Tesla sa vymaní z „korona-krízy“ rýchlejšie ako iné automobilky, hovorí expert

2

Legenda automobilového priemyslu, Sandy Munro, je presvedčený o tom, že Tesla sa vymaní z hospodárskej krízy spôsobenej opatreniami na zastavenie šírenia nového koronavírusu skôr ako iné automobilky. Dôvod má byť zrejmý.

Pandémia nového koronavírusu zasiahla nielen zdravie ľudskej populácie, ale aj ekonomiku. Nekompromisná bola tiež k automobilovému priemyslu, pretože v podstate každý výrobca automobilov bol nútený prerušiť produkciu vo svojich závodoch.

A výnimkou nie je ani spoločnosť Tesla, ktorá 23. marca pozastavila výrobu automobilov vo svojej hlavnej továrni v americkom Fremonte, kde produkuje svoje elektromobily pre globálny trh. Prerušila tiež produkciu v továrni v Buffale (Giga New York), kde vyrába solárne produkty.

Tieto závody sa však neuzavrú úplne, pretože v nich Tesla plánuje vyrábať zdravotnícke ventilátory, ktoré budú určené najmä pre ľudí s chorobou COVID-19. Ťažké prípady totiž potrebujú pľúcnu ventiláciu.

Koronavírus ovplyvní aj 3. americkú továreň, Giga Nevada (a.k.a Gigafactory 1), kde sa vyrábajú batérie a pohonné systémy. V blízkej dobe tam Tesla plánuje znížiť počet zamestnancov o 75 %, informuje CNBC. Nie je pritom tomu tak dávno, čo musela zatvoriť čínsku továreň Giga Šanghaj. Výroba v Číne však bola medzičasom obnovená a podľa pomerne čerstvých správ dosiahol tamojší závod nový míľnik, a to zvýšenie produkcie na 3 000 elektromobilov týždenne.

Kľúčom je vertikálna integrácia

Ale prejdime už k vyjadreniam Sandyho Munra, ktoré poskytol pre kanál E for Electric„Pretože je Tesla vertikálne integrovaná, vymaní sa z toho rýchlejšie ako niekto, kto má tony dodávateľov,“ povedal. Dodal, že pri množstve dodávateľov je ten problém, že sú na výplatnej listine automobiliek a chcú svoje výplaty, píše Teslarati.

Takže veľkou výhodou Tesly je to, že si dokáže vyrábať väčšinu častí svojich vozidiel sama, a tak je jej dodávateľský reťazec menej náchylný na výpadky. Munro pritom hovorí, že „sa môžeš pohybovať len tak rýchlo ako ten najpomalší dodávateľ a budeš tak dobrý ako dodávateľ s najhoršou kvalitou.“

Nuž veríme, že sa podari „odraziť“ dostatočne rýchlo všetkým, ktorých zasiahla súčasná kríza. A dúfame, že výraznejšie či dlhodobejšie neutrpí kúpyschopnosť obyvateľstva, ako aj dopyt po elektrických automobiloch. Tým najdôležitejším je však aktuálne samozrejme zabezpečenie verejného zdravia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla upgraduje svoj mobilný servis a proces dodania áut na „bezdotykové“
Tesla by mohla ponúknuť aj HVAC systém (vykurovanie, ventilácia, klimatizácia) pre domácnosti
Ďalšie novinky, ktoré prináša Tesla Model Y. A možno aj vzduchové pruženie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Armada nezamestnanych….ropa takmer zadarmo…no uvidime ako sa budu predavat v case hospodarskeho upadku super drahe auticka na baterku….

  2. Ropa je takmer zadarmo pre šejkov, pre nás nebude, to sa tešíš márne.. a keď aj budu lacnejšie benzín s naftou, tak na ako dlho?
    A mimochodom tie autíčka na ropu sú tiež drahé.

Pridajte komentár