Tesla údajne zavádza ohľadom bezpečnosti Modelu 3. Naozaj?

3

Médiami sa aktuálne šíria správy o tom, ako Tesla nepravdivo tvrdí, že Model 3 je najbezpečnejším automobilom z hľadiska rizika poranenia pasažierov. A to na základe staršieho listu Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Ako sa veci majú?

Tesla vydala v októbri minulého roka, potom ako NHTSA uskutočnila bezpečnostné testy Modelu 3, správu o tom, že v Modeli 3 čelia pasažieri najnižšiemu riziku zranenia zo všetkých vozidiel, ktoré boli dovtedy otestované touto vládnou agentúrou.

Agentúra na to reagovala listom adresovaným Elonovi Muskovi, v ktorom sa uvádza, že Tesla vo svojej správe uviedla niekoľko zavádzajúcich vyhlásení. Hlavný poradca NHTSA, Jonathan Morrison, v ňom okrem iného napísal, že vyhlásenie o „najmenšej pravdepodobnosti zranenia zo všetkých áut“ je nepresné a nie je v najlepšom záujme spotrebiteľov.

Reakcia Tesly

Tesla na to reagovala „odpovedným“ listom, v ktorom uviedla, že jej vyhlásenia o bezpečnosti Modelu 3 nie sú nepravdivé ani zavádzajúce. A to z dôvodu, že vychádzala z údajov samotnej agentúry NHTSA. Tesla pritom poznamenala, že úspech Modelu 3 je presne v súlade s tým, čo NHTSA zamýšľa programom hodnotenia automobilov (NCAP). Teda povzbudením výrobcov, aby neustále zlepšovali bezpečnosť svojich vozidiel.

tesla model 3 bezpecnost

Zdroj: Tesla

Tesla pritom dodala, že neexistuje žiadny dôvod, aby stiahla správu, ktorá je predmetom riešenia, zo svojho blogu. A keďže je tam táto správa dodnes, zdá sa, že argumenty Tesly boli natoľko presvedčivé, že agentúra NHTSA to už ďalej neriešila.

Vynikajúce výsledky aj v rámci Euro NCAP

Odvtedy pritom Tesla Model 3 získala vynikajúce hodnotenia bezpečnosti od najvyšších autorít. Napr. v správe Euro NCAP sa uvádza, že Model 3 má za sebou silný debut s perfektným skóre v oblasti čelnej zrážky (8 bodov z 8), ktorá je základom hodnotenia bezpečnostných testov Euro NCAP už od roku 1997, kedy tento projekt vznikol.

V nej sa ďalej píše, že Model 3 ohromil obzvlášť v oblasti asistenčných systémov ako podpora jazdy v jazdnom pruhu, rýchlostný asistent a automatické núdzové brzdenie. Hodnotenie 94 % je pritom najlepším výsledkom od zavedenia ostatných dvoch najprísnejších protokolov pre roky 2018 a 2019.

ZAJAZDI SI NA TESLE MODEL 3!

Kto to vytiahol?

Zaujímavé je, že podľa portálu Teslarati vytiahla túto „kauzu“ aktuálne na svetlo sveta spoločnosť Plainsite. Tá má byť pritom podľa portálu „vytrvalým kritikom“ Tesly. Teslarati taktiež dodáva, že je smutné, že portály ako Reuters a Bloomberg informovali len o obvineniach Tesly zo strany NHTSA a neuviedli vyjadrenie Tesly. A ani to, že riešená správa Tesly je stále uverejnená na jej blogu.

Zdroj: Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vydala správu o nehodovosti a požiaroch svojich elektromobilov
Tesla ukazuje, ako jej bezpečnostné systémy zabraňujú nehodám
Elektromobily Tesla sú zrejme terčom falošných sťažností ohľadom bezpečnosti

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • Tesla je kral, a to vo vsetkom ! A ked sa vyjadrujes, jazdis na Tesle ? Lebo ja uz 60 tis km a nikdy som nic lepsie nejazdil…( jazdim 30 rokov, 1,5 mil km a presadol som z novej BMW X6 ).

Pridajte komentár