Tesla Model 3 má výborný dojazd aj pri takmer diaľničnej rýchlosti

1

Asi najznámejší „Tesla youtuber“, Bjorn Nyland, mal možnosť otestovať elektromobil Tesla Model 3 s väčšou batériou a pohonom oboch náprav. A to v L.A. Zameral sa pritom najmä na spotrebu a dojazd pri rýchlosti 90 a 120 km/h, ako aj priebeh nabíjania na Superchargeri. Po teste vyhlásil model za kráľa efektívnosti.

Že je na tom Tesla Model 3 dobre z hľadiska všeobecnej efektivity, a teda aj spotreby energie, naznačujú už oficiálne merania EPA či WLTP. Mnohých však zaujíma s akou spotrebou a dojazdom môžu počítať pri reálnej jazde vyššou rýchlosťou, a teda či je vozidlo vhodné aj pre tých, čo jazdia pomerne často na diaľnici.

Simulácia mesto/diaľnica

Najskôr Bjorn preveril Teslu Model 3 Long Range Battery (75 kWh)/Dual Motor (AWD) s 18″ Aero kolesami (vrátane aerodynamických krytov) pri rýchlosti 90 km/h. Test mal simulovať kombinovanú jazdu po meste a na diaľnici. Nastúpaných bolo pritom množstvo metrov, ale súčasťou cesty boli taktiež klesania.

Podľa Bjorna ukázal test pri tejto rýchlosti, že elektrický sedan strednej triedy zvládne dojazd okolo 560 km. Papierové čísla pritom hovoria o dojazde 500 km, podľa asi najrealistickejšieho cyklu EPA. Podľa WLTP má zvládnuť tento elektromobil dojazd 544 km. Jazda prevažne konštantnou rýchlosťou 90 km/h, ale asi úplne verne nesimuluje podmienky kombinovanej jazdy na diaľnici a najmä v meste.

Milé prekvapenie pri 120 km/h

Potom Bjorn preveril spotrebu Tesly Model 3 pri rýchlosti 120 km/h, čo je zrejme maximálna povolená diaľničná rýchlosť v Los Angeles. No a spotreba 17,6 kWh na 100 km ho veľmi milo prekvapila. Táto hodnota pritom naznačuje dojazd na úrovni okolo 420 km.

A to je výborný výsledok, ktorý vypovedá aj o vynikajúcej aerodynamike najmenšieho elektromobilu značky Tesla. Škoda len, že Bjorn Nyland nemohol preveriť Model 3 pri „našej“ diaľničnej „maximálke“. Ten pritom povedal, že jediným vážnym konkurentom Modelu 3 z hľadiska efektivity by mohol byť Hyundai Ioniq Electric, s čím súhlasíme.

Priebeh nabíjania na Superchargeri

Bjorn nemohol v rámci testu opomenúť ani priebeh nabíjania na nabíjacej stanici Tesla Supercharger. Nabíjanie začal pri 10 % kapacity batérie. Palubný systém pritom predikoval čas úplného nabitia na úrovni 90 min. Po zhruba 150 sekundách stúpol nabíjací výkon maximálnu hodnotu 118 kW.

Pri dosiahnutí polovičnej kapacity batérie začal nabíjací výkon pomerne prudko klesať. Pri 80 % to bolo 38 kW, pričom túto úroveň sa podarilo získať za 37 min nabíjania. 90 % úroveň bola dosiahnutá za 51 min. Sme tak zvedaví, ako pomôže nabíjaniu Modelu 3 nový Supercharger V3.

Zdroj: Bjorn Nyland/Youtube 1, 2 cez Insideevs, titulná fotografia: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk odporúča, ako nabíjať elektromobily Tesla
Exkluzívne: Prvý Slovák vlastniaci Teslu Model 3 sa podelil o svoje dojmy z vozidla
Vplyv aerodynamických krytov kolies na spotrebu Tesly Model 3 otestovaný v praxi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Paráda 🙂 to vyzerá že 1x 15 minút zastávka a môžem chodiť BA-Východ cca 500km 🙂 …prípadne 30min v zime, kedy dojazd údajne klesá o cca 30%…

Pridajte komentár