Ako už vieme, prvé produkčné kusy Tesly Model 3 zrovna neohúrovali svojou kvalitou spracovania. Tesla však naďalej zdokonaľuje svoj výrobný proces a kontrolu kvality, čo prináša svoje ovocie. Dôkazom sú štatistiky z oblasti servisných zásahov.
Filozofia Tesly ohľadom vybavovania objednávok na nové modely je jasná. Svoje novinky najskôr začína doručovať zamestnancom, neskôr prvým zákazníkom, ktorí bývajú v blízkosti výrobného závodu a hlavných servisných centier. Dôvod je jednoduchý, a to čo najrýchlejšie identifikovať a odstrániť detské choroby vozidiel, na základe ktorých spoločnosť postupne vylepšuje výrobný proces.
Neprekvapí tak pomerne veľký kvalitatívny rozdiel medzi prvými vozidlami, ktoré mali problémy napríklad s lícovaním dielov, sedačkami či ukotvením batérie a tými aktuálne vyrábanými. Taktiež sa časom odhalili softvérové nedostatky, ktoré napríklad ovplyvňovali brzdnú dráhu Modelu 3.
Elon Musk na nedávnej schôdzi akcionárov spoločnosti Tesla prezentoval štatistiky, ktoré hovoria o výraznom zvýšení výrobnej kvality Tesly Model 3. Nasledujúci graf poukazuje na znižujúcu sa mieru nutných servisných zásahov.
Kontrolu kvality má na starosti 47 robotov
O kontrolu kvality Tesly Model 3 sa stará aj 47 robotov. Tí skenujú karosériu na 1 900 rôznych miestach, aby sa zabezpečilo napĺňanie určených štandardov s presnosťou na 0,15 mm. Zamestnanci spoločnosti Bloomberg, ktorí mali možnosť vidieť výrobný a testovací proces, povedali nasledovné.
„Počas záverečného testovania vozidiel na trati sa zaznamenávajú a ukladajú detaily zvukov, ktoré vydáva vozidlo. Tie sú uložené v databáze pod unikátnym identifikátorom, čo umožňuje servisným pracovníkom spätne vystopovať možné príčiny problémov. Vďaka tomu môže Tesla vylepšovať svoje vozidlá aj po ich doručení zákazníkom.“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Analýza odhalila výrobnú cenu Tesly Model 3. Elon Musk ju potvrdil
Elon Musk sa konečne vyjadril k dostupnosti Tesly Model 3 v Európe
Nedočkaví zákazníci rušia svoje rezervácie na Teslu Model 3. Poznáme čísla
95 % automatizácia
Elon Musk sa pred časom vyjadril, že produkčné problémy Modelu 3 spôsobila aj veľká miera automatizácie výroby. Tie sa Tesle podarilo odstrániť, avšak v priebehu mája odstavila svoje linky a urobila ďalšiu revíziu výrobného procesu. Ten je podľa jeho slov po novom automatizovaný na 95 %, vďaka čomu má Tesla dosiahnuť do konca júna produkčný cieľ 5 000 vozidiel týždenne.