Tesla Model 3 sa podrobila prvým oficiálnym bezpečnostným testom. Ako dopadla?

0

Tesla Model 3 má za sebou prvé bezpečnostné testy. Organizácia IIHS otestovala schopnosti protikolízneho systému a svetiel. V jednej zo skúšok Model 3 dominoval, v druhej to však už bolo o niečo horšie. Nasledovať budú ďalšie testy.

Organizácia IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) – poisťovací inštitút pre bezpečnosť na cestných komunikáciách vykonáva rozsiahle testovanie vozidiel z hľadiska bezpečnosti, vrátane crash testov. Podobne ako Euro NCAP či NHTSA.

Ako prvej organizácii svojho druhu sa jej podarilo získať na test Teslu Model 3. Tá má za sebou len malú časť skúšok, pretože IIHS čaká na ďalšie kusy, aby mohla uskutočniť viacero nárazových testov. Poďme sa však pozrieť na výsledky tých, ktoré už má elektromobil za sebou.

Prevencia čelnej zrážky na výbornú

IIHS ako prvé otestovala systém automatického núdzového brzdenia (Forward Collision Warning), na základe ktorého určuje rating v oblasti prevencie pred čelnou zrážkou. Prvá skúška prebiehala pri rýchlosti 20 km/h, druhá pri rýchlosti 40 km/h. Tesle Model 3 sa podarilo dosiahnuť najvyššie možné hodnotenie “superior” – vynikajúce.

tesla model 3 bezpecnost iihs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje táto nehoda v rýchlosti 100 km/h
Autopilot Tesla zabránil diaľničnej kolízii Modelu X s kamiónom + | VIDEÁ
Tesle Model X pristálo na čelnom skle koleso nákladiaka, a to na diaľnici

Svetlá lepšie ako v Modeli S, ale…

Organizácia IIHS sa venuje problematike svetiel oveľa viac, ako iné bezpečnostné autority, pričom v ich hodnotení je nekompromisná. Svoje o tom vie Tesla Model S, ktorej svetlá získali najhoršie hodnotenie “Poor” – zlé, slabé. Model 3 je na tom našťastie podstatne lepšie, napriek tomu nie sú jeho svetlé bezchybné.

tesla model 3 svetla

Svetlá Tesly Model 3 získali hodnotenie “Acceptable” – prijateľné, čo je 2. najlepšie hodnotenie z celkovo 4 hodnotiacich stupňov. O najvyšší rating ju obralo slabšie osvetľovanie pravej strany cesty pri rovnej komunikácii a mierne oslňovanie protiidúcich vozidiel na úrovni 15,2 %. Tieto nedostatky platia pre stretávacie svetlá. V prípade diaľkových svetiel neboli zistené žiadne výraznejšie nedostatky.

Zdroje: IIHS, Teslarati

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!