V Tesla Model 3 čelíte najnižšiemu riziku zranenia zo všetkých áut | VIDEÁ

0

V nedávnych bezpečnostných testoch NHTSA (americká obdoba Euro NCAP) dosiahla Tesla Model 3 plný počet hviezdičiek v hlavných kategóriách aj podkategóriách. To však nie je všetko. Podľa dát sa zdá, že sa jedná o najbezpečnejšie vozidlo, aké sa kedy zúčastnilo testov NHTSA.

Tesla aktuálne zverejnila správu, že podľa údajov Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) sú cestujúci v Modeli 3 vystavení najnižšiemu riziku vážneho poranenia zo všetkých doteraz testovaných vozidiel. Platí to pre verziu „Long Range Battery“ so zadným náhonom. Podobné výsledky sa však očakávajú aj pri iných verziách. Modely S a X sú pritom na druhom a treťom mieste.

tesla model 3 bezpecnost

Zdroj: Tesla

Vysoká miera bezpečnosti Tesly Model 3 vyplýva aj z plne elektrickej architektúry vozidla a konštrukcie pohonnej jednotky. Model 3 má takmer dokonalé rozloženie hmotnosti, pričom jeho najťažšie komponenty sú umiestnené v blízkosti ťažiska. Vďaka tomu má extrémne nízky protichodný moment zotrvačnosti.

Model 3 s vami „nezatočí“

Elektromotor Modelu 3 je umiestnený mierne pred zadnou nápravou, bližšie k ťažisku. Vďaka tomu sa minimalizuje možnosť roztočenia vozidla vplyv kinetickej energie. V prednej časti vozidla sa nenachádza žiadna ťažká a pevná súčasť, ako napríklad spaľovací motor, vďaka čomu sa významnou mierou zväčšuje deformačná zóna, ktorá pohlcuje nebezpečnú energiu z čelnej zrážky.

Pri čelnej zrážke napomáha aj systém automatického brzdenia, ktorý minimalizuje rýchlosť vozidla, ako aj inovatívne prvky v rámci airbagov a bezpečnostných pásov, ktoré reagujú na mieru zaťaženia. Airbagy majú otvory, vďaka ktorým je možné prispôsobiť vnútorný tlak, a to na základe charakteristík zrážky.

Pokročilá predná deformačná zóna

Nakoľko v prednej časti Tesly Model 3 sa nenachádza nič podstatné, konštruktéri mohli vyladiť tento priestor tak, aby čo najviac absorboval energiu nárazu. Deje sa tak za pomoci priečnych a diagonálnych hliníkových nosníkov či dodatočného oceľového rámu pripojeného na „absorbčný“ koľajnicový systém. Aj v hornej časti predku vozidla sa nachádza vysokopevnostný rám, ktorého zadná časť je tvarovaná do písmena U. Vďaka tomu dokáže pohltiť viac energie pri zrážke s užším predmetom, napríklad stromom.

Odolnosť voči bočnému nárazu

Patentované stĺpikové konštrukcie a bočné prahy dokážu absorbovať energiu bočného nárazu na veľmi krátke vzdialenosti. Odolnosť Tesly Model 3 pri bočnom náraze zvyšuje aj pevná batéria integrovaná do podlahy, medzi nápravami.

Ťažko ju prevrátiť

Vďaka ťažkej a pevnej batérií má Tesla Model 3 aj extrémne nízke ťažisko, ktoré výrazne napomáha eliminovať riziko prevrátenia. Stačí sa pozrieť na na sledujúci test prevrátenia Modelu X, ktorý má vyššie položené ťažisko ako Model 3.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla ukazuje, akých vylepšení sa dočkajú jej elektromobily
Majiteľ Tesly Model 3 tvrdí, že mu Autopilot zachránil život | VIDEO
Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje nehoda v rýchlosti 100 km/h

Zdroj: Tesla, titulná fotografia: NHTSA   

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár