Cenovo dostupnejšia Tesla „Model 2“ by sa mohla značne oneskoriť

8

Ak sú aktuálne neoficiálne správy ohľadom plánov spoločnosti Tesla pravdivé, veľmi očakávaný menší elektromobil Tesla „Model 2“ s avizovanou cenou „od 25 000 $“ by sa mohol podstatne oneskoriť. Elon Musk má mať pritom obavy z vývoja ekonomiky.

Už vieme, že Tesla aktuálne pracuje na kompaktnom elektromobile, ktorý sa zaradí pod modely 3 a Y. Ten sa zvykne označovať ako Tesla Model 2, aj keď Elon Musk tento názov vylúčil. Aj na základe prvej oficiálnej upútavky (viď titulný obrázok) sa pritom zdá, že by mohlo ísť o crossover. Čiže zjednodušene, o menší Model Y.

Takisto je takmer isté, že sa bude vyrábať v chystanej továrni „Gigafactory Mexico“. A to v rámci nového „inovatívneho“ výrobného procesu „Unboxed Process„, ktorý má priniesť nižšie výrobné náklady, a teda aj avizovanú cenu od 25 000 $ (cca 23 000 €) zrejme bez DPH.

Nová továreň s údajným 1 až 2-ročným sklzom

Aktuálne sa objavila správa, ktorá ak je pravdivá, tak by znamenala, že Tesla „Model 2“ sa značne oneskorí. Na základe doterajších informácií sa zdalo, že očakávaná novinka by sa mohla dostať do výroby začiatkom roka 2025. Agentúra Reuters však na základe správy od mexického denníka Reforma informuje, že spustenie výroby v Gigafactory Mexico sa má posunúť na rok 2026 alebo 2027.

gigafactory mexico

Zdroj ilustračného obrázku (render Gigafactory Mexico): Tesla

Zdrojom tejto informácie má byť nemenovaný čínsky dodávateľ, ktorému malo byť oznámené, aby sa so zabezpečením vlastných produkčných kapacít neponáhľal, keďže sa mali pôvodné plány ohľadom Gigafactory Mexico oneskoriť.

Musk sa má obávať ekonomického vývoja

Pozitívne nevyznieva ani ďalšia aktuálna správa súvisiaca so spoločnosťou Tesla. Stojí za ňou Bloomberg, pričom sa v nej uvádza, že Tesla aktuálne nebude investovať v Indonézii. V súvislosti s touto krajinou sa pritom doteraz objavilo viacero správ ohľadom výstavby továrne spoločnosti Tesla.

Bloomberg aktuálne citoval slová indonézskeho ministra Luhuta Panjaitana, ktorý sa minulý mesiac stretol s Elonom Muskom. Z nich vyplýva, že Tesla nateraz neplánuje investovať v Indonézii, pričom Musk mal uviesť, že je „znepokojený globálnym hospodárskym výhľadom a nadmernou ponukou v odvetví elektrických vozidiel“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla „Model 2“ za „25 000 $“ má byť vo finálnej fáze vývoja
Tesla má rokovať s Indiou o továrni na elektromobil za cca 22 000 €
Tesla naznačila batériu pre chystaný lacnejší elektromobil a avizuje van aj autobus
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Ako vidíme, ani vychýrená Tesla to nemá v realite všedných dní na ružiach ustlané, a musi bojovať o miesto na slnku! Aj geniálny Elon si robí starosti o budúcnosť našej globálnej ekonomiky a miesto Tesly v nej. A je to tak správne!

  2. Nic nove, par rokov meskania od velkohubych vizionarskych prehlaseni je Elonov zlaty standart. 🙂
    Aka nadmerna ponuka EV? Si myslel ze predaje Tesly budu geometricky rast vecne? Ze stale bude Tesla prakticky jediny vyrobca BEV a nik iny nebude vyrrabat a predavat, aby mu nebranil v rozlete? Ze donekonecna sa budu Tesly predavat same bez namahy vdaka neobmedzebemu zastupu fanusikom znacky?
    Ako chce predavat viac v ekonomicy horsich casoch ak nie masovou produkciu lacnejsieho cenovo dostupneho modelu?
    Radsej ho utne aby predval len drahe Tesly majetnejsim na ktorych vie mat dobru marzu a zisk do vrecka.
    A ze vraj misia Tesly zachranit planetu a priniest mobiitu masam. 🙂

    • Áno, myslím, že máš pravdu. Radšej to utne.
      Takto si značku zatiaľ nepotrebuje ochudobniť.
      Len v CYBERTRUCKU má minimálne 30 mld USD tržby(predobjednávky). To je celkom dosť…
      Segment drahých, malých, nepraktických, dizajnovo odpudivých elektromobilov patrí EU. Len či na tom prežijú.

  3. To sú správy typu „Jedna pani povedala…“. Elon ak bude chcieť, vyjadrí sa sám. Tieto správy – klebety len kazia biznis. Tlačová agentúra uverejnila správu, že Čína zakáže št. zamestnancom iphony a Apple hneď stratilo na trhovej hodnote 200 miliárd dolárov. Lebo nepodali plnohodnotnú informáciu, a totiž tú, že ten zákaz ovplyvní predaje iphonov v Číne len zanedbateľným spôsobom. To by už nebola taká senzačná správa a agentúram ide, žiaľ, už aj tým, ktoré boli kedysi seriózne, len o pritiahnutie pozornosti za akúkoľvek cenu. Podobné to bude aj teraz s týmito správami, Tesla stráca na burze, aj keď ide iba o uverejňovanie nepotvrdených domnienok. Tento mesiac sa má začať stavať Giga Mexico a na tom sa asi nič nemení. Indonézia nebola istá, možno bude skôr Giga India.

Pridajte komentár