„Tesla za 25 000 $“ je v pokročilom štádiu a bude sa vyrábať revolučným spôsobom, tvrdí Musk

22

Elon Musk v nedávnom rozhovore so Sandym Munrom hovoril aj o chystanom menšom a cenovo dostupnejšom elektromobile, ktorý sa zvykne neoficiálne označovať ako Tesla Model 2. Čo sme sa pritom dozvedeli?

Šéf Tesly uviedol, že vývoj ich vysokoobjemového cenovo dostupného elektromobilu už „pokročil dosť ďaleko“, informuje Teslarati na základe Muskovho rozhovoru so známym automobilovým expertom Sandym Munrom. Musk pritom povedal, že on osobne kontroluje plány ohľadom výrobných liniek každý týždeň.

Začne sa v Giga Texas a potom sa výroba rozšíri po svete

Musk potvrdil, že Tesla „Model 2“, v prípade ktorej viackrát avizoval cenu od 25 000 $ (pravdepodobne bez DPH), sa začne vyrábať v Giga Texas a nie v pripravovanej továrni Gigafactory Mexico ako sa pôvodne očakávalo. Táto informácia sa pritom prvýkrát objavila v novej knihe o živote Elona Muska. A dôvodom zmeny malo byť podľa knihy to, že Musk nedokázal presvedčiť inžinierov dôležitých pre vyladenie nového výrobného procesu, aby sa na čas presťahovali do Mexika.

Aktuálne však šéf Tesly Sandymu Munrovi ako dôvod uviedol, že výstavba závodu Gigafactory Mexico bude trvať príliš dlho. Musk tiež povedal, že Mexico bude druhou továrňou, kde sa bude Tesla „Model 2“ vyrábať. A potvrdil aj nedávne neoficiálne správy, že tento „model za 25 000 $“ sa bude produkovať v Giga Berlin, teda v nemeckej továrni spoločnosti Tesla.

gigafactory mexico

Zdroj ilustračného obrázku (render Gigafactory Mexico): Tesla

Zaujímavé je, že Musk v tomto ohľade nespomenul Giga Shanghai. Je pritom viac ako pravdepodobné, že výroba bude prebiehať aj v Číne. Len pred pár hodinami pritom web CarNewsChina priniesol informáciu, že „podľa ľudí oboznámených so záležitosťou“ Giga Shanghai začala prípravy na svoju 3. fázu rozširovania, ktorá sa zameriava práve na chystaný cenovo dostupnejší elektromobil Tesla.

Superlatívy ohľadom novej produkčnej technológie

Musk v rozhovore s Munrom nešetril superlatívmi na adresu nového produkčného systému (pravdepodobne tzv. Unboxed Process), ktorý bude použitý pri výrobe „Modelu 2“. „Revolúcia vo výrobe, ktorú bude toto auto predstavovať, vyrazí ľuďom dych,“ povedal Musk a dodal: „V oblasti výroby áut sa to nepodobá ničomu, čo je doteraz známe.“

tesla investor day

Pôvodný zdroj: Tesla

Musk tiež povedal, že nový výrobný systém je najzaujímavejšou vecou v rámci plánov pre chystaný menší elektromobil. Podľa neho totiž predstavuje úroveň výrobnej technológie, ktorá je ďaleko pred akoukoľvek automobilovou továrňou na svete. Nuž, uvidíme. Snáď čoskoro.

tesla investor day

Pôvodný zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla poodhalila chystaný menší a lacnejší elektromobil. A pracuje aj na ďalšom modeli
Tesla naznačila batériu pre chystaný lacnejší elektromobil a avizuje van aj autobus
V čom tkvie nová „revolučná“ výrobná inovácia Tesly, ktorá prinesie lacnejšie elektromobily?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

    • Hej? A ked nebudu mat co zrat miliony rodin zamestnancov tradicnych automobiliek a ich subdodavatelov a ani nikto dalsi kde dnes minaju svoje platy kto a zaco vlastne bude kupovat tie lacne Tesly? 🙂 Elon nezamestna nikoho kedze v jeho gigafucktories budu makat len gigapressy obsluhovane Optimusmi.

      • Aj ked sa zaviedli automaticke ustredne, prislo o pracu mnozstvo spojovateliek. Teraz vzniknu miesta v „baterkarnach“, v recyklackach na baterie, servis robotov a gigapressov. Vzdy v celej historii stare neperspektivne miesta zanikali a nove perspektivne vznikali.

      • Pokrok ešte nikdy nezhoršil situáciu. Pokrok nás tlači v pred a konkurencia/konkurenčné prostredie zrýchľuje pokrok.
        Takže nie je správne konštatovanie, že keď bude Tesla vyrábať efektívnejšie, tak všetci stratia prácu a nebude mať kto kupovať. (nepokrokové zmýšľanie) Bez pokroku by sme boli v zemľankách, a vlastne by sme bolo ešte na vozoch. A ani bežec nemusí už behať pred autom ako kone pred vozom.
        Inovácii sa netreba báť, je potrebne ich vítať, a čakať aké výhody prinesú pre bežného človeka.
        Ostatny sa prisposobia a tak sa do celeho sektora prinesia trocha viac inovácii. Kedže Európske automobilky už zabudli na znamena slovo inovacia.

        • Jasne, treba vitat ze od mecov a sipov nam pokrok priniesol kazetove a atomove bomby. Pokrokove prechemizovane polnohospodarstvo+potravinarstvo v mene efektivity tiez neprospieva nasmu zdraviu atd. Nie kazdy pokrok je ku prospechu.

  1. Niekedy sa slovo „revolúcia“ používalo len pri tej Veľkej októbrovej. Dnes je skoro v každom článku o Tesle resp. BEV (a tým pádom význam tohto slova úplne zdegradoval, ale dnešná doba má rada silné, agresívne výrazy). Až sa desím čo „revolučné“ Tesla vymyslí – už zrušili páčky pre smerovky, čo ešte zrušia, aby viac zarobili? Možno aj smerovky veď ich aj tak mnoho vodičov nepoužíva (predsa čo koho do toho kam ja idem) a kvôli chýbajúcim páčkam ich bude používať asi ešte menej vodičov :-).

    • Revolucia bola aj ked prisiel prvy iPhone. Ci ChatGPT a iA. A? Zijeme dalej. Dnes aj slovo progres niekomu vadi, aj ked je to synonymum slova pokrok, co prinasali vsetci vynalezci a objavitelia. Je to len slovo a vyznam mu davaju iba ludia a to, ci si pod tym zacnu asociovat.

      • Osobne si myslím, že to dospeje do stavu ukončenia kolonizácie Anglosasmi.
        Títo neľudia sa spoliehajú na AI, ktorá vraj všetko vie.
        Zatiaľ nikto z nich nevidí, čo sa rozpútalo v Gaze, že je to horšia genocída ako v malom Varšavskom Gete, ako v Koncentračných táboroch atď.
        A to nehovorím o počte obetí, ktoré majú za sebou od konca II.sv vojny.
        Práve táto strata kontaktu s priamou realitou sa stane záhubou – nezabúdajte, že Musk hrá za obe strany a vlastní od mozgových implantátov až po Starlink všetko potrebné na manipuláciu a zastrašenie davu.
        Mal by sa premenovať na EDISON.
        Ale spýtajte sa AI, čo odpovie. Možno má pravdu ona a ja sa mýlim.
        Je v princípe jedno, čo poháňa moje auto a koľko to auto stojí peňazí.
        Dôležité sú úplne iné veci…

        • Tento magazín je o Tesle a nie o Gaze. Ale tvrdiť, že Gaza je horšia ako boli koncentračné tábory, kde zahynulo viac ako 6 mil. Židov, to je antisemitský nezmysel. Celá Gaza má 2 mil. obyvateľov. A údaje Hamasu o obetiach sú falošné. A pred každým útokom izraelská armáda správami na soc. sieťach a letákmi informuje, kde bude a už od začiatku vstupu do Gazy vyčlenila bezpečné koridory a oblasti, kde sa môžu civili bezpečne zdržiavať. Ich odchodu do bezpečia bráni práve Hamas. Keď Irán a spol. ukončia podporu Hamasu a ten sa prestane skrývať za ženy a deti a zloží zbrane, tak celá akcia sa môže v tú hodinu skončiť.

          • Presne, tento magazín je o Tesle. Tvoj idol Musk a šéf aj Tesly, bol nedávno v Izraeli.
            Myslíš, že hlavným cieľom bolo otvorenie showroomu Tesly alebo Starlinku?
            Áno, nebolo by žiadnych koridorov a oznámení, nebiť toho, čo sa stalo v roku 1948 príchodom určitého etnika. Dovtedy bol relatívny kľud a spolunažívanie. Od čias Piláta…
            Tak sa preber, inak Ťa nahradím AI a Optimusom, ty biorobot.

          • Bolševikovi to budeš ťažko vysvetlovať. Nemá mozgovú kapacitu aby to pochopil. On je iba naprogramovaný aby recitoval kremelskú propagandu.

    • Cybertruck od Tesla je revolúcia, nie každá revolúcia ma pochopenie u širokej verejnosti 🙂 .
      A to nie len designom, ako tvrdia hejtery, ale najme technikou akú prináša: napríklad: 48V(už žiadaných 12V), riadenie cez „kábel“(volant nie je spojený s kolesami, rovnako ako riadenie dopravných lietadiel)
      Na to čo prinášajúcu každý rok Európske automobilky sa nedá povedať revolúcia. Nič iné nepočuť len frázy“ O 15% tuhšia karoséria. O 22% stabilnejší podvozok, O 3mm dlhšie auto, O 2cm dlhši rázvor. Pribudla neviditeľná linka od predu do zadu.
      Takými to frázami ospevujú VW, BMW a ostatných, už niekoľko rokov novinári.
      Novinári sa dokážu vo videu pri Škode Superb rozplývať 15min nad prelisom zadných dverí. Takže Europske automobilky neprinášaju revoluciu, ale len evoluciu, pokrok z donutenia.
      Preto ked sa spomina Tesla tak sa často používa slovo Revolúcia.

  2. Zmena baterky z 12V na 48 nie je pre mňa revolúcia. To vodič snáď ani nepostrehne. Ale ja si šetrím slovo revolúcia na to keď príde niečo naozaj prevratné – napríklad teleportácia :-). Lebo teraz je takmer všetko super, mega, giga,.., revolučné.

  3. Takže, Elon, kde si! Meškáš s „lacným“ BEV! Chlapi si tu do sprostých z dlhej chvíle nadávajú! Elon, príď už konečne s tou „ľudovkou !!! 🙂

Pridajte komentár