Nemecka automobilka rozobrala Teslu Model 3 v rámci reverzného inžinierstva. K akým záverom dospela?

13

Viac ako 400 000 predobjednávok na Teslu Model 3 núti konkurenčné automobilky zamerať svoju pozornosť minimálne na segment kompaktných elektromobilov. Ak nechcú premeškať svoju obchodnú príležitosť, musia promptne reagovať. Aj z tohto dôvodu nemenovaná nemecká prémiová automobilka zakúpila Model 3, ktorému sa dôkladne pozrela na zúbok v rámci tzv. reverzného inžinierstva. K akým záverom došli „soudruzi z NDR“? 

Teslu Model 3 je aktuálne možné obstarať minimálne za 49 000 USD bez DPH. Jedná sa o verziu „Long Range Battery“ s dojazdom 499 km (EPA) a balíkom výbavy Premium. Avšak k objednávkam majú momentálne prístup len americkí držitelia prvých rezervácií a americkí majitelia prechádzajúcich modelov.

tesla model 3 preprava

Model 3 pri preprave do Nemecka. Zdroj: DHL cez FB

Nemecká automobilka si tak musela zaobstarať vozidlo neoficiálnymi kanálmi, čím sa vozidlo výrazne predražilo. Stálo ju totiž až 185 000 €. A k akým záverom došli nemeckí inžinieri po rozobratí vozidla a analýze v rámci reverzného inžinierstva?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jeden z najväčších nedostatkov Tesly Model 3 sa dá vyriešiť za pár eur
Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje táto nehoda v rýchlosti 100 km/h

Závery reverznej analýzy

Nemecký denník Süddeutsche Zeitung zdieľa nasledujúce závery:

„Testom boli podrobené všetky podsystémy Modelu 3. Na inžinierov obzvlášť zapôsobila výkonová elektronika. Tá je podľa nich kompaktná, rozšíriteľná, plne integrovaná, modulárna, ľahko prístupná, dobre chránená, cenovo primeraná a prekvapivo chytrá v mnohých smeroch.“

Nemeckí inžinieri boli taktiež ohromení minimalistickým dizajnom, predovšetkým interiéru. Minimalizmus je však prítomný naprieč celým elektromobilom, vrátane pohonnej jednotky. Aktuálne dostupná Tesla Model 3 má 1 motor, 1-stupňovú prevodovku, 1 poháňanú nápravu a 1 chladiaci okruh pre celý systém.

Tak čo, ktorá nemecká prémiová automobilka podľa vás podrobila Model 3 tejto dôkladnej analýze?

Zdroj: Süddeutsche Zeitung cez Electrek

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Haha Dobrí vtip tento magazín, a to prečo nenapíšeš že minca má aj druhú stranu? že tento automobil v takomto stave ako je teraz neprešiel by Europskou homologizáciu na cestnú premávku, lebo nesplňa europske ISO normy, a bezpečnostné normy? Lebo americké normy su na nižšom úrovni…? a že nezávislí europsí audít na homologizáciu automobilke udelil zákaz :):):):):)

  2. Pán Bakša upravte najdôležitejší údaj a to 499 km NEDEC. Ten dojazd je podľa plne realistickej EPA a to je pre znalých obrovský rozdiel. Model 3 long range zvládne podľa NEDEC asi 630-650 km

    • Jasné, ďakujem za upozornenie. Uvádzanie európskeho cyklu NEDC sa mi už zjavne zautomatizovalo, keďže sa uvádza pri všetkých modeloch, ktoré sú dostupné na európskom trhu. Model 3 má zatiaľ stanovený dojazd na základe testov Americkej agentúry pre životné prostredie (EPA), takže to samozrejme upravím.

Pridajte komentár