Tesla by mohla oznámiť plán na elektromobil za 15 000 $ či elektrické lietadlo, tvrdia analytici

7

Technologický svet je v očakávaní nového strategického plánu spoločnosti Tesla, ktorý nedávno avizoval Elon Musk. Ten už niečo naznačil, je tu však obrovský priestor na odhady, predpovede či špekulácie. A svoj odhad ponúka aj tím známeho analytika Adama Jonasa z Morgan Stanley, ktorý sa venuje spoločnosti Tesla.

Elon Musk nedávno oznámil, že pracuje na novej časti generálneho plánu (tzv. „Master Plan Part 3„). Od prvých 2. častí sa pritom odvíjalo strategické smerovanie spoločnosti Tesla. Tretia časť však bude zahŕňať aj ďalšie Muskove firmy SpaceX a The Boring Company.

Okrem toho, že nová časť Master Plan sa bude venovať aj iným spoločnostiam, Musk tiež prezradil, že hlavnými témami v prípade Tesly budú „škálovanie do extrémnych rozmerov, ktoré je potrebné na odklon ľudstva od fosílnych palív a umelá inteligencia.

To samozrejme podnietilo rôzne špekulácie. Pozrime sa však na to, čo od „Master Plan Part 3“ očakávajú  analytici investičnej banky Morgan Stanley z tímu Adama Jonasa, ktorý sa venuje analýzam spoločnosti Tesla. Tento tím totiž vydal správu, ktorá sa špeciálne zaoberá novou časťou Master Plan, na čo upozornil web TheDriven aj Sawyer Merritt.

Čo teda máme očakávať?

„Jonasovci“ v úvode uvádzajú, že Master Plan Part 3 bude o masovej industrializácii a prepojení rôznych trhov. Spomínajú pritom aj prepojenie Tesly, SpaceX (na komunikačnej úrovni – Starlink) a The Boring Company (infraštruktúra). Ďalej uvádzajú, že v prípade elektrického lietadla „alebo aspoň“ eVTOL nie je to otázkou či, ale kedy sa ho dočkáme.

Fanúšikov elektrických automobilov určite poteší zmienka o tom, že Jonas a jeho tím z Morgan Stanley vidia časom priestor pre elektromobil s cenou od 15 000 $ (zrejme bez DPH) či dokonca nižšou. Veľký potenciál má mať aj Tesla Network a vyplývajúce opakovateľné príjmy. To má spraviť z automobilu „mobilnú nehnuteľnosť“  generujúcu tržby.

Jonas a spol píšu aj o vertikálne integrovanom podniku na výrobu batérií, ktorý bude mať zásadný vplyv na náklady v tomto odvetví či o vozidlách s jednodielnymi karosériami. To zrejme súvisí s Muskovými vyjadreniami o elektromobiloch Tesla s karosériou na spôsob hračkárskych autíčok.

Analytici z Morgan Stanley tiež vidia potenciál v humanoidných robotoch s umelou inteligenciou ako Tesla Bot nielen v rámci komerčného využitia, ale aj ako lákadlo pre talentovaných inžinierov. A významné postavenie v rámci novej časti Master Plan by samozrejme malo mať aj autonómne riadenie. Analytici sa však domnievajú, že cesta k jeho komercializácii vo veľkom meradle bude ešte veľmi dlhá.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk túži urobiť elektrické nadzvukové lietadlo, to by mu však už „explodoval mozog“
Zlúčenie Tesly, SpaceX, Neuralinku a TBC do holdingu? Musk to považuje za dobrý nápad
Aké ďalšie elektromobily plánuje Tesla vyrábať v budúcnosti?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Obávam sa, že „elektromobil s cenou od 15 000 $“ je a ešte veľmi dlho zostane iba zbožným želaním mnohých ľudí na tejto planéte.
    Samozrejme mám na mysli elektromobil od Tesly, aby ma niekto nechytal za slovo, že predsa v Číne sa už dávno… atď, atď.

    • isto,, zatial maju problem vyrobit na dopyt auta za 50000eur a vyssie….na auta za 15000 potrebuju vyrazne viac vyrobnych kapacit…..

Pridajte komentár