Aktualizovaný softvér Tesly Model 3 teoreticky naznačuje, že tento najmenší model kalifornskej značky by mohol dostať novú batériu, a to s kapacitou až 100 kWh.
Aktuálne verzie elektromobilu Tesla Model 3 sú vybavené batériami s kapacitou okolo 50 kWh (Standard Range Plus) a 75 kWh (Long Range a Performance). V minulosti Tesla tiež vyrábala „strednú“ verziu so 62 kWh batériou (Mid Range).
Ešte pred samotným predstavením Tesly Model 3 Elon Musk povedal, že tento model nebude vybavený batériou väčšou ako 75 kWh. A to kvôli menšiemu rázvoru kolies. Objav hackera s prezývkou Green by však mohol teoreticky naznačovať, že to nemusí byť min. v budúcnosti pravda.
Najzaujímavejšie objavy
Electrek aktuálne informuje, že hacker „Green“ našiel v rámci nového softvéru Tesly Model 3 viacero zaujímavých objavov. Tými najpozoruhodnejšími sú pritom náznaky režimu „Ludicrous Mode“ a najmä 100 kWh batéria.
Viacerí hackeri dokážu preniknúť až k zdrojovému kódu softvéru elektromobilov Tesla a objaviť dáta, ktoré môžu predikovať príchod rôznych noviniek. Tieto „predikcie“ sa pritom už viackrát naplnili.
Najnovšie hacknutie softvéru Tesly pritom prinieslo aj objav v podobe možnej budúcej dostupnosti režimu Ludicrous, ktorý významným spôsobom zlepšuje akceleráciu elektromobilov Tesla. Ten však Elon Musk v prípade Modelu 3 v minulosti vylúčil.
Avšak v kontexte novej platenej aktualizácie “Acceleration Boost” (2 000 $), ktorá zlepšuje akceleráciu verzie Long Range o pol sekundy, by mohol byť príchod tohto špeciálneho režimu na mieste, aby sa top verzia Performance v tomto smere viac odlíšila od verzie Long Range “Acceleration Boost”.
Oveľa zaujímavejšou a hodnotnejšou novinkou by však bol príchod Modelu 3 so 100 kWh batériou, čo teoreticky naznačuje údaj v kóde, ktorý je možné vidieť v nasledujúcom tweete.
Now where it gets interesting is with the actual batetery packs.
the 100kWh pack has survived the great „non-model3 stuff purge“ mid year so there’s a fair chance this is actually upcoming and not some spillover. pic.twitter.com/gliPuJhrP7
— green (@greentheonly) 20. decembra 2019
Pomerne veľké prekvapenie
100 kWh batéria v Modeli 3 by bola pomerne veľkým prekvapením. Jej použitie sa aktuálne zdá dosť nepravdepodobné, aj vzhľadom na spomínané obmedzenie, ktoré zaznelo z úst Elona Muska a dojazd podstatne drahších vlajkových lodí S a X. Na druhej strane, nová technológia batérií, s podstatne vyššou energetickou hustotou, by mohla priniesť kompaktnejšiu 100 kWh, ktorá by sa zmestila aj do Modelu 3.
Modely S a X, v chystanej verzii Plaid, sa navyše dočkajú väčších batérií, takže 100 kWh akumulátor v Modeli 3 by nemusel byť problémom, ktorý by stieral hranice medzi lacnejším Modelom 3 a vlajkovými modelmi S a X, ktoré už nie sú podľa Muska pre Teslu prioritou.
Ako však upozorňuje Electrek aj samotný hacker Green, tieto „náznaky“ treba brať s rezervou, pretože Tesla je v tomto smere nevyspytateľná. Môže to byť dobré znamenie, takéto softvérové odhalenia však nie sú žiadnou zárukou.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V elektromobiloch Tesla by sa mohli objaviť prevratné li-metal batérie
Tesla by mala mať k dispozícii nové batérie so životnosťou cez 1 600 000 km
Tesla má megalomanské plány v oblasti výroby batérií, zrejme aj pre iných
7 komentárov
No konecne bi to bolo elektroauto s dojazdom 1000km a viac,hned bi sa konkurencia viaz zobudila na sebe zacala viac makat buducnost je o dlzke dojazdu automobilka ktora prva prelomi tuto hranicu je za vodou ostatne je vsetko len o vyrobnej cene .Zatial su to len predrazene hracky s malym kufrom az na par kuskov
Stale tam chyba dobry dojazd, dobra cena ,dobra kvalita, dobry vnutorny priestor .
…outube.com/watch?v=4IzW6sZ8Wsg…
Nechajme sa prekvapiť, však veľa EV sa chystá na trh v nasledujúcich rokoch, a Musk to dobre vie, že ako ich prekonať len to nechce prezradiť, aby sa ostatné automobilky sa tak nesnažili…
Zatiaľ tie „masovo vyrábané EV“ pod 20.000 s dojazdom 150 až 250 km sú naozaj len detské hračky… Ako city go iv alebo e-up…
V článkoch väčšinou píšu, že „200km dojazd nám stačí“ veď robili prieskum a 25km/denne je priemer… Debili… Zaslúžili by facku a EV s dojazdom 150km na 2 roky ako trest… To nie je tak, že natankujem za dvacku a niečo mi to vydrží jak väčšina Slovákov robí, tá baterka vydrží niekoľko tisíc nabíjaní a môžeš to meniť… Natankovať za dvacku môžeš oveľa viackrát aby si musel meniť nádrž… Alebo sa boja že u tých ktorý tak veľa nejazdia sa zapráši zástrčka?…
Ona tá pravda bude ležať asi niekde uprostred.
Tie detské hračky sú výborné ako druhé alebo tretie auto do rodiny. Na nákupy do mesta – ideálne. Parkovanie zadarmo, zmestí sa všade. Taktiež na dochádzanie do práce.
Ale – hopsať s tým po diaľnici 300 a viac km mi už tak ideálne rozhodne nepripadá.
Záver – ak máte na 2 autá v rodine – ideálne riešenie.
Ak nie, treba hľadať niečo univerzálnejšie…
Presne tak, dochádzať do prace a voziť deti do školy, na to malý emobil stačí a na diaľku sa treba dopravovať vlakom alebo busom.
Auto na nákupy a vozenie detí do školy? To vážne???.. A na diaľku busom a vlakom???..
Pfffhahahhah pekné vianočné vtipy…
No nič… To vás časom prejde… Aspoň dúfam…