Tesla získala technológiu, ktorá môže predĺžiť dojazd jej áut až 2-násobne

1

Tesla potvrdila akvizíciu spoločnosti Maxwell. Tá pritom disponuje technológiami, ktoré by mohli značne navýšiť dojazd elektromobilov.

Začiatkom roka sme informovali, že Tesla chystá kúpu spoločnosti Maxwell, ktorá sa špecializuje na energetické produkty. Kalifornský výrobca aktuálne oznámil, že spomínanú akvizíciu dokončuje. V rámci nej prevedie akcie v celkovej hodnote vyše 235 mil. $. Čo za to získa?

Superkondenzátory a „suché“ elektródy

Spoločnosť Maxwell uvádza, že je globálnym lídrom vo vývoji a výrobe inovatívnych nákladovo efektívnych riešení a produktov pre dodávky energie. Vyvinula a patentovala technológiu tzv. suchých elektród, ktorú používala pri výrobe svojich vlastných superkondenzátorov, a to v snahe priniesť prelomovú technológiu pre výrobu batérií.

Technológia superkondenzátorov sa pritom považovala za technológiu, ktorá by mohla nahradiť klasické chemické batérie. Jej výhodou je, že energia sa ukladá elektrostaticky. To umožňuje rýchle nabíjanie a vybíjanie, pretože nevyžaduje žiadne chemické reakcie. Prežiť má pritom podstatne viac nabíjacích cyklov ako bežná batéria. Doteraz sa však táto technológia v rámci batérií elektromobilov neujala.

Možná 2-násobná energetická hustota batérií

Electrek uvádza, že hlavným dôvodom akvizície by mala byť technológia suchých elektród. Tá má totiž zabezpečiť energetickú hustotu batériových článkov na úrovni 300 Wh/kg, pričom Maxwell vidí potenciál pre dosiahnutie hodnoty 500 Wh/kg.

Pre porovnanie, batériové články 2170, ktoré sa používajú v batériách elektromobilov Tesla Model 3, by mali mať energetickú hustotu okolo 250 Wh/kg. V prípade využitia maximálneho potenciálu suchých elektród by technológia mohla teoreticky priniesť 2-násobné predlženie dojazdu elektromobilov značky Tesla.

A to teoreticky v rámci (fyzicky) rovnako veľkej batérie, pričom implementácia technológie do existujúcej výroby Li-ion batériových článkov by nemala mať výraznejší vplyv na produkčné náklady. Technológia suchých elektród pritom zabezpečuje aj dobrú životnosť batérií.

Veď podľa Electrek si batériové články dokážu zachovať kapacitu takmer 90 % po 1 500 nabíjacích cykloch. A to pri vyšších hodnotách vybíjania.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Romeo Power Technology

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vyvinula batériu s lepším výkonom, životnosťou a cenou
Vývojár batérií Tesla je nadšený z novej armádnej technológie batériových článkov
Tesly si samodiagnostikujú problém a automaticky predobjednajú náhradné diely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Spominane cisla hovoria o hustote energie na kg baterie, nie na jednotku objemu, tak neviem odkiaľ ste zobrali, že do rovnako veľkej batérie (objemom) dajú 2x toľko energie, kľudne to môže byť tak, že objem ostane, kapacita tiež, a klesne váha, čo je samozrejme tiež super.

Pridajte komentár