Rozhovor so šéfdizajnérom Tesly Franzom von Holzhausenom. Ako vznikal Model 3?

0

Franz von Holzhausen je automobilový dizajnér, ktorý momentálne vedie dizajnérsky tím spoločnosti Tesla. Počas svojej kariéry spolupracoval aj s Volkswagenom, kde sa podieľal na projekte New Beetle “Concept One”, výsledkom ktorého bol VW Chrobák, ktorý sa predával v rokoch 1997–2011. Neskôr pracoval pre severoamerickú odnož Mazdy, odkiaľ rezignoval, aby dal vzhľad vtedy vznikajúcej Tesle Model S.

Nedávno Franz zaujal poprednú pozíciu v spoločnosti po boku Elona Muska. Niekto dokonca naznačuje, že ak by sa raz Elon Musk vzdal vedúcej role v Tesle, práve Franz von Holzhauen by sa mohol stať kľúčovým hráčom či dokonca šéfom spoločnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prehľad najzaujímavejších noviniek z kuchyne Tesly. Týkajú sa aj modelov 3, Y a Semi
Toto je 40 najcoolovejších vecí, ktoré prináša Tesla Model 3 | VIDEO
Tesla Model 3: Test funkcie automatického parkovania dopadol na výbornú | VIDEO

Tesla Model 3

Zdroj: motortrend.com

Franz o vývoji dizajnu Modelu 3

Motoristický portál Automobilemag.com vyspovedal Franza von Holzhausena, pričom sa zameral na vývoj dizajnu najnovšieho modelu značky, ktorým je Tesla Model 3.

Automobile Magazine: Ako vyzerala dizajnová požiadavka pre Model 3?
Franz von Holzhausen: V podstate bola riadená zákazníkmi. Model S bolo podľa nich výborné auto, ale bol tu dopyt po niečom o 10 až 20 percent menšom, s veľkosťou BMW 3 alebo Audi A4. Prišlo nám, že s cenou okolo $35,000 by to mohlo vyjsť. Chceli sme 5 sedadiel, viac miesta v interiéri a zachovať siluetu fastbacku.

AM: Aké bolo časové rozpätie pre tento projekt?
FWH: Od pôvodných nákresov až po začiatok produkcie to boli 2 roky. Urobili sme 3 prototypy, 2 z nich sa dostali do formy fungujúcich vozidiel. Hneď ako nám bola zadefinovaná úloha, dostali sme inštrukcie aby sme sa ponáhľali.

Tesla Model 3

Zdroj: Tesla

AM: Ale ohlásené dátumy ste nestihli splniť.
FVH: Popravde sme boli dosť blízko k dátumom, ktoré boli pôvodne ohlásené.

AM: Čím vyniká Model 3?
FVH: Aby sme zachovali karosériu typu fastback, museli sme eliminovať výklopné zadné dvere, a použiť obyčajné kufrové veko ako na sedane. Kvôli pevnosti sme posunuli konštrukciu viac dopredu, aby boli splnené požiadavky pre bezpečnosť v oblasti hlavy. Veľké zadné sklo je niečo, s čím máme skúsenosti z predného skla Modelu X.

Tesla Model 3

Zdroj: motortrend.com

AM: Čo ešte ste preniesli z modelu S a X?
FVH: Napríklad sme vedeli, že vysúvacie kľučky sú dôležité, ale zjednodušili sme mechanizmus, aby neboli tak drahé. Udržali sme dobrú aerodynamiku kvôli dojazdu, ale aj preto, aby auto pôsobilo športovo. Žiadne výstrelky, jednoducho čistý a športový dizajn.

AM: Cena začínajúca na $35,000 je zaujímavá, ale Vaše vlastné auto, na ktorom ste nás nechali zviezť sa stálo $55,000.
FVH: Áno, s balíkom prémiového interiéru a 15-reproduktorovým zvukovým systémom, 19-palcovými kolesami a ďalšími doplnkami je cena vyššia, ale autá v základe budú naozaj dobré aj bez doplnkov.

AM: Kedy ste sa rozhodli úplne odstrániť z prednej časti vozidla “masku”?
FVH: K tejto zmene sa schyľovalo už dlho. Prvé vyrobené autá mali menšie odlišnosti od svojej konkurencie, ale pomaly sme prišli k tomuto riešeniu, aby prémiové športové auto pôsobilo viac priateľsky a radostne ako luxusný Model S. Ten sme však zmenili tiež. Upravili sme 200 až 300 častí, keď Model S prešiel faceliftom, pričom prišiel o imitáciu masky chladiča.

Zdroj: Automobilemag, titulná fotografia: Barry J. Holmes

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Študent práva, ktorý vo voľnom čase horlivo sleduje novinky týkajuce sa trvalo udržateľného rozvoja. Fascinujú ma ekologické vozidlá, obnoviteľné zdroje energií, cestovanie do vesmíru a vôbec všetky zaujímavé technologické vychytávky.

Pridajte komentár

O NÁS / REKLAMA / SPOLUPRÁCA / KONTAKT / PODMIENKY POUŽÍVANIA    Copyright © 2016 - 2017 TeslaMagazín.sk     Sledujte nás aj cez sociálne siete  

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!