Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje táto nehoda v rýchlosti 100 km/h

0

Tesla Model S a Model X sa okrem iného vyznačujú aj vysokou mierou bezpečnosti. Na Teslu Model 3 oficiálne crash testy ešte len čakajú, avšak dobrú predstavu o ochrane pasažierov môžeme získať z jej najnovšej havárie. Tá sa udiala pri rýchlosti okolo 100 km/h. 

Ako máme možnosť vidieť na fotografiách, väčšina prednej časti Modelu 3 bola zdeformovaná. Avšak podľa vodiča ostala deformačná zóna kabíny neporušená. Záchranári, ako aj svedok, ktorý je vodič z povolania, uviedli, že účastníci nehody takúto haváriu bežne „nerozchodia“.

„Keby to bolo bežné spaľovacie vozidlo, bol by som mŕtvy alebo v oveľa horšom stave, povedal vodič havarovanej Tesly Model 3.“

Môže Model 3 skutočne zachraňovať životy?

Dajú sa však brať slová vodiča vážne? Je jasne preukázané, že deformačná zóna vozidla pri čelnej zrážke, ktoré nemá pod kapotou pevný a ťažký motor, je oveľa väčšia. Tým pádom dokáže pohltiť oveľa viac nebezpečnej energie nárazu, čím je chránená kabína, a teda aj pasažieri. Navyše Model S a Model X sú vpredu vybavené dvojitými 8-uholníkovými lištami, ktoré taktiež pohlcujú neželanú energiu. Je preto pravdepodobné, že nimi disponuje aj Model 3.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kobra 11 v podaní Tesly: Vodič obetoval svoje vozidlo, aby zachránil život
Model S vletel vo vysokej rýchlosti pod kamión, vodič odišiel z vraku po vlastných
Tesla Model 3 bude 10-krát bezpečnejšia ako súčasné automobily, tvrdí analytik

Havária však odhalila aj negatíva

Havária ukázala aj negatíva Tesly Model 3. Tie však nie sú vzhľadom na celkovú bezpečnosť elektromobilu závažné. Vodič havarovaného Modelu 3 vyhlásil, že má výhrady k 15″ centrálnemu displeju. Jeho ochranné sklo sa totiž rozbilo a poranilo rameno spolujazdca.

Vodič sa mal taktiež problém dostať do schránky pred spolujazdcom, kde mal uložené doklady k poisteniu vozidla. Tá sa totiž otvára prostredníctvom centrálneho displeja, ktorý bol zničený.

Model S a Model X lídrami svojich tried

Dôkazom, že je bezpečnosť jednou z priorít spoločnosti Tesla, dokumentujú výsledky crash testov, ako aj nehody z praxe. Tesla Model S dosiahla v testoch národnej bezpečnostnej agentúry NHTSA, ktorá je americkou obdobou Euro NCAP historický najlepšie výsledky crash testov v dobe testovania.

Tesla Model X bola podrobená crash testom NHTSA v júni 2017, pričom sa stala najbezpečnejším automobilom typu SUV na svete. V prípade Modelu 3 tvrdí analytik Adam Jonas, že bude 10-násobne bezpečnejší ako súčasné bežné automobily.

Zdroj: Teslarati, fotografie: Model_3_Crash_Dummy cez Reddit

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár