Tesla opäť znížila ceny Modelu 3 v USA. Čo je za tým a čo Európa?

0

Konfigurátor spoločnosti Tesla prešiel opäť aktualizáciou. Tá sa týkala zníženia cien Tesly Model 3 v rámci amerického trhu. Jedná sa pritom už o druhé zlacnenie modelu v tomto roku. Čo je za tým a dočkáme sa zlacňovania aj v Európe?

Na základnú, najlacnejšiu verziu Modelu 3 za 35 000 $ bez DPH stále čakáme, keďže Tesla ju zrejme ešte stále nedokáže vyrábať s patričným ziskom. Podľa najnovších správ by sa tak mohlo stať zrejme polovici roka. Do tej doby určite poteší akékoľvek zlacnenie dostupných variantov.

Od 42 900 $

Aktuálne Tesla pristúpila k zlacneniu Modelu 3 o 1 100 $, ktoré platí pre všetky verzie dostupné na americkom trhu (USA). Verzia Mid Range Battery (62 kWh) tak teraz vyjde na 42 900 $, Long Range Battery (75 kWh) Dual Motor (4×4) na 49 900 $ a Performance (75 kWh, extra výkon) na 60 900 $. Uvádzané ceny sú bez DPH, pričom v cene je zahrnutý (povinný) balík prémiovej výbavy v hodnote 5 000 $.

Ako sme už spomínali, jedná sa už o druhé zlacnenie Modelu 3 v USA za tento rok. Pri tom prvom išla jeho cena dole o 2 000 $. Tesla tak učinila z dôvodu poklesu tzv. federálnych daňových kreditov zo 7 500 na 3 750 $. Týmto krokom chcela zabezpečiť podobnú cenovú dostupnosť svojich elektromobilov ako predtým, vrátane Modelu S a Modelu X.

Aktuálne zníženie cien môže mať na svedomí viacero faktorov. Stále sa môže jednať o akúsi kompenzáciu zníženia daňového kreditu. Taktiež to však môže byť krokom k zmierneniu “vášní”, ktoré môže vyvolávať nedostupnosť roky sľubovanej základnej verzie “Standard Battery” (50 kWh) za 35 000 $.

Súvis s ukončením odporúčacieho programu

Druhé tohtoročná zníženie cien prichádza teste po zrušení tzv. Tesla Referral (odporúčacieho) programu, vďaka ktorému mohli majitelia, ale aj noví zákazníci, získať veľmi hodnotné provízie, resp. bonusy. Takže pre nových amerických zákazníkov to môže byť v podstate kompenzácia za nemožnosť získania dočasného bezplatného nabíjania v sieti Supercharger, ktoré bolo naposledy benefitom v rámci odporúčacieho programu.

A práve jeho ukončenie bolo určite jedným z dôvodov prečo si Tesla mohla dovoliť zníženie cien. Potvrdzuje to aj jej vyjadrenie pre portál Electrek: “Predovšetkým vďaka ukončeniu odporúčacieho programu, ktorý nás stál podstatne viac ako sme očakávali, sme mohli znížiť ceny Modelu 3 o 1 100 $.”

Ďalším dôvodom by pritom mohlo byť aj zníženie prevádzkových nákladov vplyvom prepustenia cca 3 000 zamestnancov či zefektívnenie výroby Modelov S a X, vďaka ukončeniu produkcie verzií so 75 kWh a zníženiu pracovných hodín na ich výrobu.

A čo Európa?

Samozrejme v súvislosti so znižovaním cien sa pýtame, či sa niečoho podobného dočkáme aj v Európe. V blízkej dobe sme však v tomto smere skeptickí, nakoľko v priebehu najbližších dní začne Tesla realizovať prvé dodávky Modelu 3 v Európe. Tzn., že dopyt po jej novinke na starom kontinente bude spočiatku taký veľký, že by nemala mať dôvod na znižovanie cien.

Avšak neskôr, keď uspokojí dopyt po svojich top verziách, ktoré sú aktuálne dostupné pre európsky trh, sa to môže zmeniť. Záležať bude zrejme aj od dostupnosti aktuálne najlacnejšej verzie Mid Range Battery, ako aj základnej verzie “Standard Battery” na starom kontinente.

Po predpokladanom klesajúcom dopyte po najdrahších verziách Modelu 3 by mohla naštartovať záujem verzia Mid Range Battery, ktorá je akousi náhradou základnej verzie. Tá by pritom mala doraziť podľa Muska na starý kontinent v máji. A ak Tesla nedokáže na príchod tohto modelu nadviazať dostupnosťou základnej verzie v akceptovateľnom časovom horizonte, mohla by začať “presviedčať” záujemcov čakajúcich na najlacnejšiu verziu, znižovaním cien dostupných verzií. Nuž, uvidíme.

Zdroj titulnej fotografie: 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 dostala európske ceny aj WLTP dojazd. Prvé dodávky vo februári
Tesla Model 3 s najvyššou zostatkovou hodnotou. Koľko môžu stáť jazdenky?
Tesla Model Y: Nové informácie o možnej cene, dojazde či pohone

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!