Modernizovaná Tesla Model 3 vraj dostane aj novú LMFP batériu, ktorá zvýši dojazd

5

Neoficiálne správy ohľadom modernizovaného elektromobilu Tesla Model 3 „Highland“ naberajú na obrátkach. Tá najnovšia hovorí o tom, že „nový“ Model 3 dostane aj novú LMFP batériu, a to s vyššou kapacitou.

Množstvo správ naznačuje, že očakávaná modernizácia Tesly Model 3 prinesie tak významné zmeny, že môžeme hovoriť o takmer novom vozidle. To by pritom malo prísť aj s pomerne značným faceliftom prednej a zadnej časti či interiéru.

LMFP batérie M3P od CATL

Jednou z najvýznamnejších zmien „pod kapotou“ by mohla byť nová batéria. Ako upozorňuje CnEVpost, podľa čínskeho média 36kr, ktoré sa odvoláva na nemenované zdroje, totiž „nový“ Model 3 dostane úplne novú batériu M3P s chémiou LMFP (lítium-mangán-železo-fosfát) od najväčšieho výrobcu batérií pre elektromobily na svete, ktorým je CATL.

Túto batériu má dostať „len“ základná verzia s pohonom zadnej nápravy (RWD). To by nebolo ničím prekvapivým, keďže batéria CATL M3P je v podstate vypelešenou verziou batérií s chémiou LFP (lítium-železo-fosfát), ktoré používajú súčasné základné modely 3 a Y od Tesly.

Pridanie mangánu do katódovej chémie LFP má síce zvýšiť energetickú hustotu, avšak stále to nepostačí na špičkové batérie s chémiou NMC, príp. NCA, ktoré Tesla používa v modeloch s vyšším dojazdom. Každopádne základná Tesla Model 3 „Highland“ by si mohla vďaka novej batérii polepšiť na dojazde, keďže tá má ponúknuť o 6 kWh väčšiu kapacitu.

To by mohlo znamenať zvýšenie dojazdu o podobné percento, nakoľko nová batéria by vzhľadom na vyššiu energetickú hustotu nemala mať významnejšie inú hmotnosť ako pôvodná „60-kWh“ batéria LFP. Čisto teoreticky by sme teda mohli len vďaka novej batérii očakávať zvýšenie dojazdu zo 491 km (WLTP) na cca 540 km (WLTP). A v správe od 36kr sa tiež uvádza, že v rámci ďalších revízií dostane LMFP batériu CATL M3P aj Tesla Model Y, čo by takisto nebolo žiadnym prekvapením.

Kedy má prísť na trh?

Ďalšou zaujímavou neoficiálnou informáciou (údajne na základe „zdrojov z priemyselného reťazca“), ktorá aktuálne prichádza z Číny, je, že nová Tesla Model 3 „Highland“ má byť uvedená na trh v 3. kvartáli tohto roku, t.j. v období júl až september 2023.

Nuž, sme zvedaví. Každopádne pripomíname, že ide o neoficiálne a nepotvrdené informácie od nemenovaných zdrojov. Informácie ohľadom nasadenia LMFP batérií do modelov 3 a Y sa pritom objavili už v polovici minulého roku, pričom podľa vtedajších správ mali byť do týchto elektromobilov nasadené začiatkom roka 2023, čo sa nestalo.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Modernizácia Tesly Model 3 má byť najväčšou v histórii značky. Čo má priniesť podľa novej správy?
Výroba Tesly „Model 2“ sa má oneskoriť, „nový“ Model 3 sa už vraj vyrába v malosérii
Dojazd „1 000 km“ zabezpečí elektromobilom aj lacnejšia batériová technológia „LFP“ od Gotion
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Zdá sa mi, že TM3 s LMFP bude úplne postačovať na normálne použivanie, bez obmedzení, s bonusom vyššej bezpečnosti a ak zostane cena ako doteraz, tak aj veľmi zaujímavou cenou.

    Za mňa by to teraz bol prvá voľba, až dokým nepríde aj do europy TM3 so 4680.
    Ak ma niekto malé deti tak TMY.

  2. Nie všetci sa chystáme kúpiť TM3, alebo inú Teslu! My si v kľude počkáme, čo nová TM3, a za akú cenu prinesie! 🙂

Pridajte komentár