Tesla Model 3 vyrobená v Číne vs. vyrobená v USA – z hľadiska kvality vyhotovenia

10

V nedávnej minulosti sa objavilo niekoľko správ, ktoré môžu naznačovať, že elektromobily Tesla Model 3 vyrábané v novšom a modernejšom závode spoločnosti Tesla v Číne majú lepšiu výrobnú kvalitu, resp. kvalitu vyhotovenia, ako je tomu pri Modeli 3 „Made in USA“. Austrálsky youtuber mal pritom nedávno možnosť modely pochádzajúce z tovární Giga Shanghai a Tesla Fremont porovnať. Na čo prišiel?

Na úvod upozorňujeme, že ide o najmenšiu možnú vzorku na porovnanie, takže výsledky nemožno generalizovať. Teoreticky ich však môžeme brať ako ďalší náznak toho, že Giga Shanghai dokáže vo všeobecnosti min. o niečo lepšie ukontrolovať výrobné štandardy.

Tom Gan z Youtube kanála Tesla Tom’s Ludicrous Feed mal možnosť porovnať „čerstvú“ Teslu Model 3 vyrobenú v Číne (v Giga Shanghai) a v podstate nový Model 3 (vynovený model pre modelový rok 2021 dodaný koncom roka 2020) vyrobený v USA (Fremont Factory).

Gan uvádza, že oba modely jazdia rovnako a má z nich aj rovnaký pocit. Aktuálnejší čínsky variant má podľa neho matrix svetlomety, ktoré môžu byť softvérovo ovládané. Je pritom zrejme len otázkou času, kedy to isté umožní aj „americký“ model.

Gan našiel odlišnosti aj v rámci mriežky reproduktorov integrovaných do predných dverí (iný vzor). Trošku inak tiež vyzerá „drevené“ obloženie. To môže vyplýva z odlišného dodávateľského reťazca, keďže ten chce mať Tesla čo najviac lokalizovaný. Ide však o nepodstatné detaily.

Čo tie medzery?

Prejdime už ale k medzerám medzi panelmi karosérie, ktoré môžu byť podľa niekoľkých predchádzajúcich správ „lepšie“ v prípade Modelu 3 „Made in China“, resp. v prípade „amerického“ Modelu 3 sa zrejme v tomto smere môžu častejšie objaviť menej vydarené kusy. A zdá sa, že by na tom mohlo byť niečo pravdy, aj keď ako sme už uviedli, na základe minimálnej vzorky nemožno výsledky zovšeobecňovať.

Tesla Model 3 vyrobená v USA je podľa Gana na tom o niečo horšie, pretože medzery medzi dielmi karosérie sa pohybujú v rozsahu 4,5 až 5 mm. Sú však celkom konzistentné a celkovo to pôsobí dobre. Model 3 zo Šanghaja však v podstate presne spĺňa Teslou stanovené štandardy, keďže medzery majú okolo 4 mm.

Na základe spomínaných bodov Gan hovorí, že Model 3 vyrábaný v Šanghaji mu príde o niečo lepší, pretože je podľa jeho názoru „konzistentnejší“. Môže sa teda zdať, že novší a modernejší závod Giga Shanghai dokáže o niečo lepšie ukontrolovať produkčné štandardy pri zostavovaní dielov karosérie. Opäť ale treba dodať, že v tomto prípade ťažko generalizovať.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Tesla Tom’s Ludicrous Feed via Driven

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť najhoršia aj najlepšia v rámci „výrobnej“ kvality áut. Podľa toho kde
Kvalite vyhotovenia elektromobilov Tesla majú pomôcť aj „mega-odliatky“
Šéf Tesly uviedol, kedy je najlepšie kupovať ich autá s ohľadom na výrobnú kvalitu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ten Tom Gan z Youtube kanála bude mať bližšie k MIC ako USA, ale ……. Aj ak začiatok výroby MIC lepšie plní precíznosť výroby, bude záležať, či si ju aj v nasledujúcich všedných dňoch udrží! Môže to byť aj náznak toho, že nás MIC prevalcuje nielen množstvom, cenou, ale aj kvalitou !!! A čo my na to?!!!

  2. Jedno je isté – ak si raz tú Teslu kúpim – určite nebudem okolo nej chodiť s lupou v ruke a premeriavať medzery, či majú 4 alebo 5 mm. Sorry, načo by som to robil? Pokiaľ bude auto na 100 % funkčné -tak na nejakých medzerách, slušne povedané, figu borovú záleží.
    Dejú sa horšie veci – aspoň na Slovensku. Asi pred 10 rokmi som priviezol pred barák úplne nové služobné auto a niekto sa v noci na ňom podpísal. Kľúčom kolom dokola. Nenapíšem značku, nechcem robiť reklamu, ale predajca mi to čímsi zaleštil, že to nebolo ani poznať. Grátis.
    No čo už…

  3. USA a EU boli dlhodobo arogantný, namyslený. Zároveň zleniveli a zblbly.
    Prišlo nepríjemné postkovidové prebudenie. Kríza urýchľuje transformáciu sveta a novým víťazom je Čína respektíve Ázia.

    Euroatlantický priestor by sa mal spamätať a začať tvrdo pracovať, hlavne v technických oblastiach. Bohužiaľ sebareflexia vedúcich elít neprichádza.

    Ako čiastkový výsledok pravdepodobne uvidíme otočenie toku áut. Namiesto z Európy do Číny, budú chodiť plné vlaky kvalitných a lacných čínskych elektrických áut do EU.

Pridajte komentár