Hacknutý softvér naznačuje príchod Tesly Model 3 so 100 kWh batériou

7

Aktualizovaný softvér Tesly Model 3 teoreticky naznačuje, že tento najmenší model kalifornskej značky by mohol dostať novú batériu, a to s kapacitou až 100 kWh.

Aktuálne verzie elektromobilu Tesla Model 3 sú vybavené batériami s kapacitou okolo 50 kWh (Standard Range Plus) a 75 kWh (Long Range a Performance). V minulosti Tesla tiež vyrábala „strednú“ verziu so 62 kWh batériou (Mid Range).

Ešte pred samotným predstavením Tesly Model 3 Elon Musk povedal, že tento model nebude vybavený batériou väčšou ako 75 kWh. A to kvôli menšiemu rázvoru kolies. Objav hackera s prezývkou Green by však mohol teoreticky naznačovať, že to nemusí byť min. v budúcnosti pravda.

Najzaujímavejšie objavy

Electrek aktuálne informuje, že hacker „Green“ našiel v rámci nového softvéru Tesly Model 3 viacero zaujímavých objavov. Tými najpozoruhodnejšími sú pritom náznaky režimu „Ludicrous Mode“ a najmä 100 kWh batéria.

Viacerí hackeri dokážu preniknúť až k zdrojovému kódu softvéru elektromobilov Tesla a objaviť dáta, ktoré môžu predikovať príchod rôznych noviniek. Tieto „predikcie“ sa pritom už viackrát naplnili.

Najnovšie hacknutie softvéru Tesly pritom prinieslo aj objav v podobe možnej budúcej dostupnosti režimu Ludicrous, ktorý významným spôsobom zlepšuje akceleráciu elektromobilov Tesla. Ten však Elon Musk v prípade Modelu 3 v minulosti vylúčil.

Avšak v kontexte novej platenej aktualizácie “Acceleration Boost” (2 000 $), ktorá zlepšuje akceleráciu verzie Long Range o pol sekundy, by mohol byť príchod tohto špeciálneho režimu na mieste, aby sa top verzia Performance v tomto smere viac odlíšila od verzie Long Range “Acceleration Boost”.

Oveľa zaujímavejšou a hodnotnejšou novinkou by však bol príchod Modelu 3 so 100 kWh batériou, čo teoreticky naznačuje údaj v kóde, ktorý je možné vidieť v nasledujúcom tweete.

Pomerne veľké prekvapenie

100 kWh batéria v Modeli 3 by bola pomerne veľkým prekvapením. Jej použitie sa aktuálne zdá dosť nepravdepodobné, aj vzhľadom na spomínané obmedzenie, ktoré zaznelo z úst Elona Muska a dojazd podstatne drahších vlajkových lodí S a X. Na druhej strane, nová technológia batérií, s podstatne vyššou energetickou hustotou, by mohla priniesť kompaktnejšiu 100 kWh, ktorá by sa zmestila aj do Modelu 3.

ZÁŽITKOVÁ JAZDA NA TESLE AKO VIANOČNÝ DARČEK?

Modely S a X, v chystanej verzii Plaid, sa navyše dočkajú väčších batérií, takže 100 kWh akumulátor v Modeli 3 by nemusel byť problémom, ktorý by stieral hranice medzi lacnejším Modelom 3 a vlajkovými modelmi S a X, ktoré už nie sú podľa Muska pre Teslu prioritou.

Ako však upozorňuje Electrek aj samotný hacker Green, tieto „náznaky“ treba brať s rezervou, pretože Tesla je v tomto smere nevyspytateľná. Môže to byť dobré znamenie, takéto softvérové odhalenia však nie sú žiadnou zárukou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V elektromobiloch Tesla by sa mohli objaviť prevratné li-metal batérie
Tesla by mala mať k dispozícii nové batérie so životnosťou cez 1 600 000 km
Tesla má megalomanské plány v oblasti výroby batérií, zrejme aj pre iných

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. No konecne bi to bolo elektroauto s dojazdom 1000km a viac,hned bi sa konkurencia viaz zobudila na sebe zacala viac makat buducnost je o dlzke dojazdu automobilka ktora prva prelomi tuto hranicu je za vodou ostatne je vsetko len o vyrobnej cene .Zatial su to len predrazene hracky s malym kufrom az na par kuskov

  2. Nechajme sa prekvapiť, však veľa EV sa chystá na trh v nasledujúcich rokoch, a Musk to dobre vie, že ako ich prekonať len to nechce prezradiť, aby sa ostatné automobilky sa tak nesnažili…
    Zatiaľ tie „masovo vyrábané EV“ pod 20.000 s dojazdom 150 až 250 km sú naozaj len detské hračky… Ako city go iv alebo e-up…
    V článkoch väčšinou píšu, že „200km dojazd nám stačí“ veď robili prieskum a 25km/denne je priemer… Debili… Zaslúžili by facku a EV s dojazdom 150km na 2 roky ako trest… To nie je tak, že natankujem za dvacku a niečo mi to vydrží jak väčšina Slovákov robí, tá baterka vydrží niekoľko tisíc nabíjaní a môžeš to meniť… Natankovať za dvacku môžeš oveľa viackrát aby si musel meniť nádrž… Alebo sa boja že u tých ktorý tak veľa nejazdia sa zapráši zástrčka?…

    • Ona tá pravda bude ležať asi niekde uprostred.
      Tie detské hračky sú výborné ako druhé alebo tretie auto do rodiny. Na nákupy do mesta – ideálne. Parkovanie zadarmo, zmestí sa všade. Taktiež na dochádzanie do práce.
      Ale – hopsať s tým po diaľnici 300 a viac km mi už tak ideálne rozhodne nepripadá.
      Záver – ak máte na 2 autá v rodine – ideálne riešenie.
      Ak nie, treba hľadať niečo univerzálnejšie…

  3. Auto na nákupy a vozenie detí do školy? To vážne???.. A na diaľku busom a vlakom???..
    Pfffhahahhah pekné vianočné vtipy…
    No nič… To vás časom prejde… Aspoň dúfam…

Pridajte komentár