Lacnejšia Tesla „Model 2“ sa má údajne začať vyrábať budúci rok

7

Menšia a cenovo dostupnejšia Tesla, ktorá sa zaradí pod modely 3 a Y, je zrejme najočakávanejším elektromobilom. A to aj vďaka už skôr sľubovanej cene „od 25 000 $“ (bez DPH), kompaktnej veľkosti a obľúbenému typu karosérie. A aktuálne sa objavila neoficiálna správa, ktorá môže naznačovať, že Tesla „Model 2“ sa dostane do výroby budúci rok.

Agentúra Reuters na základe 4 nemenovaných zdrojov informuje, že Tesla plánuje spustiť výrobu „nového masového elektromobilu s kódovým označením Redwood“ v polovici budúceho roka, presnejšie v júni (a masová produkcia má byť spustená v roku 2026). Podľa tohto popisu by malo ísť o spomínaný kompaktný model, ktorý sa zvykne bežne nazývať „Model 2“, aj keď Elon Musk toto meno vylúčil.

Pravdepodobne kompaktný crossover

Niektoré zo zdrojov mali tiež uviesť, že pôjde o kompaktný crossover (nižšia stredná trieda / segment C). A to by na základe predchádzajúcich správ, prvého teasera od Tesly a aj toho, že crossover Tesla Model Y je elektrickým bestsellerom, nebolo prekvapením.

tesla model 2 teaser

Zdroj obrázku: Tesla/Youtube

Tesla mala minulý rok poslať žiadosti ohľadom cenových ponúk spoločnostiam, ktoré by mohli byť dodávateľmi dielov pre chystané vozidlo. Mala pritom uviesť, že predpokladá produkčnú kapacitu 10 000 áut týždenne. To by sa však mohlo týkať úvodnej fázy a prvého výrobného závodu, keďže Tesla má v pláne vyrábať milióny kusov ročne.

Viac ako 2 modely novej generácie?

Zdroje Reuters mali tiež uviesť, že na novej platforme určenej pre elektromobily Tesla novej generácie s údajným interným názvom NV9X majú vyrásť 2 alebo viaceré modely. Viac ako 2 modely by pritom boli prekvapením, keďže Tesla doteraz pre svoju novú platformu avizovala spomínaný menší osobný model a vozidlo určené pre robotaxi.

Tesla údajne rozobrala Hondu Civic

Ešte prekvapujúcejšou správou je, že Tesla mala údajne rozobrať model Honda Civic, s cieľom zistiť, ako vyrábať lacnejšie autá. Nuž, uvidíme. Keďže ide o neoficiálne a Teslou nepotvrdené informácie, navyše od agentúry Reuters, ktorá s odvolávaním sa na nemenované zdroje napísala o Tesle už „kadečo“, brali by sme aj aktuálnu správu s rezervou.

Každopádne sa zdá, že Tesla potrebuje uviesť cenovo dostupnejší elektromobil na trh čo najskôr. Takže dúfame, že „Model 2“ sa dostane do výroby najneskôr budúci rok, po čom bude nasledovať rýchle spustenie dodávok bežným zákazníkom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Tesla za 25 000 $“ je v pokročilom štádiu a bude sa vyrábať revolučným spôsobom, tvrdí Musk
Tesla poodhalila chystaný menší a lacnejší elektromobil. A pracuje aj na ďalšom modeli
Tesla naznačila batériu pre chystaný lacnejší elektromobil a avizuje van aj autobus
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. TESLA má podľa mňa morálnu povinnosť doplniť paletu svojich áut o kategóriu A a B. Tak nech je to čím skôr!

    Rozobrať cudzie auto nie je nič náročné a „zločinecké“! Asi to robia všetci, len sa o tom moc nehovorí. O niečo náročnejšie je už potom vyvodiť z toho pozitívne poznania …..

    • Musk podceňuje potrebu širokej ponuky modelov, úplne ignoruje potrebu reklamy, zdá sa, že Teslu riadi ako diktátor. Jeden človek nemôže vedieť všetko, môže sa to Tesle a elektromobilite všeobecne vypomstiť. Všetky automobilky masívne propagujú svoje BEV a Tesla sa z mediálneho priestoru vytratila. Tenisové majstrovstvá Austrálie a všade tam svieti KIA. Futbal a všade tam VW, lyžovanie – AUDI, cyklistika – ŠKODA. Tesla nikde. Škoda. A stále tie isté názvy modelov, M3, MY, S, X, prebehne modernizácia a nový model, o ktorom odborníci tvrdia, že je to celkom iné auto, sa zase volá rovnako M3, S… Potom vypadáva napríklad zo súťaže o európske alebo svetové auto roka.

  2. Teraz ešte dúfať, že Tesla dovtedy spraví aj shorwoom a servisné stredisko a Slovensku a zlepší svoj prístup k servisovaniu áut. Z tohto dôvodu som osobne Teslu vynechal zo svojho výberu, aj keď je technologicky na špici. Tvrdenie, že Tesla nepotrebuje servis, u mňa neobstojí, lebo sa vždy môže niečo na aute pokaziť. V takom prípade ale ako zákazník požadujem, aby bolo možné auto opraviť v rozumnej dobe, čo u Tesly aktuálne podľa všetkého neplatí.

    Tak verím, že s príchodom ešte masovejšieho modelu Tesla zapracuje aj na tomto aspekte.

    • Ahoj, mas pravdu s tým servisom.
      Nie je na slovensku zastúpenie Tesly a to je problém.
      Faktúry od Tesly sú na slovensku problém (musí sa to riešiť lebo Tesla s kľudom angličana vydáva neplatne faktúry, ktoré nie sú podla pravidiel EU). Rovnako pri nákupe príslušenstva nedá správnu faktúru, účtuje DPH tam, kde nemá účtovať, a v neposlednom rade aj ten serveis. V CZ bude mať problémy vydať správnu faktúru pre slovensku firmu (platca DPH). Takže len sama byrokracia.
      Ale je to neporovnateľne s Audi/VW servisnou sietov. Tam sú vyslovene nepriateľský, objednať sa je neprijemne, arogancia, a pri aute za 60tis. € sa mi zdalo, že ich otravujem a znevažujem ich servis keď sa tam chcem objednať na prehliadku a spraviť predpísané úkony.

      Všade sú kompromisy a je len o prioritách čo si zvolíš.
      Ja som si zvolil špičkovu techniku, aktualizacie OTA, vzdialený servis v Brne , kde budu nevedno aké čakacie doby.

      Pre mna je NO-GO europska „premiove“ trojka (BMW, AUDI, MERCEDES), po odovzdani auta sa prepnu do modu, „neotravuj si nikto“.

      • Lebo pristup premioveho Tesla servisu ze ti strcia do ruky diely a vymen si sam, lebo oni na mechaniku nemaju cas ked nestihaju elektronicke/softwarove vady riesit je fakt na urovni. 🙂 To radsej preglgnem aroganciu nemcov ak mi to spravia.

Pridajte komentár