Ceny Tesly Model 3 sa v rámci jednotlivých trhov líšia. Koncovú nákupnú cenu elektromobilu pritom môžu zásadne ovplyvniť aj štátne dotácie. V Južnej Kórei až natoľko, že pre tamojších zákazníkov bude Model 3 pravdepodobne najdostupnejším na svete.
Nie je tomu tak dávno, čo sme informovali o tom, že v Kanade môže vyjsť Tesla Model 3 na 30 000 €. Ide však o špeciálnu „orezanú“ verziu (dojazd len 150 km), ktorá vznikla len preto, aby bolo možné čerpať tamojšie dotácie. V Južnej Kórei však dostanú zákazníci „regulárny“ model ešte za menej.
„2-stupňové“ štátne dotácie
Základná verzia Tesla Model 3 Standard Range Plus vyjde v Kórei v prepočte na cca 38 000 € (bez DPH). Ako informuje Teslarati, od tejto sumy si môžu zákazníci odrátať štátnu dotáciu vo výške cca 6 600 €. A to nie je všetko. Provinčné vlády totiž poskytujú ďalšie dotácie na nákup elektromobilu. A to až do výšky cca 8 100 €.
Takže keď to všetko spočítame, resp. zahrnieme do ceny najdostupnejšieho variantu Tesly Model 3 maximálnu možnú výšku dotácií, vyjde nám, že v Južnej Kórei je možné kúpiť tento výborný elektrický sedan strednej triedy v prepočte už za 23 300 €.
Ide ale samozrejme o cenu bez DPH, napriek tomu je to vynikajúca ponuka. Obzvlášť, ak sa v Južnej Kórei vzťahuje tamojšia DPH vo výške 10 % (+ 3 800 €) aj na automobily. Na exkluzívne nízkej cene by pritom nezmenila nič ani DPH v „bežnejšej“ výške okolo 20 % (+ 7 600 €).
V SR môžeme len „závidieť“
Nuž, na Slovensku môžeme len „závidieť“. Veď chystané dotácie, ktoré sa budú vzťahovať aj na elektromobily, by nemali prekročiť sumu 5 000 € (detaily budú oznámené až v rámci koncoročnej výzvy MH SR), pričom stále nevieme, či sa bude príspevok vťahovať aj na elektromobily značky Tesla, ktorá nemá na našom trhu oficiálne zastúpenie.
Juhokórejcov na rozdiel od nás môže tešiť aj fakt, že si už môžu svoju Teslu Model 3 objednať v rámci oficiálneho konfigurátora. Dodávky do tejto východoázijskej krajiny sú pritom naplánované na 4. kvartál tohto roku.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla znížila európske ceny Modelu 3 až o vyše 9 000 €
Dotácie na podporu eko-vozidiel v SR budú fungovať zrejme inak
Ako motivujú európske krajiny svojich občanov k nákupu elektromobilov?
Jeden komentár
Stale nechapem co je dobre na tej dotacii… vsetci obcania sa poskladaju na zisk zahranicnej spolocnosti. A par jednotlivcov sa potesi ze usetri par % z ceny.
Ked chce vyrobca podporit predaj, nech da normalnu marzu a bude z toho rozumna predajna cena. Ved kazdy vyrobca tvrdi ze vyroba e-auta je jednoduchsia… samozrejme aj lacnejsia. Ale preco je potom predajna cena 2 – 3 – krat vyssia?