Aktuálne sa objavil ďalší úryvok z chystanej biografie o Elonovi Muskovi, ktorý poskytuje veľmi zaujímavé informácie ohľadom vyvíjaného menšieho a cenovo dostupnejšieho elektromobilu Tesla „Model 2“ s cenou „25 000 $“. A to aj ohľadom jeho vzhľadu a výroby. Manažéri Tesly pritom museli s Muskom bojovať, aby sa tento model stal skutočnosťou. Musk chcel totiž len „Robotaxi“.
Už o 3 dni vyjde nová biografia o Elonovi Muskovi a jednou z predochutnávok je aktuálne zverejnený úryvok, ktorého zdrojom je portál Axios. A ten sa týka aj veľmi očakávaného kompaktného elektromobilu od Tesly, ktorý má začínať na cene 25 000 $ (cca 23 300 €) zrejme bez DPH a ktorý sa zvykne v rámci informačných účelov označovať ako Tesla Model 2, aj keď Musk tento názov vylúčil.
Elon Musk už dávnejšie povedal, že Tesla musí začať vyrábať lacnejšie elektromobily, aby bola možná masová transformácia smerom k elektromobile. Uviedol pritom, že jedným z ďalších elektromobilov značky bude „kompaktný model za 25 000 $“.
Musk trval na aute bez volantu a pedálov
Podľa úryvku z knihy o Muskovi to ešte minulý rok vyzeralo tak, že chystaný menší a lacnejší elektromobil bude navrhnutý primárne s ohľadom na robotaxi, čo je zjednodušene niečo ako mobilitná služba na spôsob Uberu, ale bez vodiča. Musk pritom naliehal, aby vozidlo prišlo na trh bez volantu a pedálov.
S tým však nesúhlasili mnohí vysoko postavení predstavitelia spoločnosti, vrátane hlavy automobilového inžinierstva Larsa Moravyho a šefdizajnéra Franza von Holzhausena. Počítali totiž s možnosťou, že systém autonómneho riadenia FSD nemusí byť pripravený a schválený regulačnými úradmi, kým príde auto na trh. Von Holzhausen sa pritom snažil presvedčiť Muska tým, že vozidlo vybavia jednoducho odstrániteľnými pedálmi a volantom.
Musk však trval na svojom a tvrdil, že keď budú mať cenovo dostupný „Robotaxi elektromobil„, nebude treba žiadny konvenčný elektrický kompakt. Napriek tomu von Holzhausen udržiaval bežný elektromobil s volantom a pedálmi nažive v rámci „tieňového projektu“.
Vďaka čomu bola Tesla „Model 2“ zachránená?
Moravy a von Holzhausen pravidelne Muska presviedčali, aby neriskoval výhradným „Robotaxi modelom“. A v septembri minulého roku prišli s ďalšími argumentmi a návrhmi. Najskôr svojmu šéfovi odprezentovali údaje, podľa ktorých Tesla potrebuje konvenčné „lacné malé auto“, aby dokázala plniť ciele ohľadom každoročného 50-% rastu.
A potom poukázali na to, že rovnaká platforma/architektúra a rovnaké montážne linky by sa dali použiť na „Model 2“ aj „model Robotaxi“. A aj keď Musk tvrdil, že konvenčný elektromobil za „25 000 $“ nie je vzrušujúci produkt, pričom chcel rovno „vysokotransformačný“ robotaxi model, v nasledujúcich mesiacoch sa mu začal tento návrh pozdávať. A definitívne ho zrejme zlomili koncepčné návrhy „Modelu 2“ aj „Robotaxi“, ktoré „pôsobili futuristickým dojmom ako Cybertruck„. To však samozrejme neznamená, že tieto vozidlá budú mať rovnaký či veľmi podobný „extra“ hranatý dizajn ako chystaný pickup, o čom by mohol svedčiť aj prvý oficiálny teaser na „Model 2“.

Zdroj obrázku: Tesla/Youtube
Výroba Modelu 2 najskôr v USA
Ďalšie zaujímavé informácie z úryvku sa týkajú výroby elektromobilov Tesla „Model 2“ a „Robotaxi“. Na základe doteraz známych informácií sa zdalo, že „Model 2“ sa začne vyrábať v chystanej továrni Gigafactory Mexico, kde mal byť po prvýkrát použitý nový „inovatívny“ výrobný proces „Unboxed Process„. V úryvku sa však uvádza, že Elon Musk sa v máji tohto roku rozhodol, že výroba elektromobilov novej generácie, vrátane „Robotaxi“ začne v americkom Austine, zrejme v rámci Giga Texas.
A to z dôvodu, že Musk požaduje, aby konštruktéri pracovali priamo pri montážnej linke kvôli získavaniu okamžitej spätnej väzby umožňujúcej promptne a dynamicky navrhovať inovácie, ktoré zlepšujú vozidlo a zjednodušujú jeho výrobu. Uvedomil si pritom, že bude mať problém presvedčiť špičkových inžinierov, aby sa presťahovali do Mexika.
A toto by mohla byť odpoveď na otázku vyplývajúcu z nedávnej neoficiálnej správy, prečo Tesla údajne odložila spustenie výroby v Gigafactory Mexico na rok 2026 až 2027.
Nuž, uvidíme. Informácie z tohto úryvku totiž zrejme nemožno považovať za „oficiálne“, a teda „stopercentne“ pravdivé, aktuálne a nemenné.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má rokovať s Indiou o továrni na elektromobil za cca 22 000 €
V čom tkvie nová „revolučná“ výrobná inovácia Tesly, ktorá prinesie lacnejšie elektromobily?
Ďalšie „špio-foto“ muly „Modelu 2“? A ďalší model od Tesly má byť takmer plne autonómny a za polovicu
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Bez ohľadu na to, čo sa deje v Tesle, menšie a malé BEV sú a budú na trhu žiadané. Ak s nimi nepríde Tesla, trh zaplnia ostatní výrobcovia, a to hlavne z Číny, aj keď dnes ešte „váhajú“.
Všetko záleží na Ľuďoch, keď si to uvedomia. Inak to bude mať pod kontrolou „Neviditeľná ruka trhu“.
Západný svet si to bohužiaľ neuvedomuje, preto tu máme namiesto generácie matiek generáciu pornoherečiek.
Alebo autá bez pedálov. V tom prípade si radšej kúpim koňa. Tiež nemá pedále, ale dokáže sa sám uživiť. A keď ho neotipujem, nemusí ani k zverolekárovi či pred komisiu. Zapeklitá situácia.
niekto chcel byt nasilu vtipny… no, ani tentokrat to nevyslo… snad nabuduce 😉
Máš pravdu, vôbec, ale že vôbec to nie je vtipné.
Máš pravdu, ale tá situáciu nevyrieši, lebo „Všetko záleží na ľuďoch“, a tí sú akí sú! …..
Keď ich presvedčíš klamstvom o pravdivosti klamstva, potom aký výsledok čakáš?
Systém založený na Lži a Nenávisti nevyhnutne speje k zániku – a je jedno, aké technológie má k dispozícii. Či beží na petrol alebo elektriku je taktiež irelevantné.
Chybu je potrebné hľadať niekde inde. Inak budú Elektromobily v mysliach ľudí stelesnovať zlo a nie zlom.
Pozri „projekt“ Biomasakr – porovnanie repkodízel/solárpanely.
Európske národy majú šancu, ak samozrejme nepôjdeme schému 20-teho storočia v 21-vom storočí. Zatiaľ ideme, najbližšia zastávka: krach burzy…
11. september je deň vhodný na katastrofy a pohromy! Včera sa nič nestalo! Tak možno o rok, veď uvidíme! Ale sú medzi nami takí, čo prežijú všetko, tak sa moc neteš! 🙂