Problémy s kvalitou laku Tesly Model 3 by nemuseli byť zažehnané

2

Jedným z problémov prvých Tesiel Model 3 bol aj nekvalitný lak. Zdalo sa pritom, že je to už minulosťou, čo nedávno potvrdil aj odborník na ochranu lakov. Avšak zrejme nie všetci majitelia s ním budú súhlasiť. Teda minimálne Joni Savolainen, ktorý dal svoje nové vozidlo preveriť fínskej obchodnej inšpekcii.

Špecialista na ochranu lakov, Tiaan Krige, sa pomerne nedávno pre Youtube kanál Like Tesla vyjadril, že problémy s kvalitou laku Tesly Model 3 boli v podstate len detskou chorobou. Spomenul pritom, že podobné nedostatky zaznamenal aj u iných prémiových značiek, napríklad McLaren.

„Bez záruky“

Majiteľ elektromobilu Tesla Model 3, Joni Savolainen, si však v apríli, mesiac po dodaní vozidla, všimol, že na viacerých miestach došlo k „ošúchaniu“ farby. Navštívil preto miestneho predajcu, ktorý mu však oznámil, že na daný problém sa záruka nevzťahuje.

Čo na to obchodná inšpekcia?

Preto sa obrátil na „Fínsku obchodnú inšpekciu“. Závery inšpekcie vozidla pritom pre Teslu údajne nedopadli moc dobre. V jej správe sa má uvádzať, že okolo predných a zadných pántov, zo spodnej strany dverí a v oblasti A a B stĺpika je lak nerovnomerný.

Ten má byť pritom „neadekátny“ v okolí úchytov dverí a vstupných častí, čo má prispievať k poškodeniu laku pri ich otváraní. Problémy tiež spôsobuje riešenie podbehov kolies, ktoré umožňuje odhadzovanie drobných kamienkov od kolies smerom k lakovaných častiam vozidla. Riešením by mohli byť dodatočné „zásterky“, ktoré Tesla nemontuje zrejme kvôli aerodynamike.

Nerovnomerná hrúbka

Odhalené mali byť aj problémy s hrúbkou laku, ktorá bola nerovnomerná. Na niektorých miestach dosahovala v priemere 106 mikrónov, pričom priemer v priemysle má byť 110 až 150 mikrónov. A niekde to malo byť dokonca len 70 mikrónov.

Lak mal tiež dosahovať „podpriemernú“ tvrdosť. A to 2 až 3 stupne pod štandardom priemyslu v rámci 20 stupňovej škály, ktorá skúma kvalitu laku v tomto smere. To by však mohlo teoreticky prameniť aj z možných všeobecne nižších amerických štandardov.

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Savolainen dodáva, že na problémy s lakom Tesly Model 3 sa sťažuje ďalších 15 majiteľov. Dúfame, že ide len o menšinový problém a zároveň veríme, že sa to dostane k Elonovi Muskovi a ten zariadi poškodeným majiteľom nápravu. A aké máte skúsenosti v tejto súvislosti vy?

Zdroj: Insideevs, titulná fotografia: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé mrazivé dni odhaľujú nedostatky Tesly Model 3
Zlepšila Tesla výrobnú kvalitu Modelu 3? Ako sú na tom najnovšie kusy?
Tesla Model 3 má podľa Consumer Reports problematické brzdy. Čo na to Elon Musk?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Každý, kto niekedy pracoval vo fabrike, vie, že dokonalá kvalita neexistuje. Proste neexistuje. Nebudem menovať firmy, sú to všetky firmy.
    Ide o to, ako s uvedenou toleranciou nakladať, presnejšie či prinášať alebo neprinášať intoleranciu.
    Napríklad by bolo zaujímavé vedieť, čo si chce dokazovať Joni Savolainen. Chce popularitu v médiách? Má snáď iné pohnútky?
    Pokiaľ počet reklamácií nie je štatisticky zaujímavý, nezaujíma ma to.
    A názor nejakého hlupáčika mi je úplne voľný.
    Prepáč, Joni Savolainen…

  2. Dokonala kvalita neexistuje, ale standartna kvalita ano.
    Verim tomu ze aj ked mas ti problem s vyrobkom za 30 000Eur, tak to neriesis nakolko „Pokiaľ počet reklamácií nie je štatisticky zaujímavý, nezaujíma ma to.“

Pridajte komentár