Tesla nie je žiadny veľký e-mobility líder, hovoria šéf Audi a bavorský premiér

28

Čoraz častejšie sa nielen z automobilového priemyslu ozývajú hlasy, že Tesla má veľký technologický náskok pred tradičnými automobilkami. A to aj z Nemecka, ktoré bolo donedávna považované za výkladnú skriňu automobilizmu. Samozrejme, nie všetci súhlasia s „líderstvom“ Tesly, napríklad pomerne čerstvý šéf Audi a bavorský premiér.

Nie je tomu tak dávno, čo množstvo automobiliek, vrátane tých nemeckých, hovorilo, že chystajú tzv. „Tesla-killerov“. Podľa všeobecného názoru odbornej verejnosti sa však akosi nedostavili na trh, pričom sa ukazuje, že bez inovácií a nových vyspelých technológií to nepôjde tak ľahko.

Napríklad koncern Volkswagen Group, ktorý ohlásil jednoznačne najväčšie investície do elektromobility, zmiernil v priebehu krátkeho času svoje sebavedomé vyjadrenia a lá „Tesla-killer“ na „rýchle nasledovanie (Tesly) a snahu sa držať najbližšie, ako je to možné.“

Veľký nemecký portál Spiegel prišiel koncom minulého roka s rozsiahlym článkom, v rámci ktorého sa pýta, či Tesla a Google zabijú nemecké auto. Redakcia pritom uvádza, že Tesla je roky pred nemeckými automobilkami.

Nemecký inžinier a investor vo svojom veľmi zaujímavom článku uvádza, že nemecký automobilový priemysel má problém, pretože v prípade elektromobilov používa tie isté postupy ako u konvenčných spaľovacích áut. Ich projekty pritom podľa neho riadia ľudia, ktorí sú v tejto oblasti nekompetentní. A upriamuje pozornosť najmä na softvér, pričom v tejto oblasti vyzdvihuje Teslu.

Cituje tiež bývalého šéfa výskumu a vývoja automobilky Audi, Petra Mertensa: „Hovorím úprimne, na svoju vlastnú zodpovednosť. Všetci sme do určitej miery spali, a to nielen automobilový priemysel, ale najmä dodávatelia“ a dodal: „Urobil som nesprávne rozhodnutia. Príliš sme verili, že sa o to nejako postarajú dodávatelia… Bude to krvavé!“ 

A zdá sa, že nejde len o slová pár jednotlivcov. Dôkazom by mohli byť napríklad aj štatistiky predaja áut a štatistiky z interných zdrojov spoločnosti Tesla, a to ohľadom jej zákazníkov, ktoré zverejnil nemecký Auto Motor und Sport. Z nich totiž vyplýva, že Tesla „kradne“ zákazníkov predovšetkým nemeckým automobilkám.

„7-míľové čižmy“

Aspoň na oko sa pritom zdá, že Teslu a jej vplyv na transformáciu automobilového priemyslu neberie až tak vážne pomerne čerstvý šéf Audi Markus Duesmann, ani bavorský premiér Markus Söder, čo vyplýva z ich nedávneho rozhovoru s nemeckým časopisom Focus, o ktorom informoval portál Teslarati.

Tí pritom čelili otázke redaktora, či Tesla už prekonala to najlepšie z Nemecka. Šéf Audi odpovedal, že nevidí, že by mala byť Tesla v popredí v oblasti li-ion batérií. A dodal, že ju dobiehajú v 7-míľových čižmách. Budeme pritom dúfať, že tieto čižmy sa týkajú aj softvéru, efektivity a toho, čo Tesla ukáže v rámci chystaného „Battery Day“, na ktorom by mala byť predstavená nielen batéria novej generácie. 

Bavorský premiér pritom povedal, že takisto nevidí Teslu niekde ďaleko vpredu. Podľa neho môžu urobiť to čo Tesla aj iné automobilky, pričom nemeckí výrobcovia môžu byť v niektorých aspektoch pred ňou. A to napríklad v oblasti strojárenstva.

Nuž, budeme dúfať, že nejde len „marketingové“ reči na upokojenie, či dokonca podcenenie situácie, ktoré by mohlo viesť k nemalým problémom. Veď ako povedal Elon Musk, Tesla sama nedokáže vybudovať dostatočne rýchlo potrebné množstvo elektromobilov, aby odvrátila „uhlíkovú krízu“. Takže každý konkurencieschopný elektromobil od hocakej spoločnosti bude určite nápomocný.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu
Batérie Tesla vs. konkurencia – expertíza Sandyho Munra

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

28 komentárov

  1. Ja sa tým nemeckým šéfom za ich rétoriku vôbec nečudujem. Samozrejme že oveľa lepšie znie, keď tvrdia to, čo tvrdia: My sme vpredu, na nás Tesla nemá a podobne.
    Len máloktorí „majú tie gule“ a priznajú farbu, ako to v skutočnosti je…

    • Robil som 20 rokov pre nemecku automobilku s priamym pristupom k vyvoju. Elektrobobilitu absolutne nezvladli a kazdy kto ma alebo kupi nemecky elektromobil bude casom lutovat pokial sa mu nepodari auto predat skor a kupit bud benzin alebo nenemecke vozidlo. Nemci robia vsetko zlozito a zastaralo. Preciznostou sa technologia nedohoni.

  2. Jedno staré porekadlo hovorí: „Každá líška chváli svoj chvost a tá, čo ho nemá, hovorí, že je dobre bez neho.“
    Ešte jedna vec mi napadla z mladosti. Ja viem, že som hulvát a možno sa to sem ani moc nehodí, ale nech:
    Jeden spolužiak sa musel ženiť a strašne chcel dcéru. Narodil sa im syn a on bol z toho hrozne smutný a jeden kamarát ho utešoval: „Pozri sa, ber to pozitívne, vždy to lepšie znie, keď môžeš povedať – môj syn pretiahol všetky baby v dedine, ako keby si mal povedať – všetci chlapi v dedine pretiahli moju dcéru. Nemyslíš?

    • presne tak. To je presne americké. To je zrkadlo hanby všetkých krajín, ktoré nedokážu dodnes vytvoriť lepšie podmienky pre inovácie ako USA.

  3. Pokial ma pamät neklame, audi je znacka v koncerne VW… a ich vychvalene ID 3 nie je lacne, nie je dorobene, a pre niekoho nepouzitelne (male).. A chlapci z Audi, tvrdia ze to nie je pravda, ze to len o chceni… :DDDD :DDD :DDD Keby keby, boli by sme v nebi…

  4. Mam nemecke auta sedem a osem rokov a len bezny servis ,leto zima 1200 km dojazd za tri minuty strcte si tie baterky do tesly???
    Mam doma akumulatorovu vrtacku tam su baterky super

  5. Prepáčte pán redaktor Bakša, no nadpis super bulváru a v článku skôr opak(čo ma skôr teší) , navyše ani jeden z 2 citovaných Markusov netvrdí to, čo je v nadpise..
    Dostali totiž úplne iné otázky..
    A k vyjadreniu toho druhého Markusa : áno súhlasím, iné automobilky by kľudne mohli spraviť konkurencieschopné EVs Tesle, ale nechcú, lebo môžu ešte dojit hlupákov, ktorí im kupujú tie drahé rakovinaky ;(

    • A este su aki spokojni, ze ako rychlo natankuju. Ale rusky mužik a šejk sú este spokojnejsí kolko debilkov si tie smradlave plechovice kupuje :-))

      • Karol Sramek on

        A úplne najsmutnejšie na celom elektrovozidlovom priemysle je, že je ekologický rvnako ako stará dieselová lokomotíva a to som ešte aj tú chuderu urazil. Ta vedela slúžiť aj 40 rokov. Dnešné autá – a je úplne jedno s akým pohonom – sa menia a odpisujú po 3 rokoch, sú plné zbytočných systémov pre blbeckov, ktorí nevedia šoférovať a potom sa honia na internete kto je ekologickejší, žiaľ ich túžba po ekológii končí tam, kde sa píšu statusy o tom čo mám, kedy som bol na wc a čo si myslím o svete. Kto trochu rozmýšľa ekologicky, určite si nekúpi ani hybrid ani elektromobil a hlavne – čokoľvek si taký človek kúpi – nevymení to za tri roky – samozrejme nie preto, že je chudobný a na nové nemá, ale preto, že má viac sebavedomia a lásky k prírode ako internetový Facebookovy pozersky blbecek.

        • Prepáč Karol, ale ja ti nerozumiem, čo si tým vlastne myslel. Nie že by som nerozumel po slovensky, to rozumiem dokonale, ale som jednoducho nepochopil nič z toho, čo si tu napísal.
          Skús sa prosím ťa vyjadriť tak, aby to bolo zrozumiteľné. Kľudne to napíš aj po nemecky alebo po anglicky, to mi nevadí, ale nech je to – ZROZUMITEĽNÉ!!!

Pridajte komentár