Novinár tvrdí, že v Číne vyrobená Tesla Model 3 je lepšia ako tá z USA

8

Čínsky novinár Yan Chang, ktorý je majiteľom Tesly Model 3 vyrobenej v USA, tvrdí, že Model 3 čerstvo vyprodukovaný v Číne je zázrak. A to preto, že je údajne vo viacerých ohľadoch lepší ako ten „americký“.

Ako vieme, Tesla postavila v Číne svoju prvú továreň Gigafactory mimo územia USA. A to v rekordne krátkom čase. Veď s výstavbou začala na prelome rokov 2018/2019, pričom v týchto dňoch mali novinári možnosť otestovať prvé vyrobené kusy.

Porovnanie s vlastným autom

Chang tvrdí, že Tesla Model 3, ktorú mal možnosť otestovať, je lepšia ako jeho vlastná, ktorá bola vyrobená v USA. A to napríklad z hľadiska izolácie, čo prináša lepšiu ochranu pred vodou a lepšie odhlučnenie. Dodáva, že vylepšenia v tejto oblasti mu potvrdila aj Tesla, píše portál Insideevs.

Chang tiež naznačuje, že čínska Tesla Model 3 má kvalitnejší lak. Na kvalitu laku modelu vyrábaného v USA sa pritom niektorí majitelia sťažovali. Napríklad Joni Savolainen si v apríli, mesiac po dodaní vozidla, všimol, že na viacerých miestach došlo k „ošúchaniu“ farby.

Navštívil preto miestneho predajcu, ktorý mu však oznámil, že na daný problém sa nevzťahuje záruka. A tak sa obrátil na „Fínsku obchodnú inšpekciu“. Závery z inšpekcie vozidla pritom pre Teslu údajne nedopadli moc dobre.

Čínske znalosti a skúsenosti?

Podľa Changa vďačí Tesla Model 3 vyrobená v šanghajskej Gigafactory 3 za lepšiu kvalitu lakovania čínskym odborným znalostiam vo výrobe a rozsiahlym skúsenostiam pracovníkov továrne. A možno sa len Tesla poučila z chýb pri výrobe v americkom Fremonte alebo sa rozhodla pre vyššie kvalitatívne štandardy ako v USA, kde sú údajne vo všeobecnosti nižšie štandardy lakovania vozidiel ako napr. v Európe.

A možno aj preto vyjde čínska Tesla Model 3 na tamojšom trhu drahšie (Standard Range: 42 000 $ bez DPH) ako Model 3 vyrobený v USA určený pre americký trh (39 490 $). Je však možné, že ceny vozidiel pôjdu časom po rozbehnutí masovej výroby dole.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Čínsky novinár tiež uviedol, že v rámci produkcie v Gigafactory 3 bude možné vysledovať každú vzniknutú výrobnú chybu, čo umožní rýchle vylepšovanie produkčných procesov a odstraňovanie chýb.

Zdroj titulnej fotografie: Iwatsune/Youtube via Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“
Čo „milujú a nenávidia“ na Tesle Model 3 majitelia s nájazdom cez 100 000 km?
Cez „Aliexpress“ je možné objednať 4-miestny elektromobil za 1 500 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Čínsky novinár vyhlásil, že je to zázrak.
    A čo ako? Lepší lak?
    Konieckoncov, my to tu aj tak neporovnáme. Čína určite neplánuje export TM3 do Európy.
    Ale zrejmý úmysel čínskeho novinára evidentne vyšiel, alebo teda vyjde.
    A tým úmyslom je „na betón“ reklama čínskej produkcie Tesly Model 3…

  2. Kvalitativne je tesla velmi pozadu aj velmi predrazena ako ostatne elektro auta v postate si ludia predplacaju cenu paliva dopredu na niekolko rokov a to nepisem o tom ze na superchargeroch su ceny nie najlacnejsie a energia nepochadza len cisto z atomu takze uhlikova stopa tam stale je.Elekro pohon je super ale cenovo sa to neoplati.

    • mas konkretne prepocty?
      starsi model S so supernabijami zadarmo sa moze stale oplatit.
      ked som spravil minuly rok 50 000 km na diesli, vypocital som, ze by som usetril 6000 eur rocne na palive.

    • jasne ze sa neoplati. domov si tiez nekupujem gauc za 3k preto, lebo sa to oplati. veci si nekupujem preto, lebo sa to oplati. tesla nie je pre ludi, ktori si kupuju auta preto, lebo sa to oplati (financne). takze ak si ty z tejto skupiny, EV budu pre teba dlhe roky nedostupne, lebo sa ti neoplatia 😉 no offence. proste tato doba (pre velku skupiny ludi, tuto skupinu na svk nehladaj v pocetnom zastupeni) nie je o tom, ze si miniem peniaze na to, co sa oplati 🙂 je to o tom, co si viac uzijem, co je pre mna lepsie, co chcem. a toto je na uplne inu debatu, ci to je zmysel ci nie. kazdopadne tesla nespada do kategorie aut ako Tico, felicia a podobne. resp jazdenka za 500eur a snad to vydrzi co najdlhsie, aby som do toho dal co najmenej.
      druha vec je, ano ekologicky sa samozrejme ovela viac oplati. zanechavaju minimalnu co2 stopu,a alebo diametralne mensiu, to sa hadam o tom nemusime uz v tejto dobe bavit (i ked stale s anajde kopec ludi, co si mysli opak).

  3. Zdravím.. Opres aj Anonym.. Nemám doma Teslu, aby som hodnotil lak, ale ak odborníci tvrdia, že to nie je top, verím im. No hovoriť o tom či sa oplatí, alebo nebodaj, že je Tesla predražena je poriadne prehnane. Tesla predáva najmä technológie, modernost a zážitky. Či je predražena tm3 pochybujem, lebo zatiaľ nič na trhu s väčším dojazdom a výkonom a rozhodne nie so zážitkom nie je.
    Ako príklad predraženeho tu uvediem akurát Porsche Taycan – áno ten je veľmi predražený, 2x tak ako TM3, pričom ani nemá lepší dojazd. Potom je veľká priepasť a nasledujú hyundai Ioniq, kona, e-Niro, ktoré majú menší dojazd pomalší fast charging a rozhodne menej modernity a technológií. Ale možno teda majú lepší lak 😉
    A ako píše Opres,.. Sú príklady, ako taxi, alebo služobné auto s častými dlhými cestami, kde sa TM3 veru aj oplatí ďaleko viac ako nejaký VW Passat, BMW, alebo modelu3 podobné autá s aspoň približne rovnakým komfortom pri jazde. (teda s tichou prevádzkou a s automatickou prevodovkou a motorom s podobným výkonom). Lebo pri nájazde 40000km ročne je po roku rozdiel vyššej ceny tm3 zaplatený. Ak teda o nejaký rozdiel vôbec ide, pretože ja na trhu nevidím žiadny diesel, ktorý je tichší ako TM3.

Pridajte komentár