Kompaktný „hatchback“ Tesla Model „2“ spoznáme vraj už tento rok

7

Z čínskych médií prichádzajú ďalšie neoficiálne správy ohľadom menšej a cenovo dostupnejšej Tesly, ktorej sa prisudzuje meno Tesla Model 2. Tie hovoria aj o tom, že Tesla značne urýchlila pôvodné plány ohľadom tohto vozidla. To už má údajne dokonca prechádzať certifikačným procesom.

Spoločnosť Tesla v dokumente k svojim hospodárskym výsledkom za Q4/2020 v rámci časti „výrobná kapacita vozidiel“ spomína aj „budúci produkt“ so statusom „vo vývoji“. Ten sa nachádza v tabuľke medzi modelmi Semi, Cybertruck a Roadster 2 s rovnakým statusom. Ide pritom o dlhšie avizované modely, ktoré sa už pomaly či rýchlejšie chystajú do výroby.

To môže teoreticky podporovať čoraz častejšie „fámy“ ohľadom podstatného urýchlenia plánov Tesly súvisiacich s avizovaným kompaktným modelom, ktorý sa zaradí pod Model 3. Ten má podľa minuloročných vyjadrení Elona Muska prísť na trh „zrejme“ až v roku 2023.

Šéf Tesly však čisto teoreticky mohol schválne povedať neskorší dátum, aby náhodou neovplyvnil dopyt po súčasných drahších modeloch značky, pretože určite mnoho zákazníkov by sa uspokojilo aj s menšou Teslou. Alebo mohlo dôjsť k zmene plánov na základe zmien na trhu, v rámci ktorého pribúdajú elektromobily nižších tried, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako Tesly.

Neoficiálne novinky/“fámy“

Ale prejdime už k súvisiacim aktuálnym neoficiálnymi správam, ktoré sa objavili v čínskych médiách. Tesla údajne už začala proces certifikácie nového automobilu, uvádza portál Sina, upozorňuje Cleantechnica. Ten začína posúdením vplyvu na životné prostredie, pričom to, že sa tak už deje, má ukazovať uniknutý dokument.

Čínsky portál ďalej píše, že s testovaním novinky, ktorá sa neoficiálne označuje ako Tesla Model 2, by sa mohlo začať v druhej polovici tohto roka. Tiež spomína, že tento rok sa má dostať dokonca aj do predaja, a to na jeho konci. Toto by sme však brali s veľkou rezervou. Ďalšie správy hovoria o tom, že nová Tesla má byť predstavená na septembrovom autosalóne v Kantone.

Spomína sa tiež, že pôjde o kompaktný hatchback, čo by bolo menšie prekvapenie. Aj keď to bude globálny model, „Model 2“ navrhuje čínske dizajnérske centrum Tesly, pričom sa majú zohľadniť potreby tamojšieho trhu. Karoséria typu hatchback pritom v Číne nepatrí medzi najobľúbenejšie a navyše tento či „podobný“ typ elektromobilu má podľa Muska navrhnúť vývojové centrum Tesly v Nemecku, kde sa bude aj vyrábať.

Ďalšie informácie alebo skôr špekulácie sa točia okolo možného dojazdu „Tesly Model 2“. Ten má byť údajne medzi 350 až 450 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC. A cena má vraj začínať na 160 000 CNY, čo je v prepočte niečo málo cez 20 000 €, čomu sa ťažko verí, a to nielen kontexte Muskom avizovanej ceny 25 000 $ bez DPH. Iba ak by boli do spomínanej ceny zahrnuté miestne dotácie, tie by však nemali byť moc vysoké.

Na záver pre istotu pripomíname, že ide o neoficiálne informácie, ktoré Tesla doteraz nepotvrdila, aj keď nevyvrátila, každopádne ich treba brať s rezervou. Na druhej strane by sme sa nečudovali, keby mala Tesla snahu o urýchlenie príchodu menšieho a cenovo dostupnejšieho elektromobilu. Veď konkurencia, ako aj predaje v nižších segmentoch značne rastú.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly hovoril o novom elektromobile navrhnutom pre Európu
Tesla „rozbieha“ v Číne dizajnérske štúdio. Navrhne lacnejší model
Tesla Semi sa chystá do výroby. Prešla redizajnom a ponúkne vyšší dojazd

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Klasika od Tesly. Žiadna konkrétna informácia, len samé náznaky. Tak, domyslite si čo chcete, je to na vás.
    Na tie konkrétne, presné, jasné, exaktné informácie si budeme musieť asi ešte chvíľu počkať.
    Ale ako už býva zvykom, to „prekvapko“ bude veľmi príjemné.
    Proste – klasika od Tesly. Alebo?

  2. Keď sa zas na to pozrieme z pozitívneho hľadiska pre tých, ktorí si chcú kúpiť dostupný elektromobil, sú to štípance do lenivých zadkov veľkých klasických automobiliek. Jeho marketing zadarmo prospieva nielen Tesle. Skvelý vedľajší efekt je vytváranie silného dopytu na novom trhu BEV a eliminovanie ignorancie fosílií ako napríklad Toyota, Fiat, BMW, GM, Ford a podobne.
    Predstavte si že ste supermanažér v sklenenom hrade, popierate a brzdíte BEV ako to len ide. A zrazu na Vás kričí dav hurááá BEV!

    • Mas pravdu, co najviac znevyhodnit spalovaky emisiami, pokutami, zakazmi a elektrike dat dotacie je urcite ta spravna cesta, bez toho by po nich ani pes nestekol, a vramci sutaze je to velmi neferove riesenie. A skonci to tak, ze ak sa raz zrusia spalovaky, tak staty pridu o miliardy z dani a tie sa presunu na elektriku, takze budes presne na tom istom ako teraz, ak nie horsom, akurat budes vkastnit auto s ktorym nemozes ist hocikedy , hocikam a kadekolvek. Vyborne riesenie…

      • A to ako s akým autom nemôžeš ísť hocikedy, hocikam a kadekoľvek?
        A to ty si minister financií, že prídeš o miliardy?
        Upresni trochu tvoj problém, moc ti nerozumiem…

  3. TESLA by mala mať v ponuke aj lacnejšie ľudovejšie, a nemusia byť práve menšie, BEV. Masový prechod na BEV by však nemal byť príliš rýchly. Prinieslo by to viac starostí ako výhod a radostí. Fabriky začnú čoskoro chrliť státisíce BEV, ale siete a ich kapacity budú pribúdať zjavne pomalšie! Môžu nastať dlhé fronty u nabíjačiek. Spaľováky EURO 5 a 6 môžu pritom ešte nejaký čas celkom dobre poslúžiť, kým sa všetko „utrasie“!

    • Myslím, že ste podľahli zápornej propagande o nedostatku elektrickej energie, nedostatku nabíjacích staníc a tak podobne. Ale:
      – mnohí nabíjajú v noci doma v garáži za „lacný groš“
      – verejné a aj firemné „nabíjačky“ rastú ako huby po daždi
      – fotovoltaika (fotovoltika) sa tiež rozrastá na strechách ako huby po daždi.
      Mám pravdu, alebo…?

      • Nie som až taký optimista s tým pribúdaním nabíjacích možností! Najbližšie 2 – 3 roky ukážu, či bude dosť nabíjačiek, keď príde v EU milión a viac nových BEV ročne na trh. Ale rád po čase priznám, že som nemal pravdu, že všetky BEV majú dosť a pomerne lacnej elektriny! Ja nechcem byť škodoradostný!

Pridajte komentár