Tesla zvýšila ceny Modelu 3 na európskom trhu, vrátane Slovenska

14

Spoločnosť Tesla svoje elektromobily väčšinou zlacňuje, aktuálne však európske trhy zažívajú vlnu zdražovania Modelu 3. Môže to mať súvis s upgradom modelu.

Zhruba pred dvoma týždňami sa v konfigurátoroch spoločnosti Tesla objavil vynovený Model 3. Zaujala pritom hneď prvá veta: „Všetky autá majú elektricky ovládaný zadný kufor, sklenenú strechu a Autopilota“. „Elektrický“ kufor je pritom novinkou.

Došlo tiež k zvýšeniu dojazdu, ktoré môže naznačovať, že Tesla Model 3 je po novom vybavená zariadením Octovalve. To sa prvýkrát objavilo v Modeli Y, pričom v tomto modeli spolupracuje s tepelným čerpadlo.

Čo sa týka zvýšenia dojazdu, to je nasledovné:

  • Verzia Standard Range Plus: zo 409 na 430 km (WLTP)
  • Verzia Long Range: z 560 na 580 km (WLTP)
  • Verzia Performance: z 530 na 567 km (WLTP)

Tesla Model 3 si zrejme polepšila aj v oblasti výkonu či jeho optimalizácie, keďže po novom sa krátili časy zrýchlenia verzií Long Range a Performance z 0 na 100 km/h. A to zo 4,6 na 4,4 s, resp. z 3,4 na 3,3 s. Zmien sa dočkali aj disky kolies Modelu 3. Disky „Aero“ a „Sport“ boli redizajnované, verzia Performance dostala disky „Überturbine“ (viď titulný obrázok), ktoré boli prvýkrát použité v rámci Modelu Y. Mierneho redizajnu sa tiež dočkal exteriér a interiér.

No a teraz s odstupom času sa dočkali zmien aj ceny, a to smerom hore. Na jednej strane sa to môže zdať logické, keďže zákazník dostane vylepšené vozidlo, ktoré môže mať okrem spomenutého aj lepšie svetlomety či dvojité sklá pre lepšie odhlučnenie kabíny (to však zatiaľ nebolo oficiálne potvrdené). Na druhej strane môže ísť o prekvapenie vzhľadom na oznámenie Tesly, že chce naplniť tohtoročný plán – dodanie 500 000 vozidiel.

K tomu pritom bude potrebovať rekordné dodávky za tento štvrťrok. Zdá sa teda, že dopyt je silný, keď si Tesla dovolila zdvihnúť ceny.

No ale prejdime už k spomínanému zdraženiu. Na slovenskom trhu sme pritom zaznamenali nasledovné zvýšenie cien (bez DPH):

  • Verzia Standard Range Plus: z 39 500 € na 40 990 €
  • Verzia Long Range: z 48 200 € na 49 990 €
  • Verzia Performance: z 52 900 € na 53 990 €

Takže v závislosti od verzie došlo k zdraženiu o 1 090 až 1 790 €.

Čo iné krajiny?

Pre porovnanie, uvádzame aj cenové zmeny, ktoré prebehli v rámci iných európskych trhov (zdroj: DriveTeslaCanada):

  • Nemecko – LR a Performance: + 490 €
  • Rakúsko – LR: + 990 €, Performance: + 700 €
  • Švédsko – všetky verzie: + 1 000 €
  • Dánsko – SR+: + 1 343 €, LR a Performance: + 1 746 €

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Obrovská zľava na Tesla „Supercharging“ ako motivácia k nabíjaniu mimo špičky?
Tesla oznámila obrovské investície najmä do výroby áut a batérií
Dojazd a účinnosť elektromobilov Tesla: Vývoj v priebehu času

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Ceny predsa určuje trh, ako bolo naznačené aj v článku. Jasné, že je silný dopyt. Keby mala TESLA plné sklady nepredaných áut, tak by asi ťažko zvyšovala cenu.

    Citát z včerajšieho článku
    https://www.teslamagazin.sk/elektrifikovane-naftove-auta-predaje-europa-9-2020/ :

    „Tesla Model 3 lídrom e-áut
    Potešiteľné je, že najpredávanejším automobilom s elektrifikovaným pohonom sa za september 2020 stal model s plne elektrickým pohonom. A to Tesla Model 3 (15 787 ks). Ten pritom prekonal aj full hybridnú Toyotu Corolla (15 093 ks). Model 3 tiež dominoval v strednej triede, bez ohľadu na druh pohonu, keď prekonal stálice ako VW Passat a BMW 3.“
    Koniec citátu.

    • Ty máš určite rád adrenalín. Skalolezectvo, bungee jumping – to sú určite tvoje srdcovky.
      OK, ušetríš 12 000 € (49 000 – 37 000), uži si ich.
      Ale keď raz „vypadne“ SW na tom tvojom VW ID 3 (nestalo sa to raz) a ty ostaneš pri „mŕtvom“ aute na križovatke alebo trebárs v garáži, tak trochu ti to zdvihne ten tvoj obľúbený adrenalín.
      Tak – veľa zábavy!

      • Ján Jelenský on

        Radšej v garáži ako na križovatke :). Keď ti odpadne strecha počas jazdy, musí to byť tiež celkom adrenalín, no nie? Každý má svoje pôrodné ťažkosti.

    • Niekto nám tu nevie čítať? Ján Jelenský, tm3 SR je od 40990e, a je vybavený väčšinou potrebných veci, ktoré sa stali vyžadovaným štandardom.
      Ak si tým istým štandardom budeš chcieť vybaviť ID.3, ďaleko presvihnes 41k.
      Ale ok, uznávam, že základný model ID.3 je „snáď“ možné kúpiť už dnes za tých 37k, čo môže byť konkurencieschopné Tesle. Konečne !
      No ako som videl, zatiaľ boli dostupné len 1st a ultra drahé verzie, ktoré stoja skôr okolo 50k a viac.
      No dúfajme, že sa ten zaspaty VW zobudí konečne.. I keď zjavne vidno, že čakali pridlho, keď už aj dizlovy pasatik sa im predáva menej ako tm3.

Pridajte komentár