Tesla predstavila „nový“ Model 3! Čo všetko vieme?

13

„Nová“ faceliftovaná Tesla Model 3 „2023“, známa aj ako „Highland„, je tu oficiálne. A je dostupná na vybraných trhoch na objednávku (vrátane slovenského konfigurátora). Významne modernizovaný model prináša napríklad facelift prednej a zadnej časti, o niečo väčšiu dĺžku, úplne nový interiér, lepšiu aerodynamiku, vyšší dojazd, nový spôsob ovládania, väčší kufor, nové kolesá a farby, novú výbavu, nižšiu „maximálku“ či o niečo vyššiu cenu.

Po mnohých neoficiálnych informáciách ohľadom vynoveného elektrického sedanu strednej triedy Tesla Model 3 tu máme konečne tie oficiálne, vrátane fotografií. Minimálne Európanov a Číňanov tiež poteší, že novinku si je už možné objednať prostredníctvom oficiálnych lokálnych konfigurátorov. Na domácom americkom trhu je pritom k dispozícii len starší model.

Faceliftovaný exteriér

Elektromobil Tesla Model 3, ktorý je na trhu od roku 2017, sa dočkal faceliftu prednej a zadnej časti. Zmeny sa dotkli predných a zadných svetiel, nárazníkov, „nosa“ či kolies (nové disky a pneumatiky pre vyššiu efektivitu a tichšiu prevádzku). Dostupné sú aj nové varianty laku „Stealth Grey“ a „Ultra Red“, ktorých farba sa podľa spoločnosti Tesla „mení v závislosti od svetla a pozorovacieho uhlu“.

Nový interiér

Veľkými zmenami prešiel interiér novej Tesly Model 3 „2023“. Ten je v podstate kompletne nový. V rámci neho nájdeme nový volant, novú palubnú dosku, nové obloženia dverí, vylepšený 15,4″ dotykový displej (jasnejší, kontrastnejší a rýchlejšie reagujúci) s väčšou využiteľnou plochou vďaka tenším rámom, „mäkšie a prepracovanejšie materiály, ktoré sú vyrobené s vysokou presnosťou“ či „pohodlnejšie sedadlá“.

Úplnou novinkou sú napr. predné odvetrávané sedadlá, ambientné osvetlenie či 8″ dotykový displej pre zadných pasažierov, ktorým sa dá ovládať klimatizácia a multimediálny systém. Nový je aj audiosystém, ktorý môže mať až 17 reproduktorov, 2 subwoofery a 2 zosilňovače. A bezdrôtovo je možné nabíjať 2 smartfóny naraz.

Vylepšený jazdný komfort

Tesla tiež uvádza, že vineí Model 3 je kultivovanejší a pohodovejší z hľadiska kvality jazdy. A to vďaka kombinácii tuhšej karosérie a aktualizovaného nastavenia odpruženia. A kabína vozidla má byť mimoriadne tichá vďaka 360-stupňovému protihlukovému sklu a výrazne nižšiemu hluku od cesty a vetra.

Nové ovládanie

Potvrdili sa skoršie neoficiálne informácie, že modernizovaná Tesla Model 3 „2023“ preberie systém základného ovládania z vlajkových lodí S a X. Tzn., že model prišiel o volič režimov PRND v podobe páčky pri volante, ako aj ďalšiu páčku, ktorá obsluhovala napr. smerové svetlá. Ovládanie týchto funkcií sa tak presunulo na volant („smerovky“), resp. centrálny dotykový displej (volič PRND).

Vozidlo by si pritom malo pred jazdou samo zvoliť režim vpred alebo vzad. A to na základe kamier. Toto automatické „rozhodnutie“ by však malo byť možné korigovať jednoduchým „svajpom“ hore/dole na displeji.

Zatiaľ 2 verzie

Tesla aktuálne ponúka svoju novinku len v dvoch verziách. A to v základnej s pohonom zadnej nápravy (RWD) a kapacitne menšou batériou („Standard  Range“) a Long Range s pohonom oboch náprav (AWD) a kapacitne väčšou batériou. Najvýkonnejší variant Performance chýba a v tejto chvíli nie je známe, či bude k dispozícii. Dá sa však predpokladať, že áno.

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla

Špecifikácie

Čo sa týka rozmerov, „nová“ Tesla Model 3 je o niečo dlhšia (+25 mm) a o máličko nižšia (-4 mm). Jej rozmery tak sú 4 720 x 1 850 x 1 441 mm. Rázvor 2 875 mm by mal zostať zachovaný. Svetlá výška sa z nížila o 2 mm na 138 mm. A zväčšil sa celkový batožinový priestor – zo 649 l na 682 l. Nie je však známe, koľko z toho pripadá na predný a zadný kufor. A Tesla tiež vylepšila aerodynamiku vozidla. Jeho koeficient odporu vzduchu je aktuálne 0,219 (predtým 0,23).

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla

Tesla Model 3 „Standard Range“ (facelift 2023)

Základná verzia Tesla Model 3 „Standard Range 2023″ ponúka homologovaný dojazd 513 km WLTP (platí pri väčších 19″ príplatkových kolesách), čo je o 22 km viac ako pri staršej verzii. V prípade štandardných 18“ kolies Tesla odhaduje dojazd na 554 km (WLTP).

Ďalšie známe špecifikácie – hmotnosť: 1 765 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,1 s (zostalo zachované), maximálna rýchlosť: 201 km/h (zníženie z 225 km/h), max. nabíjací výkon: 170 kW (zrejme zachované), nabitie energie pre dojazd 282 km (pri konštantnej rýchlosti 100 km/h) za 15 min (na nabíjačkách Supercharger), cena (slovenský konfigurátor): 36 490 € bez DPH a ďalších poplatkov (predtým 35 490 €).

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla via Sawyer Merritt

Tesla Model 3 Long Range (facelift 2023)

Tesla Model 3 Long Range „2023“ ponúka homologovaný dojazd 629 km WLTP (platí pri väčších 19″ príplatkových kolesách), čo je o 27 km viac ako pri staršej verzii. V prípade štandardných 18″ kolies Tesla odhaduje dojazd na 678 km (WLTP).

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla via Sawyer Merritt

Ďalšie známe špecifikácie – hmotnosť: 1 828 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,4 s (zostalo zachované), maximálna rýchlosť 201 km/h (zníženie z 233 km/h), max. nabíjací výkon: 250 kW (zachované), nabitie energie pre dojazd 282 km (pri konštantnej rýchlosti 100 km/h) za 15 min (na nabíjačkách Supercharger), cena (slovenský konfigurátor): 43 490 € bez DPH a ďalších poplatkov (predtým 42 490 €).

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla

Dostupnosť

Ako sme už uviedli, vynovená Tesla Model 3 „2023“ je už dostupná aj v rámci oficiálneho konfigurátora spoločnosti Tesla pre Slovensko. Pri aktuálnom zadaní objednávky Tesla odhaduje doručenie na október až november. V prípade objednávky cez slovenský konfigurátor však platí, že vozidlo bude doručené do centrálneho distribučného centra, ktoré sa nachádza v Holandsku.

tesla model 3 facelift 2023

Zdroj: Tesla

Tento článok bude priebežne aktualizovaný o nové informácie ohľadom modernizovanej Tesly Model 3.

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová Tesla Model 3 Highland má byť dlhšia a dostupná až v 5 verziách
Modernizovaná Tesla Model 3 vraj dostane aj novú LMFP batériu, ktorá zvýši dojazd
Musk ukázal Cybertruck vo verzii „kandidát na výrobu“. Má to byť najlepšia Tesla
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Na kieho oného zrušia tak výborne ergonomicky vymyslenú vec ako sú smerovky na páčke po ľavej strane a je.nú to na volant na tlačidlá. Koľko EUR ušetrili týmto nezmyslom? Ešte nech to urobia aj na Y-ku a naozaj nebude model, ktorý by sa mi aspoň s prižmúrenými očami pozdával. Áno, možno to je blbosť a možno je to len o zvyku, ale z môjho uhla pohľadu je to dokonalo ergonomicky vymyslená vec v aute – blinkre na páčke. Chcem vidieť ako sa bude šofér triafať na to tlačidlo pri vykrútenom volante niekde na križovatke a bude potrebovať dať blinker (a že je takých križovatiek celkom dosť). Pritom úplne stačilo len jedno kývnutie rukou hore či dole a bolo. A tým voličom smeru to tiež teda veľmi neporiešili.

    • Ale veď Musk vie lepšie, čo je pre majiteľov lepšie. Jednoducho sa rozhodol, že Tesla nebude mať páčky pod volantom a hotovo. Tesla fans to budú musieť pretrpieť, viera nepustí 🙂

      • No, robí si panáčik čo chce. Ono, je len dobre, že ide svojou cestou, ale keby to aspoň malo aj praktickú stránku a nie len ísť za každú cenu inak a šetriť kde sa dá. Ale sa čudujem, že veľmi málo, resp. takmer žiadna automobilka nenatočí ten stredný displej (ktorý ovláda celý infotainment) smerom na vodiča. Aspoň trocha. Audi to má perfektné. Nechápem, prečo to nemajú aj ostatní. Ja ako šofér by som to ocenil. Už to mohli v Tesle dať, keď veľmi inovujú. OK. Niektorí ten displej dajú do oblúka, ale aj tak.

    • Podla vyhlasky (aj logiky) Informaciu o zmene smeru jazdy ma sofer davat vcas a v dostatocnom predstihu cize este ovela skor ako zacne tocit volantom, tak by mu nemali robit problem tlacidla. Milujem tych co daju smerovku ked su uz polovicou auta v druhom pruhu, alebo v polke zabocenia.
      To su zrejme taky ako vy co zavadia o packu az pri toceni volantom.

  2. Tak sme sa na „novej“ TM3 vyzúrili ! 🙂 🙂 🙂 Kupovať ju nebudem, napriek tomu by ma zaujímalo, ako ju hodnotia súčasní majitelia pôvodnej TM3, a aké budú hodnotenia prvých „šťastných“ majiteľov – „Highlanderov“ !

Pridajte komentár