Mohla by technológia Maxwell priniesť Tesle extrémne rýchle nabíjanie?

1

Ako vieme, Tesla tento rok kúpila spoločnosť Maxwell, pričom doteraz jasne nekonkretizovala dôvod. Logicky sa tak začali objavovať rôzne špekulácie. A jednou z nich je aj to, že Tesla by mohla použiť technológiu Maxwell k zabezpečeniu nabíjania elektromobilov, ktoré by bolo rýchlejšie ako tankovanie.

„V rámci Dňa Batérií sa chystáme komplexne prehodnotiť batérie na úrovni chémie článkov, modulov, celého balenia, architektúry a výrobného plánu, ktorý bude smerovať k produkcii 1 TWh batériových článkov ročne,“ povedal nedávno Elon Musk.

Tento špeciálny „batériový deň“ sa má podľa neho uskutočniť vo februári alebo marci, takže na informácie ohľadom nových batérií si budeme musieť počkať ešte niekoľko mesiacov. Do tej doby môžeme dať priestor „špekuláciám“.

„Sexi“ teória

S jednou z nich prichádza Daryl Elliott z portálu Cleantechnica. A tá je určite „sexi“. Veď hovorí o využití technológie superkondenzátorov, ktorú vyvinula spoločnosť Maxwell na extrémne rýchle získanie energie pre nabitie batérie. Kľúčové má byť pritom to, že superkondenzátory sa nabíjajú extrémne rýchlo, pričom sa môžu vybíjať rýchlo alebo pomaly.

Ako by to teda malo fungovať?

Elektromobily Tesla by boli vybavené superkondenzátormi aj bežnými batériami. Na utra-rýchlych nabíjacích staniciach Tesla Supercharger V3 (250 kW) by sa pritom nabíjali „ultra-rýchlo“ nabíjateľné superkondenzátory. A to 5 či menej minút. Superkondenzátory by potom poháňali vozidlo povedzme 15 min, pričom by zároveň počas jazdy nabíjali bežnú li-ion batériu.

Po uplynutí tejto doby by už jazdil elektromobil Tesla vďaka li-ion batérii, pričom kondenzátor by ju aj naďalej  „dobíjal“. V prípade potreby extra výkonu, by pritom mohol poskytovať elektromotoru energiu tento či iný superkondenzátor, keďže ten sa dokáže vybíjať rýchlejšie ako bežná batéria.

Má to však zrejme „háčik“

Znie to až moc dobre, aby to bola pravda, čo poviete? Navyše aj trošku nelogicky. Spomínaným háčikom môže byť minimálne kapacita superkondenzátorov, pretože tie by mali mať vo všeobecnosti veľmi malú kapacitu a energetickú hustotu (v porovnaní s li-ion batériami). A ak by sa to zmenilo, nebolo by zrejme potrebné používať bežné li-ion batérie. A dôležitá je aj otázka ohľadom ceny…

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Superkondenzátory by mohli byť v tomto prípade teoreticky použité skôr ako akýsi buffer či „RAM-ka“, ktorá by mohla poslúžiť aj ako ochrana batérie počas krátkodobého extra výkonného nabíjania. Alebo v rámci účinnejšej rekuperácie energie.

Ale kto vie, možno Tesla skutočne objavila v technológii Maxwell „svätý grál“ pre oblasť uskladňovania energie. 🙂

Zdroj: Cleantechnica, titulná fotografia: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla získala technológiu, ktorá môže predĺžiť dojazd jej áut až 2-násobne
Detailné porovnanie rýchlosti nabíjania Modelu 3 na 4 verziách nabíjačiek Tesla
Prenosnú rýchlonabíjačku SparkCharge bude možné objednať ako pizzu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár