Ktorý elektromobil má najnižšiu spotrebu na svete? Tesla Model 3 vs. Hyundai Ioniq

7

Známy Tesla youtuber Bjorn Nyland sa rozhodol zistiť, ktorý z osobných elektromobilov dostupných na trhu je kráľom efektivity. A teda, ktorý dosahuje najnižšiu spotrebu.

Bjorn Nyland dal pri tejto príležitosti dokopy majiteľov modelov Tesla Model 3 Long Range Battery (všetky verzie), Hyundai Ioniq Electric, Chevrolet Bolt (Opel Ampera-e) a Tesla Model S. Cieľom bolo pritom otestovanie spotreby vozidiel v bežnej premávke za rovnakých podmienok.

Hyundai Ioniq Electric je už dlhšiu dobu považovaný za najefektívnejší osobný elektromobil na trhu. Čakalo sa preto, či ho dokáže poraziť Tesla Model 3, ktorá sľubovala účinný elektrický pohon a výbornú aerodynamiku.

„Papiere“ hovoria pre Ioniq

EPA uvádza, že podľa jej testovacieho cyklu dosahuje Hyundai Ioniq Electric spotrebu v rámci normovanej kombinovanej jazdy po meste a na diaľnici 15,5 kWh na 100 km. Najefektívnejšia doteraz otestovaná Tesla Model 3 „Long Range Battery“ s pohonom zadnej nápravy (RWD) má pritom spotrebu 16,1 kWh na 100 km.

Takže v rámci oficiálneho testovacieho cyklu EPA sa to Tesle napokon nepodarilo. Čo však ukázal Bjornov test, ktorý prebiehal na diaľnici, na trase dlhej cca 124 km, pri maximálnej rýchlosti nastavenej na 120 km/h?

Diaľničný test pre Model 3 „LRB RWD 18“

Počas tejto konkrétnej trasy dosiahla najnižšiu spotrebu Tesla Model 3 „Long Range Battery“ (LRB) s pohonom zadnej nápravy a 18″ diskami osadenými aerodynamickými krytmi. A to 14,4 kWh na 100 km/h. Len o málo horší výsledok zaznamenal Hyundai Ioniq Electric – 14,8 kWh na 100 km.

Testy EPA však ukázali, že Hyundai sa „cíti“ lepšie v meste, kde dosahuje lepšie výsledky ako Model 3. Takže pri testovacej trase, ktorá by sa viac blížila prevádzke v meste, by bol pravdepodobne výsledok iný. Každopádne aj tento nie príliš „vedecký“ test dokázal, že sa jedná o dva najefektívnejšie elektromobily na trhu.

A čo ostatné vozidlá?

Samozrejme opomenúť nemôžeme ani ďalšie elektromobily. Ako sa dalo čakať, modely Tesla Model S a Chevrolet Bolt, ktorý sa v Európe predával, pričom dúfame, že sa začne znovu predávať, pod značkou a menom Opel Ampera-e, sa umiestnili na chvoste.

Chevroletu Bolt v tomto smere určite nepomohla horšia aerodynamika. Tesla Model S P85+ má zas pohonnú jednotku, ktorá je viac orientovaná na výkon ako na dojazd.

tesla model 3 hyundai ioniq electric spotreba

Zdroj: Insideevs

Zaujímavé rozdiely medzi verziami Modelu 3

Test ukázal aj zaujímavé rozdiely medzi jednotlivými verziami Tesly Model 3. Dokázal, že verzia so zadným náhonom je o niečo efektívnejšia ako verzia Performance s pohonom oboch náprav (AWD). Taktiež sa ukázal pomerne výrazný vplyv veľkosti kolies, a teda valivého odporu, na spotrebu. Veď napríklad kolesá s 18″ diskami a aerodynamickými krytmi dokážu ušetriť v prípade verzie LRB RWD takmer 1 kWh energie na 100 km v porovnaní s „devätnástkami“.

Zdroj: Bjorn Nyland cez Insideevs, titulná fotografia: Teslanomics with Ben Sullins/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vplyv aerodynamických krytov kolies na spotrebu Tesly Model 3 otestovaný v praxi!
Nový Hyundai Ioniq Electric zrejme dostane 38,3 kWh batériu
Tesla Model 3 má výborný dojazd aj pri takmer diaľničnej rýchlosti

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Nepovedal by som ze vacsiu spotrebu sposobuju vacsie disky. Skor to bude asi tym, ze na tych vacsich diskoch budu sirsie pneu, a to robi rozdiel v spotrebe. Samotna velkost disku by na to mala mat minimalny vplyv pri rovnakej stysnej ploche. Ale standardne ak su na jeden typ auta schvalene rozne velkosti diskov, tak spravidla cim vacsi disk, tym sirsia pneu.
    Priklad: ja ma na mazde6 1.gen schvalene rozmery 195/65 R15, 205/55 R16 a 215/45 R17. Takze rozdiel sirky medzi 15 a 17 je 2 cm.
    Myslim ze tu to bude rovnaky pripad, lebo nevidim dovod, preco by rovnako siroka guma s rovnakym obvodom a len s inou hrubkou od disku ku kraju gumy sposobovala roznu spotrebu. To moze a aj ovplyvnuje komfort a jazdne vlastnosti ale na spotrebu to bude mat vplyv minimalny.

      • No podla mna to nie je z textu jednoznacne. Rozny valivy odpor mozu mat (a obycajne aj maju) aj dve rozmerovo zhodne gumy, napr. zimne – letne. Podstata preco je valivy odpor pri vacsich kolesach vacsi tam nie je a menej znali ludia sa mozu potom mylne domnievat ze to plati automaticky ze vacsi disk, vacsi odpor a to tak nie je.

  2. Podla tohto by mid-range verzia a buduca short-range verzia mali byt este o kusok efektivnejsie, kedze su/budu lahsie ako long-range verzia.

  3. Áno použili vélkosť diskov pre rozlíšenie ale je to zlé a zavadzajúce do omylu !! PRETOŽE JE TO OPAČNE. Čím je vačsie koleso tým je je valivy odpor nižší !!! Opakujem nižší a cím je pneumatika tvrdšia. Problém je šírka pneumatiky. Čize mali napísať šírku , opakujem širku pneumatiky, to nemá s diskom nič spoločné.

  4. Na valivy odpor môže mať vplyv aj plocha styku s vozovkou, ktorý má určite väčšie koleso. Zrejme bude potrebne vybrať optimalne rozmery a dezén.

Pridajte komentár