Zlepšila Tesla výrobnú kvalitu Modelu 3? Ako sú na tom najnovšie kusy?

0

Je známe, že prvé produkčné kusy Tesly Model 3 zrovna neohurovali svojou kvalitou spracovania. Tesla však neustále pracuje na vylepšovaní svojich produktov, pričom výnimkou by nemala byť ani kvalita produkcie. Ako sú na tom aktuálne vyrábané kusy?

Pri nových modeloch áut sa vo všeobecností odporúča počkať cca 1 rok od spustenia produkcie, aby výrobca vychytal všetky detské chyby či chybičky, ktoré vyplývajú aj z nevyladeného výrobného procesu. V prípade Tesly Model 3 boli pritom počiatočné kvalitatívne problémy pomerne výrazné.

Týkali sa však „len“ spracovania vozidla, pričom nemali vplyv na jeho funkčnosť. V prípade „prvých“ kusov sa objavila kritika, ktorá sa vzťahovala najmä na kvalitu prešívania sedadiel, laku a komponentov interiéru. Dobré pritom nepôsobili ani veľké medzery v rámci dielov karosérie.

Odborník z brandže Sandy Munro dokonca prirovnal kvalitu Modelu 3 z hľadiska montáže ku kórejským autám z 90. rokov. Postupom času, po inžinierskych analýzach novších kusov, však svoj názor zmenil a zároveň ocenil technologickú stránku najnovšieho elektromobilu od Tesly.

Elektromobily Tesla sú vo všeobecnosti považované za prémiové vozidlá, pričom sú často porovnávané s nemeckými prémiovými značkami. Jedna zo súvisiacich otázok preto môže znieť, či sa dokáže najmenší a cenovo najdostupnejší model „Elona Muska“ aktuálne vyrovnať, či aspoň priblížiť „Nemcom“ po stránke kvality spracovania.

A aj na túto otázku hľadal odpoveď Martin Welzl z Youtube kanála Teslafiniti. Ten sa pritom pozrel na zúbok európskej verzie Tesly Model 3 s VIN číslom vyšším 316 000, ktorá bola vyrobená v apríli.

Ohromený pokrokom

Welzl uviedol, že bol ohromný pokrokom, ktorý Tesla urobila v prípade kvality spracovania. Pri preberaní Modelu 3 si pritom do detailov pozrel aj ďalšie vozidlá, vrátane Modelu S a Modelu X, ktoré ho v tomto smere taktiež potešili.

Odchýlky v kvalite spracovania skúmaného Modelu 3 boli podľa neho v súlade s vozidlami od veľkých výrobcov. Avšak na nemecké „prémiovky“ to podľa neho nestačí, aj keď Tesle nechýba nič dôležité. Sme si však istí, že drvivá väčšina zákazníkov to nebude považovať za problém. Welzl pritom hovorí, že Model 3 odporúča aj tým, pre ktorých je kvalita spracovania dosť dôležitým „parametrom“.

Problémové detaily

Welzl však objavil niektoré detaily, na ktorých by mohla Tesla ešte popracovať. Skúmané vozidlo malo v rohoch a na hranách karosérie nerovnomernú farbu laku. Reproduktor v predných dverách vyčnieval nad ich úroveň o 1 mm. Nerovnomerná bola aj malá časť prešívanie (cca 1 cm) na sedadle spolujazdca. Mierne problémovým sa ukázalo aj lícovanie panelov karosérie. Welzl však dodáva, že v porovnaní so staršími kusmi ide v tomto ohľade o výrazné zlepšenie.

Vyzerá to tak, že dlhé čakanie na Teslu Model 3 v našich končinách bude teda aj na niečo dobré. Na základe doterajšieho prístupu Tesly pritom veríme, že spomínané problematické detaily sa stanú už zakrátko minulosťou.

Zdroje: Teslafiniti, Teslarati, titulná fotografia: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Výrobná kvalita Tesly Model 3 ide významne hore | GRAF
Výroba Tesly Model 3 je „biblicky“ jednoduchá a rýchla | INFO + VIDEO
Consumer Reports 2017: Ktoré značky robia najlepšie autá? A ako je na tom Tesla?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár