Dojazd Tesly Model 3 otestovaný aj počas mrazivých podmienok. Aký pokles nastal?

8

Je známym faktom, že v chladnom počasí majú elektromobily nižší reálny dojazd. Môže za to najmä vyššia spotreba energie spôsobená ohrevom samotného akumulátora či vykurovanie kabíny. Záujemcovia o elektromobily musia preto pri výbere vozidla myslieť aj na to, či im bude postačovať znížený dojazd počas zimných mesiacov. Preto sa tešíme prvému testu dojazdu Tesly Model 3, ktorý bol uskutočnený pri teplotách pod bodom mrazu. Jeho výsledky nás pozitívne prekvapili.

Tesla aktuálne produkuje Model 3 len vo verzii “Long Range Battery”, ktorá má podľa pomerne presnej metodiky EPA dojazd 499 km. A tak sa spomínaný test logický týka tejto “vyššej” verzie. Ten uskutočnil youtuber Zac z kanála Now You Known pri mínus 6 stupňoch Celzia.

S vykurovaním aj bez

Tú istú trať otestoval so zapnutým vykurovaním, ako aj bez. V rámci prvej testovacej jazdy so zapnutým vykurovaním dosiahol Zac skutočný dojazd 420 km, a to pri spotrebe 17,6 kWh na 100 km. Bez vykurovania kabíny sa predĺžil dojazd Tesly Model 3 na 496 km, pri spotrebe 15,2 kWh na 100 km. To znamená takmer papierový dojazd podľa metodiky EPA.

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Aká je reálna strata kapacity batérie Modelu S?
Nová aktualizácia od Tesly zvýši efektivitu batérie počas chladných dní

Po spriemerovaní oboch testovacích jázd Zac dospel k výslednému dojazdu 444 km na jedno nabitie. Keďže sa však v zime bez kúrenia nezaobídeme, za relevantný údaj budeme považovať hodnotu 420 km. To znamená určite akceptovateľný pokles dojazdu o 18,8 %. Pre úplnosť dodávame, že priemerná rýchlosť vozidla počas testovacej jazdy bola 112 km/h.

Bez funkcie predhriatia batérie

Taktiež treba spomenúť, že pre Teslu Model 3 nie je zatiaľ dostupná funkcia predhriatia batérie ako v Modeli S a Modeli X, ktorá by mohla dojazd ešte o niečo predĺžiť. Avšak len v prípade, že vozidlo štartovalo testovaciu jazdu so studenou batériou.

Zdroj: Now You Known/YouTube cez insideevs.com

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!