Tesla zvyšuje dojazd Modelu 3 prostredníctvom softvérovej aktualizácie

0

Tesla aktuálne začína vypúšťať aktualizáciu, ktorá zvyšuje dojazd Modelu 3 Long Range. Všetky nové vozidlá sú už pritom dostupné s navýšeným dojazdom.

Tesla avizovala budúce zvýšenie dojazdu svojich elektromobilov v deň spustenia predaja základnej verzie Modelu 3 Standard Range za 35 000 $, teda pred 2 týždňami. Elon Musk pri tejto príležitosti povedal:

„Tesla je rovnako ako hardvérovou, tak aj softvérovou spoločnosťou. Sme preto schopní prostredníctvom firmvéru zvýšiť dojazd Tesly Model 3 Long Range s pohonom zadnej nápravy (RWD) zo 499 km (EPA) na 523 km (EPA). Bude sa to vzťahovať na všetky dodané, ako aj nové vozidlá. Takže noví aj existujúci zákazníci sa môžu tešiť na 24 km extra dojazd.“  

Musk pritom dodal, že postupom času dokážu nájsť cesty, ako zvýšiť účinnosť meniča prúdu alebo motora, či dostať z batérie viac energie, a to bez toho, aby riskovali jej poškodenie z dlhodobého hľadiska.

Pochybnosti o väčšej efektivite

Fred Lambert z Electrek však toto vysvetlenie zvýšenia dojazdu o 24 km spochybňuje. Podľa neho dokumenty EPA už dávnejšie odhalili, že Tesla Model 3 s väčšou batériou a pohonom zadnej nápravy má väčší dojazd, ako udáva výrobca.

Dôvodom „utajenia“ skutočného dojazdu mohlo byť to, že drahšia Tesla Model 3 s pohonom oboch náprav (Dual Motor) je menej efektívna, a teda ponúka nižší dojazd (499 km – EPA). A tak Tesla mohla „prispôsobiť“ dojazd „zadokolky“ (RWD) verzii Dual Motor.

Európske zvláštnosti

Ďalšiu zaujímavosť odhaľujú európske konfigurátory Tesly Model 3. V nich totiž nájdeme, že Model 3 „Dual Motor“ disponuje dojazdom 560 km (WLTP), pričom pri spustení európskeho predaja uvádzala Tesla pri tejto verzii dojazd 544 km (WLTP). Verzia Performance má pritom dojazd 530 km (WLTP).

Takže medzi týmito verziami je v rámci Európy rozdiel 30 km (WLTP), zatiaľ čo v americkom konfigurátore nájdeme v rámci oboch týchto verzií rovnaký udávaný dojazd, a to 499 km (EPA). Takže to trošku pripomína „Kocúrkovo“. Že by sa pomerne výrazný rozdiel v dojazde, a teda aj efektivite prejavil len v rámci „európskeho“ testovacieho cyklu WLTP alebo sa európske verzie v tomto smere nejako líšia od tých amerických…?

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má výborný dojazd aj pri takmer diaľničnej rýchlosti
Nový Nissan Leaf e+: Najlacnejšia verzia zrejme ponúkne najvyšší dojazd
Tesla Model 3 dostáva silnejšie regeneratívne brzdenie, čo zvýši jej dojazd

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár