Platforma Teslascope aktuálne prichádza so správou, v rámci ktorej podľa vlastných slov informuje ohľadom všetkého, čo sa dozvedela o modernizácii elektromobilu Tesla Model 3 „Highland“ od zamestnancov Tesly za ostatných 6 mesiacov, vrátane úplných noviniek. Mohlo by sa pritom zdať, že ide o takmer úplne nové vozidlo.
Ohľadom modernizácie Tesly Model 3, ktorá má priniesť aj facelift, sa doteraz objavilo viacero neoficiálnych správ. A aktuálne tu máme zrejme najrozsiahlejšiu správu k tejto problematike, a to od Teslascope. Teslascope je pritom „celosvetová platforma pre vodičov“, ktorá „automaticky zaznamenáva jazdné relácie a cesty“.
Zdá sa, že predstavitelia Teslascope majú v spoločnosti Tesla viacero zdrojov (spomínajú min. 10 zamestnancov), ktorí im prinášajú interné informácie. A tie aktuálne zhrnuli do pomerne rozsiahlej správy prezentovanej v rámci vlákna na Twitteri. Teslascope pritom uvádza, že v rámci modernizácie Tesly Model 3 v rámci „projektu Highland“ Tesla uplatnila všetko, čo sa naučila za ostatných 16 rokov a že ide o najvýznamnejšiu modernizáciu existujúceho modelu v histórii značky.
Významné zmeny exteriéru a interiéru
Modernizácia Modelu 3 má priniesť „úplnú revíziu“, vrátane „výrazného osvieženia exteriéru“, „významnú aktualizáciu interiéru“ a „desiatky technologických vylepšení“. Čo sa týka interiéru, ten má byť po novom bližší modelom S a X, pričom sa máme okrem iného dočkať ambientného osvetlenia, vylepšeného audiosystému a možno aj zadného displeja. Redizajn exteriéru má zas priniesť napr. novú prednú „masku“.
Aj „steer-by-wire“
Jednou z najvýznamnejších novo implementovaných technológií by mal byť systém steer-by-wire, čiže elektronický systém riadenia predných kolies (cez volant) prostredníctvom elektromotorov a príslušnej riadiacej jednotky (tzn. elimináciu „mechanického“ prepojenia volantu a kolies). Dostupný má byť pritom aj volant typu „yoke„.
Nová Tesla Model 3 „Highland“ má tiež používať väčšie množstvo recyklovaných materiálov, čo má okrem pozitív v rámci environmentálnej stopy priniesť aj cenovo dostupnejšie drobné diely a opravy. Ďalšie vylepšenia sa majú týkať digitálnych profilov vodičov.
Nový palubný hardvér
Pri spiatočke sa má zobrazovať symbol „R“ aj v spätných zrkadlách a dočkať sa tiež máme nového palubného hardvéru „HW4“. Vrátane vylepšených aj nových kamier, avšak až v rámci vozidiel pochádzajúcich z „plnej produkcie“.
Modernizovaná Tesla Model 3 má ponúknuť aj vyššiu energetickú účinnosť, a to napríklad vďaka odstráneniu rôznych snímačov, ktoré budú suplovať údaje založené na GPS. V hre má byť aj tenšia iterácia HEPA filtra z Modelu Y.
Zmeny sa tiež majú dotknúť sedadiel. Tie sa mali zamerať na vyšší jazdný komfort, vrátane čiastočnej eliminácie vibrácií. Vylepšený má byť aj celý výrobný proces, čo má priniesť obrovské úspory nákladov pre spoločnosť Tesla, ale aj jej zákazníkov.
Kedy má prísť na trh?
Otvorenou otázkou má byť, kedy príde modernizovaná Tesla Model 3 „Highland“ na trh. Malo dôjsť totiž k viacerým odkladom a rôzne zdroje Teslascope uvádzajú rôzne termíny. Podľa nich sa tak má stať o „1 až 3 mesiace“, „tento rok“ alebo v „1. kvartáli budúceho roka“.
Na záver pre istotu pripomíname, že ide o neoficiálne a Teslou nepotvrdené informácie, takže ich treba brať s rezervou.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: ffiarpg/Reddit
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Nová“ Tesla Model 3 zrejme dostane nový volant a príde o páčky. Má byť aj dlhšia či športovejšia a v interiéri elegantnejšia
Čo má priniesť modernizácia/facelift Tesly Model 3?
Je toto modernizovaná Tesla Model 3 „Highland“?
ODBER NOVINIEK
2 komentáre
Tak ja som si už zobral a „nafúkol“ tú rezervu ! 🙂 …………………………….
Evidentne dava Tesla na frak tunajsim automobilkam, i ked jej cielom vobec nie je sutazit s nimi. To ony maju takto postaveny biznis samozrejme s roznymi „dorovnavacimi“ kartelmi a figurkami vo vladach, pricom nam sa snazia demonstrovat osuchanymi marketingovymi frazami, ako velmi sa lisia, alebo su lepsi od inych.. Proste v sebe samych stale sutazia. Je to prizemna kultura a prezitok z minuleho storocia.
Je pekne, ze Tesla si razi svoju cestu za vyssou ucinnostou, ekonomikou vyroby, zjednodusovanim ovladania pre ludi a to vsetko bez jedinej platenej reklamy i bez dealerov.
Postupne vsetci pochopia, ze internet uz prisiel konecne aj do aut, ktore sa tu tvarili uz 20rokov, ze sa ich to netyka.