Vôbec prvá verzia elektromobilu Tesla Model 3, ktorá prišla na trh, bola vybavená kapacitne väčšou batériou („Long Range“) a pohonom zadnej nápravy (RWD), vďaka čomu išlo o variant s vôbec najvyšším dojazdom. Tesla však Model 3 „Long Range RWD“ neponúkala roky. To sa teraz mení, pričom možnosť kúpy nebudú mať len firemní zákazníci, ako bolo pôvodne avizované. A vďaka ponúkaným skladovým vozidlám už poznáme aj cenovky v rámci prvých trhov.
Minulý mesiac sme informovali, že Tesla Model 3 s dlhým dojazdom a pohonom zadnej nápravy sa po rokoch chystá na európsky trh. Podľa vtedajších informácií to vyzeralo, že minimálne spočiatku bude táto verzia dostupná len pre B2B zákazníkov. Aktuálne však Teslamag uvádza, že Tesla Model 3 Long Range RWD je k dispozícii na objednávku na viacerých európskych trhoch v rámci ponuky skladových vozidiel. Týka sa to napr. Nemecka, Francúzska či Španielska.
Nezrovnalosti okolo dojazdu
Zvláštne je, že uvádzaný dojazd staronovej verzie je podľa informácii na stránkach Tesly „odhadovaných“ 620 km (WLTP). V predchádzajúcich súvisiacich správach sa pritom spomínal údaj 634 km (WLTP). Ten pritom avizovala aj manažérka britského zastúpenia spoločnosti Tesla.
V rámci popisu skladových vozidiel sa uvádza dojazd 620 km, ako aj 18″ kolesá „Aero“. Tento dojazd je však prekvapivo nižší ako v prípade bežne dostupnej verzie Long Range AWD („odhadovaných“ 626 km WLTP v prípade 18″ kolies), ktorá by mala byť o niečo menej efektívna, keďže 2-motorový pohon zrejme generuje o čosi väčšie straty a prináša aj o niečo väčšiu hmotnosť.
Každopádne ide o odhady a skutočné čísla vhodné na porovnanie prinesie až prípadná homologizácia. Tesla Model 3 Long Range RWD by však mala ponúknuť najvyšší dojazd spomedzi všetkých verzií. Obzvlášť, keď aj podľa Teslamagu má mať staronový variant na základe informácií z fóra TTF identickú batériu ako verzie Long Range AWD a Performance.
Jedným z teoretických vysvetlení nižšieho dojazdu by pritom mohlo byť, že odhad v rámci prípadných interných meraní sa týka modelu vybaveného 19″ kolesami, pričom práve dojazd na týchto kolesách má Tesla homologovaný v prípade bežne dostupných verzií „Standard Range“ a „Long Range AWD“ (602 km WLTP).
Cenová výhoda
Jednou z výhod „novinky“, okrem možného o niečo vyššieho dojazdu, je nižšia cena v porovnaní s verziou „Long Range AWD „. V ponuke pre Nemecko nájdeme základný variant za cenu 46 970 €, čo je takmer o 5 000 € menej (po zahrnutí nevyhnutných poplatkov). A napr. vo Francúzsku stojí 45 990 €, kým AWD verzia 49 990 € (cena v rámci konfigurátora).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Je toto modernizovaná Tesla Model 3 „Highland“?
Čo má priniesť modernizácia/facelift Tesly Model 3?
Test spotreby Tesiel Model Y na 19″ a 21″ kolesách ukázal, že záleží aj na veľkosti
6 komentárov
Je ale divne, ze zrychlenie ma za 5,9s zatial co standard range ma zrychlenie 6,1s. Ako ke to mozne ked v long range bude mat vacsiu a tazsiu baterku a obidve verzie su iba RWD? Iny vykon motora? Iny typ baterie, lahsej? Je to Li-on?
Je to strašná tragédia! Kým to nevyjasnia, zakázal by som im predaj vozidiel! Elon už robí toľko chýb a zmätkov, že to nie je možné !!! ….
P.S. Elon odstúp konečne! Do kedy mám čakať, či tak, ako britský princ Charles, 70 rokov?! 🙂
Väčšia baterka dovolí väčší špičkový prúd pre elektromotor…..a tým pádom vyšší vykon
Stále je to veľa.
No to je strašné niečo, asi si začnem trhať vlasy… Určite za tým bude Putin alebo Elon!!!