Tesla potvrdila, že do Európy začína exportovať Model 3 vyrábaný v Číne

1

Po viacerých neoficiálnych správach čínske zastúpenie spoločnosti Tesla potvrdilo, že do Európy začína exportovať Model 3 vyrábaný v Giga Shanghai. Týka sa to pritom viacerých trhov a minimálne zatiaľ len jednej verzie.

V čase oznámenia výstavby továrne Tesly v čínskom Šanghaji, Elon Musk uviedol, že tento výrobný závod bude produkovať elektromobily len pre domáci trh. Veci sa však menia a Tesla sa im dokáže prispôsobiť pomerne rýchlo. A dôsledkom toho Tesla „tento mesiac“ spúšťa export Modelu 3 „Made in China“ do Európy.

„Model 3 zo šanghajskej super-továrne sa chystá do Európy. Toto exportné vozidlo je upgradovanou verziou Modelu 3 so štandardnou batériou, ktorá je v súlade s modelmi dodávanými na čínsky trh. Medzi vývozné krajiny patria Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Švajčiarsko a celkovo viac ako 10 európskych krajín,“ uviedla viceprezidentka spoločnosti Tesla Čína, Grace Tao, informuje Tesmanian.

Viaceré nejasnosti

Toto oznámenie však vyvoláva viacero otázok. „V súlade s modelmi dodávanými na čínsky trh“? Pri pohľade na čínsky konfigurátor Tesly by to mohlo znamenať, že spočiatku dovážané vozidlá by mohli ešte niesť chrómové exteriérové prvky, pôvodný dizajn interiéru či základných diskov „Aero“ a príplatkových diskov „Sport“.

Je pritom otázne čoho sa týka spomínaný upgrade, keďže vynovená Tesla, ktorú nájdeme vyobrazenú v európskych konfigurátoroch má okrem odstránenia chrómových prvkov, redizajnových diskov a upraveného interiéru aj vylepšený dojazd, elektrický otváraný kufor a zrejme obsahuje aj zariadenie Octovalve a tepelné čerpadlo.

„Upgrade“ sa tiež môže týkať batérie, nakoľko čínska Tesla Model 3 Standard Range Plus nedávno získala batériu (LFP) od nového dodávateľa (CATL), či dokonca len lokálneho prispôsobenia (napríklad nabíjacieho štandardu). Je pritom otázne, či je v prípade batérie LFP možné z pohľadu zákazníka hovoriť o upgrade, keďže tieto batérie prinášajú najmä nižšie výrobné náklady, „nezávislosť“ od kobaltu a majú nižšiu energetickú hustotu, čo môže viesť k vyššej hmotnosti.

Na druhej strane by to mohlo priniesť zníženie ceny vozidla. Zákaznícka podpora Tesla Čína navyše informovala, že nové batérie je možné nabíjať na 100 % bez obáv z urýchlenia degradácie kapacity batérie, uviedol portál Teslarati. Takže zákazník sa nemusí v tomto smere obmedzovať, aby zabezpečil čo najdlhšiu životnosť batérie.

Je tiež možné, že plne vynovenú Teslu Model 3 Standard Range Plus „Made in China“ obdržia európski zákazníci až v rámci „aktuálne“ uskutočnených objednávok, pričom vynovené vozidlá majú byť podľa európskeho konfigurátora doručované až od februára. Staršie objednávky tak môžu byť vybavené pôvodnými čínskymi verziami, avšak už s batériou LFP. To môže pritom platiť aj, resp. len pre skladové vozidlá, ako naznačuje objednávka zákazníka z Francúzska. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Predčasné dodávky Tesly Model Y pre Európu by mohla zabezpečiť Čína
Vynovená Tesla Model 3 je realitou: Lepší dojazd, výkon, výbava a mierny redizajn
Tesla môže mať „v talóne“ batériu so životnosťou 3 500 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár