Elon Musk sa nedávno pochválil prvou vyrobenou Teslou Model 3 Dual Motor (AWD). Teraz sa však ukázala zaujímavá vec. Nová montážna linka, z ktorej vzišla, bola totiž vybudovaná v priestoroch pripomínajúcich stan. Elon si však toto riešenie nevie vynachváliť. Pripúšťa, že môže byť stálym.
Pol milióna m² nestačí
Továreň vo Fremonte, kde Tesla vyrába svoje modely S, X a 3, slúžila v rokoch 1984 až 2010 automobilkám Toyota a GM na produkciu 8 000 vozidiel týždenne. Tesle je však primalá, napriek rozlohe cca 492 000 m². Kvôli naplneniu produkčných plánov (5 000 ks Modelu 3/týždeň) musela k továrni pristaviť „stan“.
3. linka za 3 týždne
Nová montážna linka, ktorá bola inštalovaná v pristavaných priestoroch, je už treťou montážnou linkou vo fremontskej továrni. Jej vybudovanie trvalo extrémne krátku dobu, a to len 3 týždne. A keďže sa už do pôvodnej budovy nevošla, Tesla musela improvizovať.
Elon Musk sa k novej linke vyjadril, že je oveľa lepšia ako štandardné linky, pričom stála len zlomok ceny. Vybudovanie bežnej linky pritom podľa neho stojí stovky miliónov dolárov.
Stan? Nie tak celkom
Mnohí sa Tesle smejú, že vyrába svoje vozidlá v stane. To však nie je pravda, aj keď to tak na prvý pohšad vyzerá. Pristavaná časť je totiž z tzv. Sprung konštrukcie. To znamená sa jedná o oveľa „pevnejší“ typ budovy, ktorý sa dá využívať dlhodobo.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zamestnanec spoločnosti Tesla dlhodobo sabotoval výrobu! Kto si ho najal?
Analýza odhalila výrobnú cenu Tesly Model 3. Elon Musk ju potvrdil
Výrobná kvalita Tesly Model 3 ide významne hore | GRAF
Elon nešetrí chválou
Podľa Elona Muska bolo postavenie novej budovy aktuálne nemožné, preto zvolili toto riešenie. Postavenie „stanu“ trvalo len 2 týždne, za čo vyjadril veľkú vďaku tímu, ktorý stavbu realizoval.
Viac komfortu a lepší výhľad
Elon taktiež pripustil, že toto riešenie môže byť nakoniec aj stálym. Veď v novej prístavbe je podľa jeho slov oveľa väčší komfort, pričom je z nej skvelý výhľad na hory. 🙂
Zdroje: Autoroad, Electrek, titulná fotografia: Elon Musk/Twitter