Nabíjacie stanice Tesla Megacharger majú mať údajne oveľa vyšší výkon, ako sa očakávalo

2

Začínajú sa objavovať správy ohľadom výstavby prvých nabíjacích staníc Tesla Megacharger, ako aj príchodu prvých „komerčných“ vozidiel Tesla Semi. No a aktuálne neoficiálne informácie naznačujú, aký majú mať Megachargery výkon a kedy prví zákazníci obdržia svoje prvé elektrické ťahače značky Tesla.

Ako už vieme, príchod elektrického ťahača Tesla Semi na trh sa poriadne oneskoril. Pôvodne mal ísť do výroby ešte v roku 2019, avšak zrejme najmä kvôli nedostatku batériových článkov a neskôr aj čipovej kríze, sa tento termín viackrát posunul.

Elon Musk v novembri minulého roka uviedol, že Tesla je v prípade nových modelov limitovaná dodávkami čipov a batériových článkov. A dodal, že nie je možné hromadne vyrábať ďalšie modely, kým sa nevyriešia oba spomínané problémy. Takže zrejme stále platí, že hromadná výroba Tesly Semi by mala byť spustená až v roku 2023.

Zdá sa však, že prvé „komerčné“ elektrické ťahače Tesla Semi by sa mohli dostať na cesty podstatne skôr. Predstavitelia spoločnosti PepsiCo, ktorá si pred vyše 4 rokmi objednala 100 kusov, už viackrát avizovali podstatne skoršie dodávky pre ich vlastné potreby. V novembri 2021 pritom šéf PepsiCo, Ramon Laguarta, povedal, že dodávky pre jeho spoločnosť začnú v poslednom kvartáli minulého roka.

V rovnakom čase sa objavila aj prvá správa ohľadom budovania prvej nabíjacej stanice Tesla Megacharger určenej špeciálne pre ťahač Semi. A to v rámci závodu Tesla Giga Nevada, predtým známeho ako Gigafactory 1.

Ďalší Megacharger

No a aktuálne portál Drive Tesla Canada informuje (a aj zdieľa viacero súvisiacich fotografií), že ďalšia nabíjacia stanica Tesla Megacharger sa inštaluje pri závode spoločnosti Frito-Lay, ktorá patrí pod PepsiCo. Podľa zdroja kanadského portálu má Megacharger poskytnúť výkon až 1,5 MW (1 500 kW), čo je podstatne viac ako sa očakáva vo všeobecnosti (1 MW – 1 000 kW) aj na základe prvotných vyjadrení Tesly. Objavil sa však napr. tiež odhad 1,6 MW. Na to, aby sa naplnili sľuby o nabití ťažkého plne naloženého „kamiónu“ s avizovaným dojazdom cez 800 km (EPA) na 80 % za 30 min, bude každopádne potrebný obrovský výkon.

V rámci nabíjacej stanice pri závode Frito-Lay bolo pritom nainštalované aj najväčšie batériové úložisko od spoločnosti Tesla – Megapack s kapacitou 3 MWh a výkonom 1,5 MW. To nemôže byť prekvapením, keďže takáto nabíjacia stanica má vysoké nároky na el. sieť. Megapack je tak určite vítaným pomocníkom, ktorý vie akumulovať energiu či už zo siete, príp. solárnych systémov a v prípade potreby, napr. počas špičky vypomôcť. A na miestach, kde nie je dostatočná kapacita el. siete, bude zrejme nevyhnutnosťou.

15 Tesiel Semi pre PepsiCo

No a pripájame aj ďalšiu informáciu od zdroja portálu Tesla Drive Canada, a to, že spoločnosť PepsiCo obdrží svojich prvých 15 kusov ťahača Tesla Semi do konca tohto mesiaca. Pre istotu zdôrazňujeme, že rovnako ako v prípade výkonu Megachargera ide o neoficiálnu informáciu, ktorú treba brať zatiaľ s rezervou. Nemusí ísť pritom nevyhnutne o „sériové“ vozidlá, ale napr. „predprodukčné“, ktoré bude PepsiCo „testovať“ v reálnych podmienkach. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá zmienka Tesly o kapacite batérie jej elektrického ťahača Semi
Tesla bojuje o presadenie „mega“-výkonného nabíjacieho štandardu
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Táto správa ako aj mnohé ďalšie majú obrovský význam v tom, že kruto potláčajú argumenty proti elektromobilom. Napr.: „strašne dlho sa to nabíja“, „má to nízky dojazd“, „je veľmi málo nabíjacích staníc“ atď.
    Ešte pred pár rokmi bol nabíjací výkon 50 kW super. Dnes 50 kW? Hahaha! Dojazd 500 km bol považovaný za relatívne dostatočný. Dnes je atakovaná hranica dojazdu 1000 km. Aj „nabíjačky“ rastú ako huby po daždi.
    Samozrejme sa to netýka tých malých „nákupných tašiek na kolesách“, ktoré si vystačia s pár km po meste. Ale to je už zase iná kapitola…

Pridajte komentár