Tesla hovorila aj tom, kedy máme očakávať menší elektromobil „za 25 000 $“ a nové štrukturálne batérie

7

Problémy s dodávateľským reťazcom v automobilovom priemysle a meškanie elektromobilov Tesla Cybertruck Semi a Roadster 2 aj vplyvom nedostatku batérií vyvoláva otázku, kedy sa dočkáme ďalšieho avizovaného modelu značky, ktorým je kompaktný model s „cenou od 25 000 $“, ako aj nových štrukturálnych batérií s novými článkami formátu 4680. No a to sa nedávno snažila zodpovedať spoločnosť Tesla.

Konferenčný hovor v rámci zverejnenia hospodárskych výsledkov spoločnosti Tesla za Q3/2021 priniesol aj otázky, či je spustenie výroby menšieho elektromobilu značky Tesla, ktorý sa zaradí pod modely 3 a Y a ktorý ma začínať na cene 25 000 $ (bez DPH), stále plánované na rok 2023 a aké sú najväčšie prekážky na ceste k uvedeniu tohto modelu na trh.

Viceprezident Tesly Lars Moravy, ktorý má na starosti oblasť automobilového inžinierstva, potvrdil, že Tesla má aj naďalej v pláne výrobu tohto vozidla neoficiálne označovaného aj ako Tesla Model 2 (Elon Musk tento názov dementoval) odštartovať v roku 2023. Pomôcť by im pritom mala ich stratégia zvyšovania produkcie.

Ako sa dalo čakať, Moravy dodal, že časový rámec kompaktného elektromobilu „Model 2“ je závislý od zvyšovania produkčných kapacít dodávateľov batériových článkov, produkcie vlastných článkov, dokončenia plánov v rámci súčasných aj chystaných modelov a vývoja v dodávateľskom reťazci.

Čo nové batérie?

Ohľadom svojich nových štrukturálnych batérií s článkami 4680 Tesla vo svojej nedávnej kvartálnej správe uviedla, že vyrába stále väčší počet batériových packov na testovacie účely, pričom výsledky testov majú „zodpovedať aktuálnym očakávaniam“. V rozostavanej továrni Giga Texas pritom produkuje predné a zadné odliatky karosérie, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou štrukturálnej architektúry batériového packu.

No v rámci konferenčného hovoru s investormi Tesla nedávno uviedla, že prvých elektromobilov vybavených novými batériami sa dočkáme začiatkom budúceho roka.  Z hľadiska úrovne batériového packu bez zahrnutia úrovne batériových článkov 4680 sú podľa senior viceprezidenta Tesly Drewa Baglina štrukturálne a crash testy, ako aj testy dojazdu a spoľahlivosti na dobre ceste k dokončeniu v tomto štvrťroku.

Toto testovanie má doteraz prebiehať dobre a výrobná linka vo Fremonte má byť na dobrej ceste k tomu, aby podporila príchod nových batérií. Čo sa týka nových batériových článkov formátu 4680, Tesla má byť spokojná s konštrukčnou vyspelosťou a výrobnou pripravenosťou, ktorá zodpovedá spomínanému časovému harmonogramu batériového packu.

Časové rámce tak naznačujú, že prvým elektromobilom s novými batériami bude Model Y vyrábaný v Giga Berlin a Giga Texas. Týkať by sa to pritom malo len Long Range a Performance verzií, keďže „Standard Range“ verzie modelov 3 a Y sa budú na globálnej úrovni vyrábať už iba s batériovými článkami s chémiou LFP, ktoré Tesla kupuje od dodávateľov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prinesie nová batéria Tesly „4680“ aj vyššiu rýchlosť nabíjania?
Tesla za 25 000 $ bez volantu a pedálov? Nielen to malo zaznieť na internom stretnutí Tesly
Tesla: Výroba „miliónových“ batérií inšpirovaná „potravinárstvom“ (?) a kľúčový batériový vedec

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Inak dnes v Číne predstavená ID3 stojí 21 530€. VW si dosť verí, nakoľko za rovnaké peniaze sa predáva napríklad podstatne väčšia (SUV) Mazda CX30 EV s 61 kWh batériou. Cena ID3 však pôjde ešte dole, pretože toto je stredná 58kWh batéria a očakáva sa aj lacnejšia verzia s LFP. Cena je len tesne nad najlacnejším modelom VW Golf. S LFP batériami je už dnes prakticky dosiahnutá parita s ICE aj pre koncového zákazníka. Avšak iba vo vyspelej Číne….

  2. Tak trochu sa snažím „vcítiť“ do myslenie Tesly. Z ekonomického hľadiska.
    Načo by, preboha večného, tlačila na produkciu elektromobilov Tesla Cybertruck, Semi a Roadster 2 ?
    (A to isté platí aj pre Teslu Model 2)
    Veď nestíhajú pokryť dopyt po Tesle Model 3 a Tesle Model Y, ktoré sú mimoriadne obľúbené a mimochodom mimoriadne ziskové…

    • Preco by mali zaspat na vavrinoch? Ved kym zacnu tie dalsie modely naozaj dodavat bude trh s 3/Y uz vcelku nasyteny. Vieme ze Tesle trva realizacia Elonovych slubov roky. 🙂

    • pretože Muskovi nejde primárne o hromadenie kapitálu ale o celoplošnú zmenu, to je cielom Tesly už od začiatku.

      Master Plan – Create a low volume car, which would necessarily be expensive
      Use that money to develop a medium volume car at a lower price
      Use that money to create an affordable, high volume car

    • Tam aj bude smerovať. Keďže o 25kTesle už pridlho diskutuje, ak nastane lacnejsie EV Tesla už tonmusi byt v nizsej cenovej hladine. Pretože už napríklad VW.

      • Prepac freeenergy, skusis nam menej inteligentnym prelozit ten tvoj prispevok.
        Ja som ho fakt nepochopil.

        A k VW: ak neprestanu provokovat tymi premrstenymi cenami v eu, tak ich caka velmi rychly koniec. A v takom pripade im ho aj naozaj odporucam! Mozno by tak tesla aspon mohla ziskat lacnejsie fabriky a ludi.

Pridajte komentár