLqK
— Boeky🔋🚗⚡️ (@Boeky72) June 30, 2020
Bertram uviedol, že sa chystá predložiť aktualizované údaje o úspore nákladov, ktoré má priniesť Tesla Model 3. Takže by sme mali spoznať aj konkrétne výdavky, minimálne za prvý rok prevádzky.
Zdá sa teda, že sa opäť potvrdzuje to, že v prípade mnohých aplikácií môžu byť elektromobily z hľadiska celkových nákladov na vlastníctvo podstatne lacnejšie ako alternatívy so spaľovacím motorom. Platí to obzvlášť v prípadoch, v rámci ktorých majú vozidlá podstatne vyšší nájazd, ako je bežné.
Zdroje: Tesmanian, Electrek; titulná fotografia: Todd Bertram/Twitter
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prechod na e-autá môže priniesť zákazníkom úspory, uvádza Peugeot
Elektromobily sú celkovo o niečo lacnejšie ako spaľováky, uvádza LeasePlan
Oplatia sa elektromobily „taxi“ službám? | Štúdia T&E
4 komentáre
Je to veľmi zaujímavý výpočet.
V prípade „civilných“ služobných“ áut (obchodní zástupcovia, servisní technici atď.) môže byť ten ročný nájazd podstatne vyšší ako 30 000 km za rok, čo vychádza 120 km na 1 pracovný deň (250 pracovných dní za rok).
A to nerátam vozidlá TAXI, autoškola a pod.
Tie úspory sú evidentné, ako vyplýva tiež aj z mnohých iných zdrojov.
Problém je ale v myslení ľudí, ktoré je u mnohých evidentne „zablokované“ zaužívaným stereotypom, akože zvyk je železná košeľa, vyjazdené koľaje a podobne.
A táto deblokácia bude ešte asi dosť dlho trvať…
Ak budú zločinci pouzivat benzinaky a police elektro tak budú zločinci krali a police sa nebude na nich mať stačí naháňačka na 500 km a bude
Tak ty sa spamätaj, preboha!
A nepleť si policajnú naháňačku s pretekmi 24 hodín Le Mans!
Asi sleduješ tie nesprávne krimiseriály! Vraj 500 km naháňačka s policajtmi? Hahaha!
Z Bratislavy do Košíc je niečo cez 400 km, to by museli mať ešte otvorenú hranicu na Ukrajinu!
A celou trasou by im ešte musela polícia uvoľňovať cestu na križovatkách, alebo čo!!!