Tesla Model 3 s najdlhším dojazdom má po novom ešte väčší WLTP dojazd

7

Spoločnosť Tesla aktualizovala dojazd Modelu 3 Long Range v rámci svojich európskych konfigurátorov. A to smerom hore. Takže verzia s najdlhším dojazdom má teraz ešte väčší dojazd.

Tesla naposledy upgradovala dojazd všetkých „európskych“ verzií Modelu 3 v októbri minulého roka. Teda v čase, kedy do svojej ponuky zaradila vynovený Model 3 pre modelový rok 2021. A to sa na údajoch dojazdu uvádzaného v európskych konfigurátoroch prejavilo nasledovne.

Dojazd verzie Long Range vzrástol z 560 na 580 km (WLTP). Základný variant Standard Range Plus išiel zo 409 na 430 km (WLTP). A zvýšenia dojazdu sa dočkala aj najvýkonnejšia verzia Performance, a to na 567 km (predtým 530 km WLTP). Začiatkom roka potom Tesla upravila dojazd základnej vezie na „odhadovaných“ 448 km (WLTP).

Aktuálny upgrade

Aktualizované konfigurátory v rámci európskeho trhu uvádzajú, že Tesla Model 3 Standard Range Plus (SR+) ponúka dojazd 448 km (WLTP), pričom sa už neuvádza, že ide o odhadovaný dojazd. Z toho teoreticky vyplýva, že vynovená verzia SR+ prešla certifikáciou WLTP a tento údaj je už oficiálny.

V prípade zvýšenia dojazdu verzie Long Range z 580 na 614 km (WLTP) môže byť dôvod otáznejší. Pokiaľ vieme, pôvodný 580-km dojazd nebol uvádzaný ako „predbežný“, takže teoreticky Tesla mohla zvýšiť efektivitu tejto verzie, príp. mierne zvýšiť kapacitu jej batérie, čo je však menej pravdepodobné. Alebo ešte mohla zvýšiť využiteľnú časť kapacity batérie.

Na základe predchádzajúcich skúseností je však málo pravdepodobné, že sa dôvod zvýšenia uvádzaného dojazdu dozvieme z oficiálnych kruhov. Každopádne zvýšenie údaju o dojazde potešilo. Dúfajme pritom, že podobne stúpne, či už stúpol, aj reálny dojazd Modelu 3 Long Range.

A aby sme neostali nič dlžní, Tesla Model 3 vo verzii Performance si aj po aktualizácii konfigurátora zachovala uvádzaný dojazd 567 km (WLTP).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd Tesiel v rámci reálnych testov sa môže máliť. Je za tým aj veľká „nulová“ rezerva
Tesla: Súčasné modely ponúknu dojazd cca 700 km, nové modely až 1 000 km
Dacia Spring bola otestovaná prvými novinármi, vrátane dojazdu a nabíjania

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Tieto vylepšenia WLTP dojazdu mi pripomínajú vytláčanie prázdnej tuby od zubnej pasty! Každé ráno z nej ešte trochu „vyrazím“ !!! Čo to ale znamená v praxi?! Pozná to vôbec vodič na reálnom dojazde? Ja budem spokojný až vtedy, keď bez problémov v bežnej prevádzke s plne nabitým autom do zastavenia urobím 1.000 km! Potom si budem ja nechávať tých 50 až 80 km rezervu, aby som nikdy nezostal visieť pred nabíjačkou … Automobilky snažte sa, čakám! …….

Pridajte komentár