Tesla naznačila batériu pre chystaný lacnejší elektromobil a avizuje van aj autobus

6

Spoločnosť Tesla aktuálne zverejnila dokument Master Plan Part 3, v ktorom ukazuje svoj pohľad na to, ako prejsť od fosílnych palív k trvalo udržateľnej energii. V dokumente nájdeme aj zmienku o modeloch, ktoré Tesla zrejme chystá – kompaktný elektromobil, van/dodávku a autobus. Naznačuje pritom, aké batérie by mohli používať.

Tesla prezentovala svoj Master Plan Part 3, čo je strategický plán spoločnosti, na nedávnom podujatí Investor Day. Avšak nie úplne koncepčne. A aktuálne ohľadom neho zverejnila 41-stranový dokument, ktorý odkryl ďalšie  skutočnosti.

Tesla „Model 2“ s 53-kWh batériou?

V rámci nového plánu spoločnosti na prvý pohľad asi najviac zaujme tabuľka z časti „Batérie pre transformáciu“, kde Tesla ukazuje svoj pohľad na to, čo bude potrebné k plnej elektrifikácii kľúčových segmentov cestných vozidiel, kde radí kompaktné osobné vozidlá, stredne veľké osobné vozidlá, komerčné/osobné dodávky/vany, veľké sedany, SUV a pickupy, autobusy, ťažké nákladné vozidlá jazdiace na krátke vzdialenosti a ťažké nákladné vozidlá jazdiace na dlhé vzdialenosti.

Údaje z tabuľky pritom naznačujú, aké elektromobily chystá Tesla do budúcnosti. Tesla už potvrdila, že pracuje na kompaktnom elektromobile médiami nazývanom „Model 2„. V tabuľke pri vozidle tohto typu uvádza lacnejšiu batériovú technológiu s nižšou energetickou hustotou LFP a kapacitu 53 kWh. A to by mohla byť teoreticky jedna z možností, ktorú ponúkne jej chystaný menší a cenovo dostupnejší model. Alebo napr. predpokladaný priemer kapacity na 1 vozidlo.

tesla bateriova transformacia

Zdroj: Tesla

Dočkáme sa vanu a autobusu?

Z tabuľky tiež môže teoreticky vyplývať, že Tesla tiež chystá van/dodávku na prepravu tovaru a osôb (mohlo by ísť o komerčnú a osobnú verziu toho istého modelu), ktorá bude využívať 100-kWh batériu s vysokým obsahom niklu (typ batérie s vysokou energetickou hustotou).

A ďalším vozidlom, ktoré by Tesla mohla vyrábať, je elektrobus. V prípade tohto druhu vozidla spomína batériu s chémiou LFP a kapacitou 300 kWh. Zaujímavé tiež je, že v prípade segmentu veľkých sedanov, SUV a pickupov, kde ako svoje vlastné ekvivalenty uvádza modely S, X a Cybertruck, spomína batérie s vysokým obsahom niklu a kapacitou 100 kWh.

To, že takéto batérie majú modely S a X vieme už dávno. V prípade batérií Cybertrucku však doteraz Tesla toho moc neuviedla. Takže čisto teoreticky tento údaj môže napr. naznačovať, že jedna z verzií Cybertrucku bude vybavená 100-kWh batériou. Ale určite nie variant s avizovaným dojazdom 800 km (EPA).

A zaujímavé sú aj segmenty tabuľky ohľadom ťažkých nákladných vozidiel, ktoré by mohli naznačovať, že základná verzia ťahača Tesla Semi bude používať LFP batérie s kapacitou 500 kWh a „Long Range“ verzia batérie s vysokým obsahom niklu a kapacitou 800 kWh.

Tesla ohľadom avizovaných či naznačených modelov toho doteraz moc neprezradila, a tak sme radi aj za spomínané údaje. Tie sa však samozrejme nemusia vzťahovať k jej konkrétnym modelom. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla údajne chystá výrobu „malého lacného Modelu Y“, a to v počte 4 milióny ročne
Elon Musk avizuje vysoko konfigurovateľný van značky Tesla so solárnym systémom
Tesla Investor Day bol aj o novej platforme pre nové elektromobily a mnohom inom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

Pridajte komentár