Ďalší hacker objavil v softvéri Tesly údaj o 100 kWh batérii pre Model 3. To by mohlo tomuto sedanu teoreticky zabezpečiť o takmer tretinu vyšší dojazd ako v prípade súčasných top verzií (530/560 km WLTP). Elon Musk ale túto možnosť popiera.
Tesla Model 3 je aktuálne dostupná s batériami s kapacitou okolo 50 kWh (Standard Range Plus) a 75 kWh (Long Range a Performance). V minulosti Tesla tiež vyrábala „strednú“ verziu so 62 kWh batériou (Mid Range). Ešte pred samotným predstavením Tesly Model 3 Elon Musk povedal, že tento model nebude vybavený batériou väčšej kapacity ako 75 kWh. A to kvôli menšiemu rázvoru kolies.
V decembri minulého roka však hacker s prezývkou Green objavil v rámci nového softvéru Tesly Model 3 zdrojový kód, ktorý naznačoval, že tento elektromobil by mohol dostať batériu s kapacitou 100 kWh, ako aj Ludicrous Mode. Nejeden raz sa pritom takéto objavy potvrdili, avšak aj samotný Green upozornil, že to treba brať s rezervou, pretože Tesla je v tomto smere nevyspytateľná.
Ďalší náznak
Aktuálne sa iný hacker, Zeus M3, dostal v rámci softvéru Tesly do továrenského režimu, kde našiel zmienku o 100 kWh batérii. Len pred pár hodinami ale Elon Musk zareagoval na túto správu slovami, že väčší batériový pack pre Model 3, ako aj Model Y, nie je vo vývoji.
hey @greentheonly look what we found here 🙂 pic.twitter.com/mQ9SIPoXDq
— Zeus M3 (@zeus7f1) June 15, 2020
Popretie prípravy takejto verzie však môže byť v záujme spoločnosti Tesla, nakoľko by to mohlo narobiť šarapatu. Veď mnohí záujemcovia by sa mohli rozhodnúť počkať na takýto model a odložiť tak svoj terajší plánovaný nákup, a to nielen modelov 3 a Y, ale aj vlajkových lodí, ktorých dojazd by sa týmto stal menej zaujímavým. Taktiež by mohli mnohí predpokladať, že po zavedení novej verzie zlacnejú tie „staršie“.
Nová očakávaná technológia batérií Tesla by pritom mohla priniesť podstatne vyššiu energetickú hustotu, vďaka čomu by sa do Modelu 3 mohla zmestiť aj 100 kWh batéria.
Elon Musk navyše potvrdil, že modely S a X, minimálne v chystanej verzii Plaid, sa dočkajú väčších batérií, takže 100 kWh akumulátor v Modeli 3 by nemusel byť problémom, ktorý by stieral hranice medzi lacnejším Modelom 3 a vlajkovými modelmi S a X.
Treba však zdôrazniť, že ide len o špekulácie, pričom ako už bolo spomenuté, Elon Musk poprel vývoj väčšej batérie pre svoje elektromobily strednej triedy. Ako ale uviedol aj hacker Green, Tesla je nevyspytateľná… Väčšie batérie by si pritom mohla nechávať v zálohe, napríklad pre prípad, že by sa objavil nejaký silný konkurent.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zverejnila údaje o poklese kapacity batérií svojich elektromobilov
CATL spolupracujúci s Teslou má batérie so životnosťou 2 milióny km
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii