Viac ako 400 000 predobjednávok na Teslu Model 3 núti konkurenčné automobilky zamerať svoju pozornosť minimálne na segment kompaktných elektromobilov. Ak nechcú premeškať svoju obchodnú príležitosť, musia promptne reagovať. Aj z tohto dôvodu nemenovaná nemecká prémiová automobilka zakúpila Model 3, ktorému sa dôkladne pozrela na zúbok v rámci tzv. reverzného inžinierstva. K akým záverom došli „soudruzi z NDR“?
Teslu Model 3 je aktuálne možné obstarať minimálne za 49 000 USD bez DPH. Jedná sa o verziu „Long Range Battery“ s dojazdom 499 km (EPA) a balíkom výbavy Premium. Avšak k objednávkam majú momentálne prístup len americkí držitelia prvých rezervácií a americkí majitelia prechádzajúcich modelov.
Nemecká automobilka si tak musela zaobstarať vozidlo neoficiálnymi kanálmi, čím sa vozidlo výrazne predražilo. Stálo ju totiž až 185 000 €. A k akým záverom došli nemeckí inžinieri po rozobratí vozidla a analýze v rámci reverzného inžinierstva?
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jeden z najväčších nedostatkov Tesly Model 3 sa dá vyriešiť za pár eur
Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje táto nehoda v rýchlosti 100 km/h
Závery reverznej analýzy
Nemecký denník Süddeutsche Zeitung zdieľa nasledujúce závery:
„Testom boli podrobené všetky podsystémy Modelu 3. Na inžinierov obzvlášť zapôsobila výkonová elektronika. Tá je podľa nich kompaktná, rozšíriteľná, plne integrovaná, modulárna, ľahko prístupná, dobre chránená, cenovo primeraná a prekvapivo chytrá v mnohých smeroch.“
Nemeckí inžinieri boli taktiež ohromení minimalistickým dizajnom, predovšetkým interiéru. Minimalizmus je však prítomný naprieč celým elektromobilom, vrátane pohonnej jednotky. Aktuálne dostupná Tesla Model 3 má 1 motor, 1-stupňovú prevodovku, 1 poháňanú nápravu a 1 chladiaci okruh pre celý systém.
Tak čo, ktorá nemecká prémiová automobilka podľa vás podrobila Model 3 tejto dôkladnej analýze?
Zdroj: Süddeutsche Zeitung cez Electrek
13 komentárov
Že by to bol Volkswagen? 🙂
Že by to bol Mercedes ?:-)
BMV to bola.
Odkedy je VW prémiový? 🙂
Automobilwerke Eisenach?
fajn stranka, len prosim popracujte na pravopise!! vsetko dobre prajem 😉
Ďakujeme. Množstvo N. mn. č. a časová tieseň narobili paseku, ale to nie je samozrejme ospravedlňujúce…
urcite BMW…
Haha Dobrí vtip tento magazín, a to prečo nenapíšeš že minca má aj druhú stranu? že tento automobil v takomto stave ako je teraz neprešiel by Europskou homologizáciu na cestnú premávku, lebo nesplňa europske ISO normy, a bezpečnostné normy? Lebo americké normy su na nižšom úrovni…? a že nezávislí europsí audít na homologizáciu automobilke udelil zákaz :):):):):)
Ďakujeme za komentár. Poprosíme vás o zdroj, ktorý súvisí s informáciou, že Model 3 neprešiel európskou homologizáciou. Vďaka
Pán Bakša upravte najdôležitejší údaj a to 499 km NEDEC. Ten dojazd je podľa plne realistickej EPA a to je pre znalých obrovský rozdiel. Model 3 long range zvládne podľa NEDEC asi 630-650 km
Jasné, ďakujem za upozornenie. Uvádzanie európskeho cyklu NEDC sa mi už zjavne zautomatizovalo, keďže sa uvádza pri všetkých modeloch, ktoré sú dostupné na európskom trhu. Model 3 má zatiaľ stanovený dojazd na základe testov Americkej agentúry pre životné prostredie (EPA), takže to samozrejme upravím.
O com bol vlastne tento clanok?