Ako už, vieme Elon Musk oznámil, že pracuje na generálnom pláne „Master Plan Part 3„, ktorý určí ďalšie strategické smerovanie jeho spoločností. No a aktuálne sme ohľadom neho opäť o niečo múdrejší.
Prvé dve časti Muskovho „Master Plan“ z rokov 2006 a 2016 boli hlavným zdrojom smerovania spoločnosti Tesla, takže ten tretí by nemal byť o nič menej dôležitý. Možno práve naopak, keďže podľa Muskových skorších slov bude zahŕňať aj sekcie týkajúce sa jeho ďalších spoločností SpaceX (aerokozmický priemysel) a The Boring Company (implementácia nového druhu dopravy „Loop“).
Musk už tiež uviedol, že hlavnými témami Master Plan Part 3 budú škálovanie do extrémnych rozmerov, ktoré je potrebné na odklon ľudstva od fosílnych palív, ako aj AI (umelá inteligencia).
Aktuálne vyjadrenie
Aktuálne prichádza Electrek s ďalším Muskovým vyhlásením ohľadom tretej časti jeho generálneho strategického plánu „Master Plan“. A to na základe Muskovho včerajšieho vystúpenia v rámci stretnutia so zamestnancami spoločnosti Tesla.
Počas stretnutia sa podľa Electreku jeden zo zamestnancov Muska spýtal, čoho sa bude nový generálny plán týkať. No a z jeho vyjadrenia vyplýva, že podstatou Master Plan Part 3 z hľadiska spoločnosti Tesla je škálovanie v obrovskom rozsahu. Práve to je podľa neho nevyhnutné k zmene energetickej a dopravnej infraštruktúry na Zemi.
Podľa Elona Muska si treba položiť otázku ohľadom „tonáže“. A to v súvislosti s cca 300 TWh inštalovanej kapacity batérií v rámci vozidiel a stacionárnych úložísk energie. Upresnená otázka má pritom znieť, ako dosiahnuť túto tonáž z hľadiska udržateľnej ťažby a rafinácie potrebných surovín.
Takže podstata novej stratégie spoločnosti Tesla je zdá sa o zabezpečení zdrojov pre už skôr oznámené plány, ktoré sa týkajú kapacít a produkcie batérií. Tie sú totiž kľúčové pre automobilovú a energetickú divíziu Tesly.
To však nemusí znamenať, že v novom Master pláne nebudú aj nové „sexi“ produkty. Každopádne pre hlavnú misiu spoločnosti Tesla, ktorou je urýchlenie prechodu k udržateľnej energii, je kriticky dôležité vyrábať produkty podporujúce jej naplnenie v obrovských objemoch. Bez toho totiž nebude možná celková transformácia.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla by mohla oznámiť plán na elektromobil za 15 000 $ či elektrické lietadlo, tvrdia analytici
Teslu ohrozujú „šialené“ ceny surovín. Preto zvažuje ich ťažbu vo vlastnej réžii
Stane sa Tesla najväčším výrobcom áut? Čo na to aktuálne hovorí Elon Musk?
4 komentáre
No, neviem, či som z tohoto článku múdrejší, o tom čo všetko bude obsahovať ten Master Plan Part 3 …..
Základná myšlienka je nedostatok batérií. Dnes majú fabriky rádovo GWh/rok, možno 20-30 GWh/rok. My sa však potrebujeme dostať na úrovni jednej fabriky rádovo na jednotky, alebo desiatky TWh/rok. A v tomto škálovaní výroby západ tragicky zlyháva. V celom reťazci.
Sme svedkami pádu západného automobilizmu, podobne ako to bolo s mobilnými telefónmi.
Bitka o baterky, a teda aj o suroviny a výrobné kapacity určite bude rozhodovať o tom, „kto z koho“, a nie len pri výrobe BEV! Master Plan Part 3 však musí obsahovať oveľa širší záber toho, čo chce Elon so svojimi firmami dosiahnuť!
Tesla chce v roku 2030 vyrábať 20 mil. elektromobilov, to znamená obrovské množstvo surovín (to je zrejme tá tonáž). Elon sa teda chce zamerať na vývoj batériových technológií, ktoré pri nízkej tonáži zabezpečia energetické kapacity pre tie milióny vozidiel.