Tesla si dala patentovať ďalšiu batériovú chémiu. Je však čo zlepšovať

0

Ako vieme Tesla pracuje na vylepšovaní svojich batériových technológií, ale aj na vývoji nových. A jej nedávno zverejnená patentová žiadosť ukazuje, že prostredníctvom svojho tímu z Dalhousie University sa snaží posunúť lítium-kovové a bezanódové batérie na použiteľnú úroveň.

Pomerne pravidelne patentové úrady odhaľujú žiadosti o registráciu nových patentov, ktoré sa týkajú batérií priamo či nepriamo súvisiacich so spoločnosťou Tesla. A to najmä vďaka uznávanému expertovi na li-ion články, Jeffovi Dahnovi a jeho tímu, ktorí pracujú za podpory Tesly v laboratóriách Dalhousie University.

A aktuálne sa dostal na svetlo sveta patent „Elektrolyty s lítium-difluór(oxalato)-boritanom a lítium-tetra-fluór-boritanovými soľami pre lítium-kovové („li-metal„) a bezanódové batériové články, upozorňuje portál Electrek.

Tesla v ňom okrem iného uvádza, že výhodou lítium-kovových a bezanódových batérií oproti tradičným lítium-iónovým je vyššia energetická hustota, pričom bezanódové články sú jednoduchšie a lacnejšie na výrobu, keďže nepotrebujú anódový povlak.

Ale…

Problémom týchto batérií je však nízky počet nabíjacích/vybíjacích cyklov bez degradácie kapacity, ktoré zvládnu, čo znamená nízku životnosť. A práve na vylepšení tohto nedostatku Tesla a tím Jeffa Dahna pracujú. Patent sa pritom týka špeciálneho elektrolytu, ktorý obsahuje aj lítium-difluór(oxalato)-boritan, lítium-tetra-fluór-boritan a rozpúšťadlo.

Podľa patentovej prihlášky, lítium-kovové a bezanódové batérie vykazujú vďaka novej chémii lepšiu retenciu kapacity. To znamená, že si dlhšie zachovajú pôvodnú či dostatočnú kapacitu, čo v prípade použitia v elektromobiloch znamená zachovanie pôvodného či dostatočného dojazdu na dlhší čas.

Pokroky, avšak…

Zdá sa však, že cesta nielen do elektromobilov bude ešte tŕnistá, aj keď Dahnov tím dosiahol zlepšenia v tejto oblasti. Electrek totiž uvádza, že na základe predložených testov zvládnu batériové články bez straty kapacity len menej ako 50 cyklov. A to je samozrejme žalostne málo.

Takže určite nepôjde o sľubovanú „ohromujúcu“ batériovú technológiu, ktorú nám má Tesla predstaviť zrejme v septembri, a to na svojom „Battery Day“. Okrem iného sa totiž očakáva, že nová batéria od Tesly ponúkne v rámci elektromobilov životnosť 1 600 000 km. Z aktuálneho patentu by však mohli vzísť nasledujúce generácie batérií.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla mala kúpiť ďalšiu firmu, ktorá jej mohla pomôcť vylepšiť batérie
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii
Tesla potvrdila existenciu „utajovaného“ batériového projektu Roadrunner

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár