Opätovné prepojenie Tesly a Mercedesu je možné, hovorí šéf Daimleru

0

Koncern Daimler, pod ktorý patrí automobilka Mercedes-Benz, bol podľa Elona Muska v roku 2009 záchrancom Tesly. Dnes však už nemajú tieto spoločnosti medzi sebou žiadne väzby. Šéf Daimleru však nevylučuje opätovnú spoluprácu.

Spoločné prvky vozidiel

Mnohí si iste všimli spoločné prvky vozidiel značky Tesla a Mercedes-Benz. Napríklad volič jazdných režimov či  ovládač tempomatu a okien. Staršie modely pritom používali aj vzduchové pruženie, prevodové ústrojenstvo a dažďové senzory od nemeckého výrobcu.

Daimler vlastnil 9 % Tesly

Spoločné prvky vozidiel ne sú samozrejme žiadnou „náhodou“. Veď počas svetovej hospodárskej krízy v roku 2009 kúpil koncern Daimler cca 9 % akcií Tesly za 50 miliónov $. Elon Musk v tejto súvislosti povedal, že tým ochránil vtedajší startup pred možným krachom.

Z tejto spolupráce však ťažil aj Daimler. Veď Tesla pomáhala nemeckému koncernu s výrobou prvých elektrických modelov. Okrem iného, dodávala elektrické pohonné jednotky do modelov Smart a Mercedes-Benz B 250e.

Predaj s 1 600 % ziskom

V roku 2014 však ukončil Daimler zmluvu týkajúcu sa dodávok motorov a následne predal akcie spoločnosti. A to za 780 miliónov $, čo prestavovalo takmer 1600-percentné zhodnotenie investície. Ale dnes by to bolo ešte podstatne viac. Neľutuje toto rozhodnutie šéf Daimleru, Dieter Zetsche?

Aj túto otázku mu položil poľský denník Rzeczpospolita, pričom Zetsche povedal: „Zbavili sme sa týchto akcií, pričom ani na chvíľu som to neľutoval. To však nevylučuje našu spoluprácu v budúcnosti“. Či tým chcel Zetche naznačiť niečo konkrétne, v tejto chvíli nevieme.

Vieme však to, že Meredes-Benz a celkovo Daimler má v oblasti elektromobility ambiciózne plány. A spoločnosť Tesla je považovaná za technologického lídra v tejto oblasti. Na druhej strane, jedná sa o budúcich veľkých rivalov.

Spoločná nabíjacia sieť?

A tak sa prikláňame k názoru portálu Electrek, ktorý uvažuje o možnej spolupráci na úrovni nabíjacej infraštruktúry. Veď Elon Musk v máji vyhlásil, že Tesla nemá problém s tým, že by iné spoločnosti využívali jej sieť nabíjacích staníc Supercharger.

Daimler pritom bude potrebovať pre svoje nabíjateľné vozidlá rozsiahlu nabíjaciu infraštruktúru. Aj napriek tomu, že v rámci konzorcia Ionity, buduje pomerne veľkú sieť vysokovýkonných nabíjacích staníc. Tá sa však týka iba Európy. „Zachráni“ tak Tesla na oplátku Daimler…?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes chystá ďalších 9 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?
Daimler predstavil konkurenta pre elektrický ťahač Tesla Semi
Aplikácia od Mercedesu zistí, či je pre vás vhodný elektromobil a hybrid (aj v SR)

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: Teslarati

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár